Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 199, 200, 201 ... 501, 502, 503 >> 588 besök idag (2501991 totalt) |
Precis, vilket leder till att om man tvunget ska göra eget "gummi nåt med skruv", så borde man göra typ (Saxat från Magnus GTV tråd): Å inte ha en rakt genomgående skruv som aldrig blir åtdragen ordentligt (alt. inte isolerar som den vore tänkt). _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Fina hockeypuckar
Men eftersom dessa skruv också sitter i gummit så blir ju inte det heller åtdraget ordentligt Så på vilket sätt blir det bättre än detta nedan, överst har vi min nya aluminium växellåds balk jag gjort som nytt fäste på lådan, sen dom svarta är hockeypuckar eller annat gummi och grå plattan i mellan blir en 5mm platta att bulta i bryggan = liknande den plattan maskinkudden har. Det gula är då bult/skruv med brickor. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Okej, det är ju lätt att tillverka Men antar det ska vara en tjock tung hylsa med 5mm gods eller går det med ett vanligt rör med kanske 2mm gods? eller aluminium hylsa? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Det finns ingen anledning att dra åt skruven så det smakar blod så 5 mm behövs knappast. Men du måste ha tight passning mot skruven för röret och dina gula brickor så att inte röret blir utan stöd på en del av varvet om du har tunna rörväggar. Om du har ett tunnväggigt rör kan du ju testa hur mycket du kan dra åt innan det kollapsar.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||||||
Inte alls, det där är ett utmärkt sätt att göra en rörlig upphängning där gummi tar upp kraft åt båda hållen och inte utsätts för dragning, bara tryck. Så där är motorfästet uppbyggt original på min Pantera. Gummit kan falla bort helt utan att motorn kommer lös i bilen. Nyckeln är att ha frigång runt skruven och hylsan där de passerar mittersta plattan. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||||||
Har man gummi på bägge sidorna så blir det ju inte detta problem. Men jag har sätt flera som bara sätter 1 gummi i mellan och sedan drar ihop allt och då blir det ju stumt vid utfjädring= metall mot metall. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Nä nu är jag ju uppe redan i 200 sidor på min tråd som startades för 2.5år sedan.
Det måste jag fira Bästa sättet är ju att köpa något Så jag har nu köpt på mig en till RS6 motor, bra att ha i reserv Bara 8000mil och i fint skick med alla kablar och slangar hela och inte sönderklippta som bilskrotar gör Jag behövde ju en lambdasond och avgastemp givare där sladdarna brann sönder i elden, sen sitter här också en fin motorstam utan massa pulver inuti.. Komplett med allt utom turbos som han hade sålt iväg tidigare. Ett bra köp helt enkelt att fira 200 sidor med _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
_________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Känns ju lite läskigt, tänk om man inte får igång bilen och måste köra den framåt på startmotorn, känns som att kuggen lätt går av då.
Kuggen är ju 3-4mm x 8mm och sedan nu bara sitter fast på knappt 2mm gods _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Instämmer helt. Kuggarna på startmotorn kommer ge sig innan dom där gör det. _________________ Tommy Göransson Audi S8 -97, biturbo comming up! Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303261 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 199, 200, 201 ... 501, 502, 503 >> 588 besök idag (2501991 totalt) |