Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6.. | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14 >> 19 besök senaste veckan (104178 totalt) |
Nu har jag fått dit rutan.
Mäta, rita, slipa Prova, rita, slipa och så höll jag på så......... Till slut så passade den hyffsat. Höger! Vänster. Bakifrån. Blev rätt bra faktisk. Använde skruv för att få dit den nu så man kan ta bort den. När det är målat coolt svart under, och en bit av rutan och nån form av tätning så ska den "poppas" fast. Nu ska det skäras bort lite "dökött" som verkar HELT onödigt så får vi se hur det blir.. _________________ Per Gustavsson |
||||
Haha, knappast. Ligger utanför min nivå. Är väldigt glad att jag fick dit den så pass som det blev, däremot ska jag skära upp "bakplåten" och även göra hål bak i luckan för att få lite släpp. _________________ Per Gustavsson |
||||
Nu har jag fixat lite till... Skaffat en AC/DC tig så jag kan svetsa aluminium framöver.. Har dock inte fått igång den riktigt till alu än men ska skaffa "riktig" gas inom kort.
Har i vanlig ordning "fuskfixat" rören till dom två intercoolerna på sidorna så nu sitter dom där och det verkar funka utan att skjuta loss varken slangar och rör när man torr gasar. Ska naturligtvis bli flådiga blåa siliconslangar och alu rör inom kort men så här ser det ut nu.. Nu är det nått i hålen. Då är laddluftkylare och rör på plats På andra sidan. När nya alu rör, slangar och sladdar är på plats så tror jag det ser hyffsat ut. Än så länge är det som så mycket annat nästan klart.. Bara det sista kvar.. _________________ Per Gustavsson |
||||
FAN vad ni skäller, det blir som det blir tills biljäveln svänger och bromsar som den ska _________________ Per Gustavsson |
||||
Tack snälla, ditt bygge är säkert inom räckhåll. Jag tittar ju naturligtvis på andras projekt här och skrev tidigare (och håller fast vid) att man känner sig som en apa med en yxa jämfört med många andra. Hoppas du inte är en av dom.. DEN ÄR FAKTISKT KÖRBAR... men man bör köra sakta då.. Tack snälla, det är inte lätt att hinna med allt här i livet. Jag har sån tur att jag har massor av tid och kan gå ut i garaget när jag känner för det och på sistone har har jag tycket att det varit kul så då blir det en hel del gjort. Har lite el jobb kvar som måste slutföras sedan ska det svetsas lite till under och så rutor, hjulinställning allmänt fix och ALLT det andra..... sedan lack. Men man måste ta det i etapper så man känner att man slutfört ett stadie och får belöning för det innan man fortsätter.. _________________ Per Gustavsson |
||||
[quote="Gsson"]Nu har jag fixat lite till... Skaffat en AC/DC tig så jag kan svetsa aluminium framöver.. Har dock inte fått igång den riktigt till alu än men ska skaffa "riktig" gas inom kort.
Det där är en riktigt fin maskin! Jag är på jakt efter en sådan du råkar inte ha kontakter så det går att få bra pris på en till? Bygget går snabbt framåt annars jäkla fart!!! _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||
[quote="Alexus"]
Ska bli skoj att öva sig, har svetsat lite alu för länge sedan. Kan inte men ska försöka lära mig nu. Tyvärr är det en begagnad så jag har inga kontakter. Som sagt kämpar på, nu är det ju roligt. Även om det är långt kvar så kan man snart prova lite bara snön försvinner.. _________________ Per Gustavsson |
||||
Vet inte jag heller men tack så mycket, himla kul när nån gillar det man gör. Hoppas det blir bra också _________________ Per Gustavsson |
||||
Varit lite dålig med att uppdatera och det har inte hänt jättemycket även om jag lagt några timmar i garaget.
Har svetsat i lite plåtar där jag slarvat förut, blev inte klar för det var skit tråkigt så jag får återkomma till det. Plockat bort lite dövikt i rumpan och TRO DET ELLER EJ men har faktiskt dragit lite i sladdarna själv. Läskigt var det men klippt och lött och nu lyser det minsann. Det var ju liv i instrumentet förut också men nu lyser det som det ska och jag har förlängt och lagt kablarna där jag tänkt att dom ska vara. Borttagen järnklump Löda (det är många sladdar) Fick lite hjälp.. Titta så fint! Det går inte fort för mig men det är mindre läskigt med sladdar nu i alla fall, fortsätter imorgon _________________ Per Gustavsson |
||||
Medstjälpare tror jag sånadär kallas Kul att se att det går framåt! El är inte läskigt, det är hur logiskt som helst (gäller bara att fatta logiken...) Kämpa på! _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Så heter det kanske, vi gillar ju i alla fall möss båda två..... Jag tror fortfarande att jag är lite för trög men fick en uppenbarelse när jag satt och fån glodde sen släppte det på nått vis. Vi får väl se om "möget" (som dom säger i skåne) startar när jag är klar.. _________________ Per Gustavsson |
||||
Jahaja, då kan man titulera sig elektriker då...
Var kanske att ta i men jag är väldigt nöjd och det var någon som sa att det var bara att grotta ner sig så löser det sig och tänka sig, han hade rätt. Har fixat lite av varje men "sladdarna" har tagit rätt mycket tid. Sedan har jag knåpat ihop en konsol till vxl spaken och det är NÄSTAN klart med elen. Alltså till motorn då sen är det "bara" bilens el som ska städas upp. Dock funkar lampor, blinkers, kupefläkt, vindrute torkare etc. Så här såg det ut för nån dag sedan. Rensat upp och håller på med konsolen. Låter nått det, rensat upp.... hårt tidskrävande arbete. Varit rädd, mätt, klippt, lött, krympslang, varit rädd, mätt klippt osv.... Så är det. Var lite pysslig att få till. Andra sidan Pysslat lite till och nu är det färg som ska på. Imorgon ska jag montera dit den, koppla huvudström brytare, sätta fast kablarna och göra nått lock till reläboxen så får vi se hur det blir.. _________________ Per Gustavsson |
||||
Blev som sagt en del över. Det verkar funka, har fortfarande 2st tändningslås men ska försöka lista ut vilken sladdjävel som går till vad så ska jag kunna slänga det också bara spara på immobilizern. Det enda jag inte är säker på är lampan i vxl spaken som inte verkar slockna vilket är jävligt konstigt då det är samma sladd som till instrumentbelysningen Men det är bara att bryta på huvudströmmen. Det var för att wiren skulle komma på "rätt" håll och att jag inte skulle behöva en som var fyra meter lång och gå i en båge i motorrummet. Det var dessutom jävligt trångt om den skulle gå framåt. _________________ Per Gustavsson |
||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6.. | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14 >> 19 besök senaste veckan (104178 totalt) |