Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld!
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33
67 besök senaste veckan (334778 totalt)
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Jag var på plats i publiken och tackar för uppvisningen! En stor behållning av helgen för mig.

Vi tog även skydd i ditt tält och kollade bil under ett av skyfallen efter lunch på söndagen. Kul att ta några minuter för industrispionage.

_________________
Anders Hansson
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
sweanders skrev:
Jag var på plats i publiken och tackar för uppvisningen! En stor behållning av helgen för mig.

Vi tog även skydd i ditt tält och kollade bil under ett av skyfallen efter lunch på söndagen. Kul att ta några minuter för industrispionage.


Varsågod! Kul att höra!

Jo tält är bra i regnskurarna och spionera bör man! Var jag inte där och hann prata med er?

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Mattias A skrev:
sweanders skrev:
Jag var på plats i publiken och tackar för uppvisningen! En stor behållning av helgen för mig.

Vi tog även skydd i ditt tält och kollade bil under ett av skyfallen efter lunch på söndagen. Kul att ta några minuter för industrispionage.


Varsågod! Kul att höra!

Jo tält är bra i regnskurarna och spionera bör man! Var jag inte där och hann prata med er?


Nix, det var alldeles tomt. Kul att se lösningarna live efter att ha följt tråden från start.

_________________
Anders Hansson
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Klart att det finns TA bilar som klarar många varv! Hade fått span på en GT1 corvette i Norge på ACR precis när jag hade kört färdigt, slutade med att jag precis hann jaga livet i den stackaren innan tanken va slut efter 45min i full attack

Meeen det finns ju såklart monsterbilar som inte klarar mer en 2-3varv innan det måste vilas.

Ser iaf väldigt stabilt och snabbt ut med ditt åk, hoppas du gör fler inhopp i TA

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Trist med så tunna startfält i Modsport. Men nu är vi i alla fall båda anmälda till Gelleråsen. Ses där.

/T.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
Bilen är härmed till salu...

Till förmån för nya projekt (racing så klart) så kommer bilen nu säljas.
Börjar här på rejsa och Blocket, men kommer också annonsera internationellt.

Som jag ser det så är bilen på sin topp prestationsmässigt just nu och jag längtar efter att börja utveckla något nytt (har byggt på denna bil i över 11 år nu).

Annons:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=105719

ps. har inte glömt racerapporten från Gelleråsen/Kanonloppet, den kommer strax... Var ni där?

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732


Trådstartare
Hmm. lovade ju att det skulle bli en racerapport från Gelleråsen... Kanske passar bra nu i vintermörkret!



Detta blev alltså den sista tävlingshelgen med 968:an i min ägo. Det visste jag inte då, men planen var att försöka sälja bilen till hösten.
Gelleråsen är ju lite av min hemmabana, närmaste "riktiga" banan med bara 14mil dit. Tyvärr så var nu banan i ännu sämre skick än kanonloppet 2014, då jag körde här sist, riktigt hoppig och ojämn. Tur att man har skapligt bra/mjuk fjädring... Blev ju inget kört här förra året, då jag satt på läktaren med gipsad vänsterfot/ben, så lite ringrostigt var det...

Till denna helgen hade jag fått låna en kompis fina husvagn, så frugan och ungarna kunde vara med hela helgen igen.



Clubman Lasse var på plats tidigt och hade fixat en bra depåplats nere bredvid besiktningshallen, nära bandepån, tillsammans med Andreas Ekvall som kör G20 i Mod3. Det var två träningspass på fredagen men vädret var sådär så jag körde bara det ena då det var torrt (ville inte smutsa ner bilen i regnet ).
På lördagen var det kval och vädret var bra! Hade nya färska däck på bilen som behövde "skrubbas in"... Körde två uppvärmningsvarv och sedan gasade jag på, på det tredje:



Fick till tiden 1.06,05 som räckte gott och väl till pole i Modsport 1 (hade blivit 11:a av 18 bilar i Carrera Cup med den tiden och 1,4s från snabbaste STCC bil). Kändes som det fanns mer att ge (visst kör jag ganska lugnt?), men ville som sagt bara skrubba däcken, så jag kylde ett varv och åkte sedan in i depån.
Ett av målen med helgen var att ta Modsport-varvrekordet som Kimmen tog 2014, på 1.05,93... men det gäller bara under race, så jag såg ingen mening med att nöta mer på kvalet.

Race1 blev ganska odramatiskt. Det närmsta jag blev attakerad var i kurva ett efter starten, då Jonas med Corvetten bromsar riktigt sent, men jag har innerspår och han får ett långsammare spår på yttern så att både jag och Armskog kommer förbi honom.




Tar det lagom lugnt första varven, men när allt fått temp försöker jag få till en bättre tid än kvalet. Men jag lyckas inte... antagligen tar jag i lite för mycket och gör småtabbar lite här och var, så bästa tid blir inte bättre än 1.06,84. Det är inte jättemånga varv man kan köra helt ostört, då varvningar av klass3 bilar börjar. Det slutar med att jag varvar alla andra bilar utom Corvette-Jonas och Armskogh med ELON M3:an, till och med de två Swedish-GT Lotus Exige Cup bilarna (med V6 kompressor motorer) och Bosse med Chevron GR8:an (fast han hade visst snurrat).



Som ni ser på filmen så blir det varmt och till och med rökigt i kupén framåt slutet. Dels är det färgen på kardantunneln som blir väldigt varm, men jag hade också lindat om en del av isoleringen på avgassystemet innan denna helg, så det mesta kom därifrån (var visst några små hål i golvet som jag fortfarande inte hade pluggat, så jag tejpade dessa till race2).

Race2 var ganska precis som race1, fast jag lyckades köra lite fortare (men inte tillräckligt). Blev 1.06,34 som bäst och denna gång kom jag inte förbi Chevron-Bosse. Har inte laddat upp denna film då den nästan är en kopia av race1 och inte så spännande.





Denna helgs segrar räckte till total-vinst i Modsport1 denna säsong, så även fast det skulle ha varit kul att prova Falkenberg igen (med bredare bil och mer aero än 2014), så lade jag ut annons på bilen. Men man ska väl aldrig köra det där "sista racet", eller??

Här är en film med en summering från samtliga SPVM klasser denna helg:



Bilen är nu i alla fall i trygga händer på en erfaren förare. Jag levererade den till SSK:s sista tävlingshelg på Gelleråsen och han körde under 1.08 på första träningen (!!!) och tog hem både kvalet och racet!
Ska bli spännande att följa denna bil (på lite mer avstånd) detta året!

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld!
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33
67 besök senaste veckan (334778 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande