Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 22, 23, 24 >> 48 besök senaste veckan (245895 totalt) |
Ja-det är väl klart vi skall ha det! Gjorde en första uppstart ikväll med MaxxECU sprutet - dock med originalspridare/originalkolvar o stakar, men med turbon monterad - mer för att se så jag räknade rätt med inställningarna för triggergivarna på kam/veven. Så snart skall motorn splittas för att få i lite stadigare grejor... _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Motorn i molekyler. Har beställt lite delar nu idag till den. Under tiden så byter jag lite delar i växellådan - delar som redan fanns på hyllan - billet växellådsaxel, solida skiftaxlar etc.
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Har fortsatt idag - rengjort och målat lite - har även borrat upp ett av hålen på framsidan av blocket och satt en helicoil till knacksensorn:
Har även filat in samtliga kolvringar nu under dagen till Wössner kolvarna. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
|
||||
Tackar! Jadu - jag får väl se lite vid mappningen/bromsningen så att säga - motorn skall i alla fall byggas för att klara mycket mer effekt än original om man skall köra lite trackdays o så med den i alla fall. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Gott mos |
||||
Såja - på med lite "doningspasta" på gängorna till ARP-bultarna så går dom i som "schmort" så att säga...
Nu väntar jag bara på att motordelarna som är beställda ska dyka upp om ca 1-1,5vecka. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
En fråga, hur tänker du lösa vikt/effekt frågan? Med turbo och dispans till 20kW/100kg ger ju ändå en tjänstevikt på ca 900 kg, vilket känns tungt för ett sånt här "litet" bygge.
Hade varit intressant och höra hur du resonerar kring frågan. _________________ Johan Sahlström Sponsorer av JSR MkI: http://www.hapab.com http://www.composite-design.se http://www.cascade.se |
||||
Det är ett väldigt litet aggregat och med rätt mappning behöver man inte stressa ut max vad det går att ta ut och lägga sig på gränsen för vad saker o ting klarar samt att vikten på bilen när allt är klart kommer att landa på rätt antal kilo för att matcha såklart.
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
|
||||
Tack Pontus! Jo - det hade jag tänkt om ingen annat kommer mellan...vilket det gör mellan varven - men målet är att den ska va ute snart. Häftig Ascona du har förresten! _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Har kikat lite på hur jag skall bygga plenumet med inbyggd intercooler och ändå få plats till luftkanaler ner till kylaren: funderade på den här lösningen får att få ner totalhöjden på spjällhusena:
Skall även svetsa dit typ "wiggins"-klämmor för att hela intercoolerpaketet skall vara lättare att snäppa loss - fler bilder kommer! _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
0.4 bar varmluft borde hålla nere antalet ponnysar! vågar man låta varvstoppet bryta 1000 rpm/ 10% tidigare... eller blir SFRO griniga då? mvh _________________ Tobias Hedlund |
||||
Bara för att motorn varvar tex 12000 som na lär man väll inte vara tvungen att varva det med överladdning?? Motorn är ju ändrad så man borde ju kunna mappa två mappar tex en för besiktning/gata och en för bana
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
tänkte mest rent generellt på vad som var tillåtet inför SFRO-besiktningen enligt effekt/vikt. mvh _________________ Tobias Hedlund |
||||
Har donat lite med spridarna häromdagen...fick beställt adaptrar för att dessa ska kunna passa både fuelrailen samt spjällhusen. Ev blir det att flytta och svetsa om anslutningen in i fuelrailen också för att allt skall kunna gå fritt.
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||
Våra race- och banåkarbilar Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 22, 23, 24 >> 48 besök senaste veckan (245895 totalt) |