Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 136, 137, 138 >> 52 besök senaste veckan (1058964 totalt) |
Du är välkommen nästa år också min vän . :-) _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Avslutat sista bit med grenrör och fått dit Lamdasond. Nära avslutat ljuddämp. Väntar på glasull och lite rostfri stålull.
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Ser bra ut, har läst i smyg här länge.
Reagerade på lambdasonden, har själv fått påbackning på vinklar vid montage. Dock är jag osäker på om det är för korrekt mätvärden eller att livslängden blir lidande om den sätt sådär. _________________ Patrik Lissjos |
||||||
Hm? Det har jag inte tänkt på alls. Det blir ju som en kammare där den sitter och båda grejer möts. Satte den så för att den skulle få plats. Får klura på det. H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Det har med livslängden på sonden att göra. _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Klurade på det med, jag testar nog som det är. Plats passade bra. Och så sitter den som på bild. Kan ju iofs bli kondens i själva lamdan med. Ja ja, får klura på om jag ändrar _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Mina sitter klockan 12 på ett plattovalt rör. Varför får den inte sticka rakt upp egentligen? Det kan ju inte ha med kondens att göra?
|
||||||
Det är nog lite olika beroende på tillverkare. Kolla hur hålen ser ut, om den sitter exakt kl12 kanske en liten ansanling kan ske längst ut i en liten "kopp"? Spekulerar fritt nu. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Jag kollar vad Maxxtuningkillarna säger om ett tag gällande Lamdaplacering.
Dagens manöver. Byggt DIY flänsningsverktyg för rör. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Vill man att startmotorns fetkabel går via huvudbrytare. Glömt hur jag gjorde sist men det var väl inte så va?
/H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Jag kommer ha min huvudbrytaren (relästyrd) direkt på batteriet så det bryter allt. Endast anslutning till eventuell klocka kommer sitta före.
Efter huvudbrytaren kommer det gå direkt till startmotor och vidare till generator och säkrings central. Kommer även ha en kraft huvudsäkring vid batteriet eftersom jag har långa sladdar mellan batteri(fram) och startmotor(bak). |
||||||
Tänkte mest på att vid start kan man ju fasiken komma upp i 2-3-400 Ampere lite kort. Funderar på att dubbelskydda just startkabel och skita i brytare _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 136, 137, 138 >> 52 besök senaste veckan (1058964 totalt) |