Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 52, 53, 54 >> 59 besök senaste veckan (504820 totalt) |
Du får se det som en "lättning" :-)
_________________ Mvh Johan Samuelsson *************************** |
||
Jo, det är väl delvis därför jag gör det. Måste ta bort kitet/massan på vissa ställen för att karossdelarna ska sitta rätt. Alla kilon som försvinner är bra kilon, sen får det väl inte gå till överdrift så man äventyrar säkerheten.
Brandväggen kapade jag bort dels för att få bort 10kg och dels för att få möjlighet att flytta fram motorn 20cm alternativt få betydligt rymligare runt motorn. Audi hade ju lite problem med värmen på prototyperna av V10an i början, de försökte ju använda den motorn jag har. Motorn kommer dock vara i ursprungsposition till att börja med för enkelhetens skull med delar osv. men möjligheten att flytta motorn finns numer. |
||
|
||
|
||
Det är ju inte alla stolar vi stora nordbor får plats i, det hade varit en Racetech isf men då är det ytterligare 10' i pris. Denna duger gott för mig, sitter kanon i den jag också! |
||
NU sitter man gött!! Quick release och en massa rattspacers på plats, får fixa en lång sen istället.
Har börjat måtta in bältet också, behöver nog hjälp att mäta lite vinklar när man sitter på plats men det löser sig. Lägre än så går inte att sitta, får se sen om det funkar att köra "där nere" också. Stolen och rattstång är flyttade 5-6cm mot mitten av bilen jämfört med hur den sitter OEM. |
||
_________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||
Jag gillar ganska mycket vinkel på stolen, om det är mer än normalt kan jag inte svara på.
Hjälmen sticker visserligen upp en bit ovanför stolen men ja, det är gott om plats uppåt. |
||
En månads tystnad betyder inte en månads uppehåll från bilen.
Det har jobbats i det tysta och jag har äntligen fått lite efterlängtad information angående min geometri. Jag har snott ihop en ny bakram, den är ganska lik den förra men med lite fler raka rör. Hade gärna sett att alla rör var raka men inte lätt att få ihop det med geometrin samt det som ska rymmas innanför. Här har ni en bild på nya ramen. Rören ovanför motor/låda kommer vara demonterbara så det lätt går att lyfta i och ur motorpaketet. |
||
Har du titta här ?? http://www.motorsport-sales.com/inde
_________________ Magnus Helin |
||
Säljaren är en bedragare, har haft koll på han ett par år. Många som han lurat på pengar varav en i Sverige på 600'.
|
||
Ja Carbostuff är det tydligen många som blivit blåsta av, jag mailade med honom i höstas.
Han vill ha förskotts betalt och det går enbart att betala med banköverföring till hans konto En seriösare säljare verkar Tuning empire vara, där gick det att betala på alla möjliga vis och dela upp betalningen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Efter att ha fått nya direktiv gällande geometrin igen så fick jag rita om ramen ännu en gång, hoppas det är "final design" nu..
Känns tryggt att ha anlitat chassiingenjör att räkna om geometrin, väntar på rapport från simuleringarna men den infon jag hittills fått ser väldigt bra ut. Här är iaf några bilder på ramen. |
||
Börjar få ihop det mesta nu, man kan ju sitta precis hur länge som helst att rita. Tålamodet börjar sina, vill ju bygga för bövelen!
Ska snart ge mig på fixturen, förhoppningsvis går den lite fortare att rita upp. |
||
Ja fyfasen nästan jobbigare att sitta vid datorn och bygga än vad själva byggandet är. Men det har ju sina fördelar såklart.
Men se till å komma till skott och bygga oxå nångång så du inte bränner allt krut på bara det teoretiska. Det är många bitar som ska ihop för att bilen ska bli en fungerande bil, och det blir många kompromisser så man ska nog passa sig för att fundera" för mycket" _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
+1 på den. Det blir gott om kompromisser i slutändan. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Håller delvis med er, dock kan det vara bra att rita upp det mesta så man ser att det inte tar i någonstans samt att lederna går att röra så pass mycket som man vill innan lagren bottnar. Har suttit och grejat med det de senaste dagarna, synd att börja "yxa" på fina frästa bitar när det ska ihop.
Iom att alla rör blir laserskurna så går det desto fortare att bygga sen när man väl kommer dit. Samt om det skulle hända nåt i framtiden så går det reparera eller bygga nytt. |
||
_________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||
Ja gällande rören och chassie bitar instämmer jag helt. Och gällande laser skurna rör
Men sen när det kommer längre än så, med kylare fästen för diverse, rör osv så tycker jag det blir lite överkurs att försöka rita 100% korrekt.( Lite skisser klart man kan göra för att uppskatta hur mycket plats saker tar osv.) _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 52, 53, 54 >> 59 besök senaste veckan (504820 totalt) |