Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
rFactor2
<<   1, 2
48547 besök totalt
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Nu har jag spelat en timme och trots att förväntningarna var skyhöga blev jag inte besviken! Framtiden inom simracing är här

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Tobias Nyström skrev:
Nu har jag spelat en timme och trots att förväntningarna var skyhöga blev jag inte besviken! Framtiden inom simracing är här


Spännande. Jag ser fram emot att prova.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Kan förtydliga att det är rFactor 2 Open Beta som har släppts, långt ifrån färdig produkt, men väldigt roligt ändå

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare


_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Efter att ha läst på andra forum om 2:an så avvaktar jag tills allt krångel är över, orkar inte krångliga spel längre...men hoppas att det blir en färdigt produkt innan 2013

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det är precis som Tobias skriver, det är ett öppet betatest och INTE något färdigt spel som kommit ut.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Niklas Maravic skrev:
Det är precis som Tobias skriver, det är ett öppet betatest och INTE något färdigt spel som kommit ut.


Tycker inte att det är så stora problem med tanke på att det bara är en beta version, Såg att några klagade på grafiken, men den är väl inte så dålig. Vist alt kan ju bli bättre men att få det som i värkligheten är nog inte så lätt.

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Jag väntar, betalar hellre lite mer för en färdig produkt än en halvskaplig beta. Och så hoppas jag att det inte blir för mycket krångel för det orkar jag inte med och har inte tid med det heller

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Jag betalar för att spela beta och hela spelet ingår när det är klart

Fö så har jag haft noll krångel med betan, det är dock inte så mycket content, men funktionellt funkar det thumbs up

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Tobias Nyström skrev:
Jag betalar för att spela beta och hela spelet ingår när det är klart

Fö så har jag haft noll krångel med betan, det är dock inte så mycket content, men funktionellt funkar det thumbs up


Samma här.

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Är det någon som vet varför det inte händer något när jag trycker på enter knappen o vill ändra vad jag vill se här ??

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Ulf Carlsson skrev:
Är det någon som vet varför det inte händer något när jag trycker på enter knappen o vill ändra vad jag vill se här ??
https://rejsa.nu/im/user/613/2012-01-22-10-48-32_rf2_inst.bmp
Antagligen för att LCD mode-knappen inte är ställd till enter. Kolla dina kontrollinställningar.
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Emil Sällberg skrev:
Ulf Carlsson skrev:
Är det någon som vet varför det inte händer något när jag trycker på enter knappen o vill ändra vad jag vill se här ??
https://rejsa.nu/im/user/613/2012-01-22-10-48-32_rf2_inst.bmp
Antagligen för att LCD mode-knappen inte är ställd till enter. Kolla dina kontrollinställningar.


Tack Emil det var så enkelt. thumbs up

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 965



Jösses jäklar...

Jag körde en del GPL med plastskallra (röda Logitech FF-ratten) för massa år sedan och tyckte det var lurigt, men här rycker det och flänger, man känner asvaltskarvar och ojämnheter, känslan (speciellt i 60-talarna) är helt grym! Det skall mycket till att man börjar fega ur i ett spel, men här så.

Jag fastnade inte riktigt för GTR eller lfs, men så poff så blev den en G27'a och lifetime fRactor2 inköpt, det här var riktigt riktigt bra. Beta eller inte, inte ett problem för min del.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 965



Nu har det kommit nytt sällskap till rFactor2-stallet, Corvette C6.R GT2 är nu släppt, och mängden innehåll börjar bättra sig markant.
Förutom Vetten har Formel Renault 3.5, Megane Trophy, Clio Cup, Formula ISI (låtsas-F1), en drös 60-tals formelbilar (f1,f2,f3), Nissan GTR, Nissan 370Z, Skip Barber släppts av ISI, men moddingcommunityt har börjat jobba och Lola t280 är ett måste!
60-tals Monaco, Monza och Spa, Sepang, Estoril och den utmärkta egna "Mills", plus diverse moddares Croft, Snetterton, Mid Ohio, Sebring os.v. o.s.v.

En ny "build" på väg ut inom kort med bl.a. lite justeringar på grepp i däcken, men även om vissa delar inte är helt färdiga så är det förvånansvärt fritt från rena buggar.
Körkänslan har gått från underbar till ännu bättre.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 965



Det gick fort, ny build släppt (146), och nu börjar det bli kul på riktigt att köra rf2. Däcken som redan innan kändes bra fick ett jättelyft! Slitage är dessutom igång, och i kombination med lite grafikjusteringar och diverse annat är det riktigt riktigt kul. Klart minst en dimension över alla andra sims jag provat.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



DTM server uppe, Kom gärna in o testa om den fungerar bra. Den är rätt snabb att ladda ner ca 2 min

Server namn OBT DTM



Är uppe för det mesta dagtid, men ska försöka ha den uppe nu i helgen från 08.00- 23.00



För att kunna köra modden så går ni bara in online o klickar på servern o laddar ner modden.

Bilarna köper ni här. http://www.unitedracingdesign.com/#!shop/c1hgg

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Vi har en server uppe ibland med dessa Bilar o Banor, Det är senaste 218 som är installerat (Senaste)
Vi kommer även att göra ytligare någon mod, Vi meddelar här vad det blir.
Aura T5 1.1 Audi
Bayro T5 1.1 BMW
Maures T5 1.1 Mercedes
DTM NorisRing 0.8
LimRock 1.41
MidOhio 1.91
Håll koll här, vi kommer att skriva alt vi gör med rF2 här. http://uffe.forum24.se/uffe-about24.html

DTM köper ni här http://www.unitedracingdesign.com/#!projects/c66t
kostar ca 85 sk

Server: OBT DTM

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



har en fråga. kostar det att ladda hem eller är det gratis? det verkar va grymt spel och måste testa. kan man ladda hem banor och serier med?

_________________
Linus Siven
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 965



Det köps i två olika alternativ, antingen bas + årsavgift ($44 + $12/år efter första) eller "lifetime" ($85). Du kan också plocka hem ett demo där du kan känna lite på det. Det kan vara bra så ser du hurpass långt din dator orkar med då det kräver mycket av både processor och grafikkort.
För egen del gick jag på lifetime direkt och ångrar mig inte en sekund! Känslan och Force feedbacken är helt fenomenal, och då är det inte ens enligt de själva färdigt nog för att gå ut och promota. (Finns t.ex. en del grafikoptimering att göra fortfarande)
http://rfactor.net/web/rf2/rfactor2-purchase/

Vad gäller banor och serier, ISI själva har producerat en hel drös högkvalitativt material, och har mycket mer i pipen (bl.a. indianapolis med Indycars från ett gäng decennier, BTCC Honda, karts och en massa annat), men Rfactors stora poäng är ju att det är moddar-vänligt, så banor och bilar tillkommer löpande.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



Tja. Finns det nån 24 timmars grej man kan köra:)?

_________________
Linus Siven
Citera
Racingsimulatorer
rFactor2
<<   1, 2
48547 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande