Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-07-10 Knutstorp (SSM) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (28856 totalt) |
400 HK i en "Europa" - avundsjuk? oooonej _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Den var inte den! Spann i starten, men sedan körde han upp sig duktigt. Jag hörde mig för på SWR-forumet om någon visste nåt. Den har iaf en pereferiportad 13B bromsad till 318 hk ihopskruvad av "Lasse Wankel", fick jag veta. _________________ Göran Karlsson |
||||
Du har ju lyckats få mig att fastna på foto! Det är jag som har OMP-overall på mig, närmast i bild! Min flickvän Catharina Hansen kör den orange/blåa nr 81 Hansen-FVee:n. Tyvärr kom hon bara sexa i loppet efter att ha varit av banan och snurrat men hon fick i alla fall snabbaste varv!
Min RX-7 skymtar därbak. Bakom den gula 240Z-bilen! Modsport RX-7:an drivs av TS-motors. De har ytterligaren en RX-7 som körs i ERF men den har de fått montera Hondamotor i då reglerna inte tillåter wankel ! om jag förstått det hela rätt så köpte de bägge bilarna från Belgien för något år sedan.... Jag snackade lite med Tommy innan loppet och han ville att det skulle regna, annars skulle de få svårare att hånga med sina motorstarka konkurrenter! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Jo, jag glömde:
Jag kom inte sist i Roadsport C vilket jag förväntat mig. B och C körde som vanligt ihop och jag blev 9:a av 16 startande bilar (19 inklusive de som gav upp innan starten gick). Av dessa 16 var 9 bilar i C. Jag hade t o m B bilar bakom mig i resultatlistan, det hade knappast hänt om det varit torrt väglag! Trevligt! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Där er man Lasse wankel som skruvat ihop, då är det ju schysst prylar. Han körde väl i SLC flera år hat jag förmig. En blå Rx7a vill jag minnas! Trevligt ljud i de däri vartfall!!
*hmm, periferiportad..håller dåligt tätt men går som f-n* Såg när du körde med din svarta Rx7a, skulle ha ett annat avgassystem så man fick höra skönsången!! På fotot ovan står du bakom Torbjörn Svenssons Datsun 240Z, den är inte fy-skam inte. Han bror som kör den blåa Abarth Scorpione som snurrar i Historiskt heat GtNy! |
||||
hehe nån som gått igång ordentligt.. You know what you've got to do! btw vad är det här för bil? _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
En halvpanna tycker jag mig se att det är, dvs en enkel rörarkonstruktion med en ensyclindrig gammal speedwaymotor från en jap eller.. Vad heter de nu igen. ÄR två motorere som härskar i vartfall! Mer noga än så här kan nog inte jag svara. Från början körde de på ovalbana/speedwaybana!!
|
||||
Visst är det en halvpanna.
Härligt att se chaufförerna av dessa luta sig ut ur bilen i kurvorna Lär ju ha varit ganska giftiga att köra i regnet på SSM trots moderat motoreffekt _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Tror att det är just dena bil som bilsport skall ha ett stort repotage om i nästa nr... bra att veta kanke _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
||||
Erik, sonen med F1 erfanhet, styrt F1 Jagga! (ifos rullande med avstängd motor, men ändå..) inspekterar djungeltrummorna Hoppas allt blev rätt nu , min IT-mognad är inte fullständig.... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Fina bilder! Inte hade jag en aning om att Saab 92 hade tvärställd motor. Fast det vore iof konstigt om inte Saab var först med det också...
Ingen som fick en bild under huven på DKW F12:an? Som den gick med bara 1000 cc! Hmm... det finns en DKW-modell med nästan 1200 cc... och av den gjorde de prototyper till en V6:a... En sån skulle man ha! Jag beundrade också 1000cc-banderollen, men vad gör Amazonerna på den egentligen? _________________ Göran Karlsson |
||||
Tack! (jag håller fortfarande på att lära mig digatlfoto) Tyvärr blev det inget foto under huven på Lars bil. synd, tänkte inte på det... Sitter en Weber 45 DCOE, vilket inte hör till vanligheterna på 2-rykare. Den här DKW:n har med framgång jagat bl.a. Mustanger och BMW 1800 Tisa med framgång när banan varit blöt, så pigg är den onekligen! Lars hittar dessutom runt Knutstorp bättre än de flesta. Appropå 1200 cc DKW har vi en kompis i RHK som har en extrem Gr 4 DKW F12, har för mig det sitter en vass 1200cc i den bilen. F.ö. en bil som generalagenten Philipssons lär låtit bygga till den danske föraren Palle Anker. Tyvärr omkom han i en SP1000 Coupe, som slog runt på Roskilde (har jag för mig) Bur var liksom inte påtänkt på den tiden _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Precis!!! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
https://rejsa.nu/im/_racingsv/3-new_
Den gråe där i mitten påminner starkt om en vagn jag fick mig en tur med i lördags kväll. Tycker jag känner igen nyansskillnaden mellan dörr och framskärm? Är det Peters? Nåväl, ruskigt trevlig vagn att åka värmländsk skogsväg med... ljudet... Känslan slog trimmade Porschar och annat jox jag åkt med tidigare... rekommenderas varmt... _________________ Ragnar Burenius |
||||
Eftersnack 2004-07-10 Knutstorp (SSM) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 4 besök senaste veckan (28856 totalt) |