Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Wilwood reduceringsventil | 1 besök senaste veckan (6478 totalt) |
Antar att jag lite väl mycket just nu...
Men när jag skruvar min bromsreduceringsventil åt increasehållet - ökar jag trycket till bakbromsarna då eller ökar jag på reduceringen till bakbromsarna? Har provat att justera åt båda hållen (increase och decrease) men märker ingen skillnad... Logiskt sett borde det väl vara att när man skruvar in justerskruven så ökar man förspänningen på reduceringsventilen vilket borde ge minskat tryck till bakbromsarna... eller? EDIT: hade behövt ett svar ikväll helst.. Det är en sån här vi snackar om |
||||
|
||||
Näää. Lura inte honom nu. Tvärtom är det på min iallafall. |
||||
|
||||
om vi säger så här. Både jag och Janne har en precis likadan. Och vi båda säger att det blir mer broms bak när man skruvar in den. Det borde väl räcka.
Det förutsätter ju förståss att du kopplat den på bakbromsarna och inte frambromsarna. |
||||
Dethär talar emot all logik allternativt har W gjort en lösning där oljan går en mkt skum väg innuti... Men självklart tror jag dig och Janne, absolut inte det. Blir bara förundrad hur tusan den funkar isf... Det första jag gjorde när jag fick min, likadan som era, var att skruva isär den för att se hur den funkade. Ville ha det till att det var tvärtom, men det var lite svårt att ta isär sista biten och där gömde det sig säkert ngn hemlighet. > EDIT: Föresten, det måste ju spela roll vilket håll man kopplar den! om man sätter IN/OUT på samma håll. Har jag kanske tänkt mig hela prylen bakvänt... Eller kanske ni har kopplat fel. EDIT 2: Jo jag har blandat ihopa IN/OUT. Ville tro att den funkade som mer normala strypventiler, men den var visst amerikansk... |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hur har du kopplat in den på ditt system? Tagit bort abs'en? mvh/ _________________ Niklas Persson Porsche 997 Turbo BMW M240i G42 |
||||
vad tycker SBP om att man har sådana där? jag vill ju ha i min hemmasnickrade ban & ica bil....men är det ok?
är det dessutom ok med dubbla tandemcylindrar, dvs 4 utgångar, en till varje hjul? _________________ Stefan Johansson Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647 |
||||
Min 924 gick rakt igenom besiktningen med en bromsreducering som ser mycket hemmagjord ut! _________________ Pär Hylander |
||||
Det bilprovningen inte gillar är väl om man kan komma åt och justera den från förarplatsen.... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Jag har besiktat min andra bil i flera år utan anmärkning å då sitter ventilen väl synlig vid växelspaken
Z3:an är helbilsgodkännd så där vågar jag inte chansa igen, så jag kommer koppla förbi ventilen innan besiktningen. Senast fick jag ju bakläxa på ALLT som inte var orginal > _________________ Jan Ekehage |
||||
Jaharru, så du har bara en du, jag har två
Det visade sig enbart vara bilar med S50B32 som har det "gamla" e30 systemet medans alla andra har två ledningar bak. Du har det bra du. Det är ju iofs bara för mig att sätta T-kopplingen där framme. Komma och kolla, javisst bara jag får mitt svänghjul snart så jag kan stoppa i motorn igen, blir aaningens roligare att kika på då. _________________ Niklas Persson Porsche 997 Turbo BMW M240i G42 |
||||
Skruva banåkabil Wilwood reduceringsventil | 1 besök senaste veckan (6478 totalt) |