Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 12854 besök totalt |
Din lokala återförsäljare som tar här ifrån http://gelins-kgk.se/produkt/gummisa
Om inget har förändrats så följer den med domkraften vid köp. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Re:
Jag fick inte med någon tyvärr. _________________ Mattias Axelsson |
||
Har nu använt domkraften ett par gången och den är kalas
![]() Dock har jag en fråga. Kan ni lyfta upp bilen helt med enbart pedalen? Bak går det relativt bra för mig. Fram går det inte, för tungt. Så jag får upp bilen med pedalen tills hjulen lämnar marken ungefär. Sen får jag ta handtaget och pumpa upp dem. _________________ Mattias Axelsson |
||
Annan fråga om Domkraft Min Växellådslyft köpt på Swedol läcker olja så jag behöver fylla på någon som vet vilken olja det skall vara?
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
Pedalen är enbart snabbhöjning, för att man skall slippa pumpa med handtaget när det inte är någon belastning på plattan.
Fungerar så länge det går lätt = lite motstånd på plattan. Sen fungerar det som med vilken domkraft som helst, pumpa med handtaget. Lika på alla domkrafter med pedal, det skall vara så. Din fråga Björne. Är det gul olja = hydraulolja. Röd olja = ATF olja. Det är det som används överallt på olika domkraftslösningar. _________________ Ingemar Kristensson |
||
Re:
Ja den är gul och ser ut som hydraulolja men vilken viscositet är lämplig, har lite kallt i verkstaden. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 12854 besök totalt |