Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 111, 112, 113   >>
20 besök senaste veckan (462296 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nyfolierad av Wrapzone. Ser skitbra ut och nu behöver jag inte oroa mig för stenskott

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Köp min PRO street klass ja säljer

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



Magnus Thomé skrev:
"Bild på tjusig bil"
Nyfolierad av Wrapzone. Ser skitbra ut och nu behöver jag inte oroa mig för stenskott
thumbs up


Ang din nuvarande trådrubrik...
Kom och kör med Alfaklubben på Kinnekulle på fredag om en vecka: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=105054

Där bjuder vi även på ett par CAR Challengerejs där vi ser ut att få ett starkt startfält med några nya ansikten i serien

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Annars är det sportvagnsmeeting in helgen på Knutan - perfekta inkörningsmil t/r Skåne.

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Måste köra in bilen innan jag tar ut den på bana. Jag har lyckats köra 120 mil bara runtikring Stockholm på den enda veckan jag haft bilen Den 14 juli är 200-milaservice bokat. Sen blir det mer gasa Men 14 juli är ju så lååååångt bort

_________________
Magnus Thomé
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Magnus Thomé skrev:
Måste köra in bilen innan jag tar ut den på bana. Jag har lyckats köra 120 mil bara runtikring Stockholm på den enda veckan jag haft bilen Den 14 juli är 200-milaservice bokat. Sen blir det mer gasa Men 14 juli är ju så lååååångt bort


Det är 110-120 mil t/r till Knutan.

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ThomasT skrev:

Läcker! Synd bara att de låter sjukt konstigt och konstlat... jag kommer ihåg ljudet ifrån din E36, den hade ett fantastiskt ljud!
.

Jag har nu gjort flera ljudtester både på landsväg, i olika tunnlar ( ) och torrgasat. Den låter inte dumt alls IMHO thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det finns knappar i bilen där man kan välja mellan "Comfort" // "Sport" // "Sport+" osv. Det ställer om trögheten i ratten, mappningen av gaspedalen, antisladdens ingripande och sånt där vanligt. Vad jag inte förstår är vad "Load-reversal damping mode" i nedanstående bild är för något???


_________________
Magnus Thomé
Citera
FreddanO
08
Här sen Feb 2015
Inlägg: 100



Hittade det här på Google i en annan tråd om en M2a. Har dock INGEN som helst aning om det stämmer:
"It's damping of the loads through the clutch on dry clutch transmissions to reduce vibration etc."

_________________
Fredrik Olsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FreddanO skrev:
Hittade det här på Google i en annan tråd om en M2a. Har dock INGEN som helst aning om det stämmer:
"It's damping of the loads through the clutch on dry clutch transmissions to reduce vibration etc."


Blev tyvärr inte så mycket klokare

_________________
Magnus Thomé
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Magnus Thomé skrev:
FreddanO skrev:
Hittade det här på Google i en annan tråd om en M2a. Har dock INGEN som helst aning om det stämmer:
"It's damping of the loads through the clutch on dry clutch transmissions to reduce vibration etc."


Blev tyvärr inte så mycket klokare


Jag skulle kunna ge mig på en gissning till att det handlar om ventilen som stryper flödet av kopplingshydraliken för att göra ingreppet mjukare. CDV kallas den ventilen, "Clutch delay valve". På E39 och säkert fler BMW plockar man helt enkelt bort den.

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mmmm... den växlar ju "hårdare" i de sportigare lägena. Kanske är det då.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu har Pagiderna (gula RS29) kommit från PEAN. (PFC hade inte passande belägg än)

Det ser ut som man kanske inte behöver ta loss bromsoken numera för att byta belägg (fyrkolvs istället för enkolvsok). Ska lyfta upp bilen o kolla

_________________
Magnus Thomé
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Du har väl samma bromsar som på M4an? Det är bara att slå ut pinsen och dra ut klossarna. Enkelt och snabbt jobb på dessa ok.


Grattis till en väldigt kul bil Magnus!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
dvorak skrev:
Du har väl samma bromsar som på M4an? Det är bara att slå ut pinsen och dra ut klossarna. Enkelt och snabbt jobb på dessa ok.


Jepp. Fan lysande!

_________________
Magnus Thomé
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Du sätter en pin mot pinnen i oket och står på den. Inga lås eller något, pinsen är inpressade med en bussning (tog mig en liten stund att komma på det). Så det tar lite kraft. Så ha en bra grej att sätta mot pinsen, det är sätt att chippa lite färg där annars. Men överlag så är det lätt. När du gjort det en gång så tar det inte ens en timme att byta belägg.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare



Citat:
Hi guys! Yesterday I did a lap around the Nordschleife in the BMW M2. The car really amazed me, it felt perfectly balanced and the power band was spot on. The car is completely stock and the only negative thing is that the brakes were starting to fade, not too big of a deal tho.

I was driving at a normal safe pace, trying not to push the car. It's a trackday, not a qualification like some people think

The BTG time is 7:50, but there is room of improvement. I think you can do with a stock M2 around the 7:40's if you really want to push.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FreddanO skrev:
Hittade det här på Google i en annan tråd om en M2a. Har dock INGEN som helst aning om det stämmer:
"It's damping of the loads through the clutch on dry clutch transmissions to reduce vibration etc."

thumbs up thumbs up thumbs up



_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Glasklart, de tillåter lite slip i kopplingen om man är snabb på gasen.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Gula Pagid RS29. Bara fram än så länge inte bak. Vi får se på Gelleråsen nästa helg hur balansen blir.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Är det någon som vill säga nåt om min körning?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 111, 112, 113   >>
20 besök senaste veckan (462296 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande