Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur gick det på årsmötet?
4630 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Idag så var det årsmöte. Nyfiken på hur det avlöpte, blir klubben vilande som det var tänkt? Dags att stänga BMWSC-avdelningen här på Rejsa?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Låter dramatiskt att stänga bara för att någon startat upp nåt eget och roffar åt sig "äran" Är dåligt insatt men det känns inte bra i magkänslan.

Är inte ensam om dessa känslor..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Johan Sjöström skrev:
Låter dramatiskt att stänga bara för att någon startat upp nåt eget och roffar åt sig "äran" Är dåligt insatt men det känns inte bra i magkänslan.

Är inte ensam om dessa känslor..



Gammalt djungelordspråk säger att man kanske inte ska yttra sig då Johan

Jag som är förhållandevis insatt kan säga att det finns möjligheter till något kanonbra framöver.
(I synnerhet för dig Johan om du är villig att acceptera lite förändring. Det gynnar nog "ingen" att gnälla om att det var bättre förr på forum så att säga)

Och för övrigt har det inte över huvudtaget gjorts något "roffande"...

Tyvärr så kunde jag inte delta i mötet idag pga sjuka barn utan överlåter ett svar på det från någon faktiskt var deltagande. Det lilla jag har hört så gick det bra för alla parter.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
borz
Hässleholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 489



Inget gnäll från min sida men är också nyfiken på hur det har gått...

_________________
Tim Anle
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



Magnus Thomé skrev:
Idag så var det årsmöte. Nyfiken på hur det avlöpte, blir klubben vilande som det var tänkt? Dags att stänga BMWSC-avdelningen här på Rejsa?


Hej på er!

Ett komplett protokoll kommer naturligtvis, men jag kan ju lite kort berätta här.
Årsmötet avlöpte i god ordning.
Vi klubbade bokslut och revision för 2015 och 2016 så nu är ekonomin helt ikapp och allting är korrekt. Styrelserna för 2015 och 2016 beviljades ansvarsfrihet.

Eftersom det inte fanns några kandidater till styrelsen så lämnades klubben i förvaltning hos moderklubben BMW Club Schweden. Uppdraget är just förvaltning. Kassa, domäner och annat skall alltså inte uppgå i BMW Club Schweden utan förvaltas för det fall att vi kan starta verksamheten igen.



Angående att stänga avdelningen här på rejsa så är det nog mer en fråga för forumägaren själv att bestämma hur länge det skall ligga kvar. Det kan ju finnas lite intresse i att kunna ta del av information för dom som exempelvis inte var med på årsmötet.



Johan Sjöström skrev:
Låter dramatiskt att stänga bara för att någon startat upp nåt eget och roffar åt sig "äran" Är dåligt insatt men det känns inte bra i magkänslan.

Är inte ensam om dessa känslor..


Jag kan förstå känslan du ger uttryck för men jag tycker det är lite tråkigt att du använder sådana uttryck som "roffar åt sig äran" Johan.
Om du har synpunkter på BMW SC kontra bavariaracing så tycker jag du skall prata direkt med dom som tog det initiativet.
Jag var själv inte med och grundade bavariaracing men jag kommer engagera mig där istället nu och jag tror att det kommer bli väldigt bra.
Det är ingen som kommer att bli rik på vår klubbverksamhet och det är verkligen inte mycket "ära" att roffa åt sig. Det är som vanligt en massa hårt jobb bakom för att vi skall få komma ut på banorna och ha roligt tillsammans.

Personligen tycker jag inte att man kan klandra några personer för att vilja göra på ett annat sätt, ingen är livegen till sin klubb.
Sanningen är att en klubb är aldrig starkare än viljan hos medlemmarna, om man inte själv kan tänka sig att ta ansvar och driva verksamheten så kan man heller inte begära det av någon annan.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
BMW-DJ skrev:
Angående att stänga avdelningen här på rejsa så är det nog mer en fråga för forumägaren själv att bestämma hur länge det skall ligga kvar. Det kan ju finnas lite intresse i att kunna ta del av information för dom som exempelvis inte var med på årsmötet.

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Hur gick det på årsmötet?
4630 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande