Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 106, 107, 108   >>
79 besök senaste veckan (826788 totalt)
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893





]

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Snyggt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Stingray468

Här sen Dec 2004
Inlägg: 225



Himla snyggt och proffsigt!

Går det att styra framhjulen också? Ser tajt ut.

_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4M Coupe '07. BMWCS
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Riktigt grymt, det är bara slänga på IS-däcken och ut och testa i vinter då istället

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Stingray468 skrev:
Himla snyggt och proffsigt!

Går det att styra framhjulen också? Ser tajt ut.


Ingen fara, styrvinkeln är hela 15 grader...

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093



Michael Karpers skrev:
Stingray468 skrev:
Himla snyggt och proffsigt!

Går det att styra framhjulen också? Ser tajt ut.


Ingen fara, styrvinkeln är hela 15 grader...


Går den ens få runt typ idioten på knutan då

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751



Fricke.w skrev:
Michael Karpers skrev:
Stingray468 skrev:
Himla snyggt och proffsigt!

Går det att styra framhjulen också? Ser tajt ut.


Ingen fara, styrvinkeln är hela 15 grader...


Går den ens få runt typ idioten på knutan då


Hans styr resterande grader med högerfoten

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Fricke.w skrev:
Michael Karpers skrev:
Stingray468 skrev:
Himla snyggt och proffsigt!

Går det att styra framhjulen också? Ser tajt ut.


Ingen fara, styrvinkeln är hela 15 grader...


Går den ens få runt typ idioten på knutan då


Det går väl alltid att styra med högerpedalen?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Himlar skrev:
Fricke.w skrev:
Michael Karpers skrev:
Stingray468 skrev:
Himla snyggt och proffsigt!

Går det att styra framhjulen också? Ser tajt ut.


Ingen fara, styrvinkeln är hela 15 grader...


Går den ens få runt typ idioten på knutan då


Det går väl alltid att styra med högerpedalen?


Faktum är att man kommer rätt långt med 15 grader.
Det är faktiskt mer än man tror och ger inga problem i några som hårnålar. Vi har ju kört bilen med det styrutslaget under några år, så vi vet att det funkar.

Anledningen till detta är att vi i princip inte har någon skrubbvinkel på bilen. Mitten på däcket är så att säga rörelsecentrum som styrningen vrider sig runt (var det där verkligen en bra förklaring...?).
Gör att vi slipper en massa oönskade vinkelförändringar!

MVH/ Michael K

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Det är inte minsann inte lätt att få till ett snyggt scope...
Insuget är lite väl högt i förhållande till huven.
Här ser ni Görans senaste photoshopade beskrivning av läget


MVH/ Michael K

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Det finns snyggt, och så finns det Batmobile-snyggt.
Den är ju tokigt rå!

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
T()()L

Här sen Maj 2004
Inlägg: 106



Varför en öppning på det? Gör ett utan som konar/kilar av en 50cm till längra fram på huven

_________________
Mvh Niclas Björk
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 876




_________________
Magnus Falk
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412



Måste ni ha in luft? kan man inte släppa ut ist, har iof inte hängt med i diskutionen he he. Bidrar med en bild iallafall
Grym bil!!!

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Ronny Norkvist skrev:
Måste ni ha in luft? kan man inte släppa ut ist, har iof inte hängt med i diskutionen he he. Bidrar med en bild iallafall
Grym bil!!!


Gissar att motorn vill ha mycket luft in

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412



Såg inget insug i närheten så jag tog för givet att den luften togs på annan plats.

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Ronny Norkvist skrev:
Såg inget insug i närheten så jag tog för givet att den luften togs på annan plats.

Det har du ju rätt i


_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 265



Kanske göra det ännu mer likt ett C2-scoop?

_________________
S Örnberg
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



Vad är öppningen till för? Vill man inte gärna ha stängt i framkant och öppet i bakkant om man vill ha in luft? Lär ju bildas övertryck vid rutan.



Är öppningen för stor där fram är det väl risk att man får in mer luft än man på ett effektivt sätt hinner släppa ut så att säga?

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Schyssta förslag!!
TACK!!

Bör nog förklara en sak som sagt:
Anledningen till luftintaget är inte luft till motorn utan att vi vill få in rikligt med kylluft runt avgasrören och topparna. Har tidigare visat sig på de andra bilarna/versionerna vi hållit på med att man nästan inte kan kyla för mycket i de här regionerna. Speciellt med de effekter vi i förlängningen siktar på. Därav luftintaget!

Axly skrev:
Det finns snyggt, och så finns det Batmobile-snyggt.
Den är ju tokigt rå!

"Batmobile-snyggt", den var bra!!!!

T()()L skrev:
Varför en öppning på det? Gör ett utan som konar/kilar av en 50cm till längra fram på huven

Riktigt bra förslag som jag själv gillar hårt. Du menar typ så här?



Visste dessutom inte att vårt scoop ändå hade sådana C2-influenser (slirar lite på Corvettehistoria inser jag...).

Krullert skrev:
Vad är öppningen till för? Vill man inte gärna ha stängt i framkant och öppet i bakkant om man vill ha in luft? Lär ju bildas övertryck vid rutan.



Är öppningen för stor där fram är det väl risk att man får in mer luft än man på ett effektivt sätt hinner släppa ut så att säga?


Jo, vi funderar även på det... Svårt det här.

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
T()()L

Här sen Maj 2004
Inlägg: 106



Supervettens scoop ser ut fint ut,täta huven mot rutan samt kanske nån guide/strålningsplåt under huven som leder luften över grenrör/turbo o ut via "sidepoddsen"

Hoppas ni hinner testa lite i år så har ni hela vintern på att "piffa" med den

_________________
Mvh Niclas Björk
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 106, 107, 108   >>
79 besök senaste veckan (826788 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande