Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14   >>
14 besök senaste veckan (97528 totalt)
Alexus
Skåne
Här sen Mar 2015
Inlägg: 418



Snyggt jobbat!!!

_________________
Alexander Johansson
330ti e46 projekt
@: alexus330ti
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Snyggt som vanligt...

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Tack för visad uppskattning grabbar, alltid kul att någon giller de man grejjar med.

Varning för lite styling och bling bling, men jag fick min bur ifrån lack härom dagen och den syns om man säger så




Blev riktigt jävla jätte nöjd med färgen. Det är BMW U94 feuerorange, den uppmärksamme vet säkert att det är kulören som är på E92 M3GTS.
Kunde inte hålla mig utan var bara tvungen till att lyfta in den samma kväll, va fan sova kan man göra någon annan kväll. Håll till godo vänner.





_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Snyggt färgval!👍

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Tjusigt!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656



Snyggt byggt bur och vågad färg

Märkte du någon skillnad när du satte upp kolfiberavgränsningen till bagagerummet, tänkte lite på ljudet?

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
NicoRacing skrev:
Snyggt byggt bur och vågad färg

Märkte du någon skillnad när du satte upp kolfiberavgränsningen till bagagerummet, tänkte lite på ljudet?


Nä ingen skillnad alls. Det som däremot gjorde undervärk imot oljud var bussningarna till slutväxeln. Bytte ju ut aluminium bussningarna till orginal bussningar. Fantastiskt skönt att slippa allt vinande och andra oljud som den ger thumbs up !

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656



Mattias Redebratt skrev:

Nä ingen skillnad alls. Det som däremot gjorde undervärk imot oljud var bussningarna till slutväxeln. Bytte ju ut aluminium bussningarna till orginal bussningar. Fantastiskt skönt att slippa allt vinande och andra oljud som den ger thumbs up !


Okej, ja du det kan jag tänkta mig! Riktigt skönt att slippa det

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Snyggt Mattias, ser att det spårar mer och mer ut med bilen precis som vi pratade om för något år sedan

_________________
Patrik Skoog
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Nu så är säsongen igång på allvar! Var på Falkenberg med SVKG och körde vårruset i förra veckan. Allt gick som planerat, en lyckad körning med körtid som man kan förvänta sig.
Lik väl som att jag misstänkte att bilen skulle låta för mkt med nya avgassystemet ...Vilket den också gjorde ca 100db Hoppas att ett par kattar skall få ner volymen till godkända 95db.
I och med detta så bjöds det inte på några rekord tider, men som sagt de är ju alltid kul att köra bil !
Ventileringen i motorhuven kommer att göra underverk varma dagar, denna dag var det bara ca7grader varmt. På bana var aldrig oljetempen över 100grader och på landsväg så orkade den bara upp till ca 80 grader, vatten tempen orkar inte heller upp vid landsvägs körning. Blir bra det!
Höjden på bältes röret blev också väldigt bra när jag fick allt på plats. Jag var ju lite orolig över bältets vinkel i mot stolen. Blev jävligt nöjd med buren, ser riktigt bra ut om jag får säga det själv.





_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
M3 Jocke
Halmstad
Här sen Okt 2016
Inlägg: 242



Mattias de ser riktigt bra ut. Hade jag vetat att de var körning i Falkenberg hade jag iaf kört upp o kollat. Mvh Jocke

_________________
Joakim lindström
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
M3 Jocke skrev:
Mattias de ser riktigt bra ut. Hade jag vetat att de var körning i Falkenberg hade jag iaf kört upp o kollat. Mvh Jocke


Tack så mkt, alltid kul när andra uppskattar de man pysslar med även om man gör det för sin egen skull.

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 415



För att sammanfatta kvällens underhållande trådläsning - snygg bil, snygga lösningar, bra fart, bra puts och ballt med orange bur! Vore nog inte fel med race-fälgarna i samma färg

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
RYDH
Karlskoga
Här sen Feb 2009
Inlägg: 341



Grattis till en fin bil och tydligen ganska snabb också!! thumbs up thumbs up

_________________
Jörgen Rydh
Dodge Viper GTS Hardcore Edition
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



👍

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Dave79
Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 541



Mattias Redebratt skrev:
Jag köpte mina delar på https://store.vacmotorsports.com/storefront.aspx , har sett att hackengineering säljer ett kit med lager o bult http://www.hackengineering.co.uk/product/big-end-upgrade-package-s54/ men dom delarna kommer ifrån VAC, samma prylar men dyrare när jag köpte.
Har sett senare att man nog kunde köpt delarna billigare om man handlat på lite olika ställen, men men..


Är det någon anledning till att man köper dessa "svindyra" lager istället för OEM/standard?
600kr eller 600 pund är hyfsat stor skillnad...
Nu ingår även nya skruvar men dessa är ej ett måste att byta vid byte av vevlager om jag förstått det rätt.

EDIT

Går in och ändrar uppfattning själv...
De vevlager jag beställde var i själva verket ramlager och nu ser jag att BMWs vevlager måste vara gjorda av guld

_________________
David Alsén
Alfa Romeo 159 Ti : )
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Nu när det är ett nytt år så kanske det är på tiden att sammanfatta det som var.
Efter Falkenberg så ställdes ratten imot vårat grannland i söder och Rudskogen. Det var första gången för mig på denna fantastiska bana/anläggning. En mycket teknisk bana med många snabba partier. Dagen bjöd inte på några raket tider direkt, jag tror nog mest att jag bara njöt av att få köra ordentligt. Bilen funkade fantastiskt som vanligt och är även helt ok att åka längre transport resor i som till och från bana .

Bjussar på den obligatoriska uppställnings bilden.

På resan hem ifrån Rudskogen så fick jag även tillfälle till att komplettera mitt avgassystem med Kattar då jag åkt utan detta i en säsong. Fick hjälp av mina vänner i Trollhättan att tigga fast mina Supersprint kattar i de främre rören. Detta för att kunna besiktiga bilen men även för att få ner decibelen, då den som sagt vart mer än högljud på Falkenberg tidigare under våren.


Alltid skönt när det är rent och snyggt under bilen, allt blir så mycket lättare då thumbs up .

Efter detta så var det dags för registrerings besiktning av bil med buren som varigt mitt mål under de senaste åren, samt även en vanlig besikning.
Lyfte in original fram stolar för att kunna göra reg besiktningen, resten av bilen lämnade jag orörd då jag helst ville ha den besiktigad och godkänd som den står. Stötte dock på patrull vid första försöket av reg besiktingen då dom inte gillade mina Porsche bromsar ..... Vi hade lite olika åsikt om detta jag och inspektören men det var ingen ide att bråka. Åkte hem och bytte till original Oken, var tillbaks en vecka senare och fick den registerad och godkänd med bur, en passagerare och justerbara fjäderben

När detta var gjort så ställdes bilen in i garaget, midsommar, familj och semester tog vid och bilen stod nog i nästan 2månader innan den togs ut igen och återställdes med sittastill stolar o broms byte igen.

Fortsättning följer.......

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Hur argumenterade han om bromsarna? Helbilsgodkännandet eller?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hur argumenterade han om bromsarna? Helbilsgodkännandet eller?


Han såg att det stod Porsche på dom och då började han muttra om motor bak, viktfördelning, bromsballans och att ett bromsprov inte räckte för ett godkännande .. jag tyckte att han kunde blunda för oken men icke! Om jag skulle bli stannad på hemvägen så skulle dom kunna bli av med sin akriditering bla bla bla....
Då åker jag hem o byter till orginal bromsar o kommer till baks, du godkänner bilen o jag åker hem och monterar till baks till Porsche oken igen, är de ok då? Inga problem!
Ungefär så slutade det.

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Ah! Så man ska slipa bort texten Porsche i god tid innan besiktning då alltså

_________________
Magnus Thomé
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Måste säga att du har en jäkla grym bil färgen på buren är verkligen helrätt

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14   >>
14 besök senaste veckan (97528 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande