Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 136, 137, 138 >> 202 besök senaste veckan (1061673 totalt) |
Tjena Jag är jag, Ronny bygger på sitt sätt. Vi har definitivt lite olika tankar om hur det ska bli vilket jag ser som en av grejerna med ett sånt här bygge. Man bygger det efter sin ide och smak. Min egna tanke är att hela chassiet skall bli täckt av aluminiumplåt och att det är ca 1,5 cm rake på det hela. I fram kommer jag att bygga vad som skulle kallas en diffusor det med och som släpper in i främre hjulhus. Ibak är ju den diffusor jag byggt klar. Teorier, men något gör det nog. Så med andra ord är det lite tänkt för att skapa undertryck och i varje fall inte övertryck. Sen har jag tänkt att kylluften skall ut på ett sätt jag hoppas premierar samma ide, plus att ett stort problem med just den luften är att om den kommer in så måste den komma ut för att kunna kyla. I fram blir det gälar i dom stora trekanterna och på sidan blir det nät. Dom nedre kanske gälar men det får visa sig senare. Den eventuella fienden man får med en bil som har den här formen är väl ev lyftkraft i fram. Har mina ideer, får la se om dom funkar. :-) Jo, självklart är det så att det finns begränsningar hur långt jag vill gå. Det skall helst inte bli en kantig renodlad modern bil. Utan mjuk sådan. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Det som är kul med er två är att ni använder samma kaross och sen kör efter egna ideér sen. Det skulle inte bli lika kul om ni byggde båda bilarna lika! Ok, min fråga var bara för att höra hur du hade tänkt runt alla hål men det låter bra att du har en plan. Jag tycker du ska låta diffusorn i bak sticka ut bakom karossen. Det ser riktigt rejsigt ut _________________ Anders Littorin, Volvo C70 banprojekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till Chrysler Crossfire |
||||||
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Höger dörr passar ok i viloläge. Inte spänd på något sätt.
Övre A stolpe gångjärnsbeslag. Butterfly doors. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Sjukt bra flyt just nu. Saker (dörrar) är miljoner gånger lättare att få till än väntat.
Ronnyhittat handtag (nån Fiat) _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Bah,
när jag sen monterar sådana på Pontiacen så kommer ju alla tro att jag härmar er! Blir kanonbra det där! Linjerna passar verkligen in |
||||||
Närå de e lungt. Har noterat att du föreslog dessa redan 2015-08-18 Vi i Barchettahandtagsklubben får väl ställa upp på bild tillsammans nån gång. |
||||||
Äh, fuck it. Jag härmade ju Ronny :-))))))))) _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||
Andra valv styr för mig. Rörelse på insidan. Därav placering av tryckknap. H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Som inbiten och erfaren Barchettaförare så öppnar man förardörren med handflatan uppåt, vänster hands tumme åt vänster och greppar det utpoppande handtaget underifrån. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Kom på en grej till om handtag. Jag har ju så att säga "butterfly doors". Lätta blir dom och jag tror att det är bättre att man drar i handtaget vid öppning i samma riktning som dörrn vill. Om jag öppnar handtag bakåt så motverkar det liksom. Liten grej kanske men men.
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Hur kul är det att stå och slipa insida av dörrarna och dörrstruktur?
NOT! Men ena är okej så andra påbörjas. Efter det karossspackling slipning. Har nog (hoppas jag) fått fatt på ett proffs som lägger lacken. Siktar på Alfa Rosso Competitzione 202b. Lackkillen kommer och kollar snart och ger mig domen. http://paintref.com/cgi-bin/colorcod Färg enligt bild, förhoppningsvis. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Vm i förkylning, andra veckan.
Segt Men nu är insidan förberedd för framtida flockning. Den stora ytan får en ganska plan yta med nån form av hål att kunna lägga lite grejer i. Och insida glasfiber nertill blir klätt. Ultratråkigt, men nu blir det karosslip _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 136, 137, 138 >> 202 besök senaste veckan (1061673 totalt) |