Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 219, 220, 221 ... 501, 502, 503 >> 62 besök idag (2500997 totalt) |
I går kokade jag termostater igen
Har kört på en 75graders medans det original är 82 grader i RS6 motorn. 75graders har större plåtband över så det blir mindre flöde igenom, så kommer nu testa en original 82graders igen. 75graders till vänster Kokning.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
I går blev det lite fix med växellådan, ville kolla skick på packboxar och O-ringar efter branden.
Började med att rulla ut den för högtryckstvätt. Sedan tömdes lådan på olja. Men tack o lov ser allt bra ut, är bara plast detaljer utanpå som smält, så packboxar bakom medbringare och O-ringar ser helt felfria ut _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Nått jag saknar i mitt garage är ett bläster skåp.
Och dessa ventilkåpor ser ju inte så roliga ut. Som tur är har Tommy det i sitt garage så jag var där idag och blästrade En klar, nästa på tur. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Har ett nära nytt blästerskåp med pistol etc.
http://verktygsboden.se/blaesterskap Vasastan. 800:- _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
Tack, men om det någon gång blir ett nytt så vill jag ha ett stort och med utsug. ( har haft ett litet vanligt förut men filtret bara sattes igen hela tiden och det gick bara att blästra små delar i, så den slängdes sedan) _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Så jäkla mycket trevligare med rena grejer när man väl sätter ihop det...
Nu tror jag dessutom Martin lärt sig att man inte ska torka insidan av glaset i blästerskåpet med en blöt trasa, man ser verkligen ingenting genom glaset nu... _________________ Tommy Göransson Audi S8 -97, biturbo comming up! Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303261 |
||||
Ha ha, det var ju trasan som låg på blästerskåpet och Johan sa inget trots att han stod och såg på och jag kände inte heller att den var fuktig. Men bara torka torrt så syns det igen _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
För att hålla dom fina så behövs färg..
Tyvärr har jag inte tillgång till pulverlack så det fick bli sprayburk Började med grå Aluminium primer. Sen funderade jag på vilken färg jag ville ha, Tommy har svart och jag har sätt andra som målat rött, så jag måste ha något annat tänkte på bilens färg men sen tänkte jag på vad är bäst för att inte repor ska synas så lätt när den blir repad? (inte OM den blir repad utan NÄR ) Jo något som liknar aluminium så syns inte reporna så lätt Så silvrig motorlack fick det bli _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Det där var faktiskt inte helt dumt.. Fast mina är inte lackade alls, bara blästrade. Insuget mitt är dock svart
_________________ Tommy Göransson Audi S8 -97, biturbo comming up! Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303261 |
||||
Färgen var väldigt sträv samt jag fick silver puder på fingrarna när jag tog i ventilkåpan så det fick bli några vändor klarlack på dom idag.
Så hoppas dom känns bättre i morgon. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Medans ventilkåporna torkade så passade jag även på att återmontera insuget, så nu är motorn lika mycket ihop som den redan var för några veckor sedan när jag upptäckte leakdown läckaget
Men nu med nya packningar, packboxar, rengjort och en tätare motor så man får väll se det som positivt i alla fall fast att jag hade hoppats motorn var mer ihop satt vid det här laget.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Idag har jag fyllt olja och monterat den tredje temp givaren i lådan för av någon anledning går dom sönder väldigt snabbt?
jag har samma sorts tempgivare i bak axeln och till motor oljan m.m. och dom har jag aldrig behövt byta medans i lådan dör den direkt? Och det syns inget fel utanpå men mäter man så är det avbrott i givaren. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
En annan sak jag pysslat med är att fixa nya bromsslangar fram, så jag hängde upp ett ben med ok för att måtta och fick en slang tillverkad för att testa med.
Jag ville ha lösa nipplar så man slipper skruva hela slangen vid montering. MEN när jag skruvade in den i bromsoket så bottnade den väldigt snabbt och halva gängan var kvar utanför Här ser man på smutsen hur få gängor som skruvats in, ca 3 varv Jämförelse mot en fast nippel så går gängan mycket längre ut på den fasta Så det gick ju inte för sig utan här måste det göras om.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jag vågar i alla fall inte köra omkring med 3 gängor i ett aluminium ok, räcker med att man drar lite för hårt på nippeln för att gängorna ska åka med ut. Finns ju nipplar som gängorna går hela vägen ut som dessa på bilden, dessa hade dock för litet hål inv för att passa på nbm stolpen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Scchhh, det blir roligare om vi inte säger nåt, han lär sig med tiden. _________________ Pontus Fyhr |
||||
Ni skämtar väll?
Tätningsytan är ju på stolpen.. allt nippeln gör är att hålla fast och pressa in stolpen. Och stolpen centreras även via hålet i nippeln så även om jag skulle svarva snett så trycks ändå stolpen rätt. Så vilken tätningsyta menar ni _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 219, 220, 221 ... 501, 502, 503 >> 62 besök idag (2500997 totalt) |