Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
R-Däck light 595 RS-R / NS-2R / KU36
<<   1, 2
11149 besök totalt
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093



Jag rör mig ju lite i andrasidan Atlanten kretsarna i och med att 86track group är överöst av amerikanare.
Och där borta kör dom nästan uteslutande på semi R däck, som jag i bland funderar lite på om dom är väldigt optimistiskt TW satt av tillverkarna
Nästan all club racing där har ju ett TW om 200 som lägst i club serier och slalom/konbane serier och tillverkarna verkarna verkar verkligen vilja vara högst upp på täppan där.
Tex Bridgestone RE71R var ju snabbare runt banan än nya R888R i ett test en kille gjorde där, sen har ju Hankook RS3 varit hyfsat snabbt också som nu ersätts i år av RS4.
Synd bara att många av dom däcken är omöjlig kan jag tänka mig att hitta E märkta endast dot på dom, förutom Hankook RS3 som finns med E märkning.

Om jag får spekulera lite fritt, så tror jag att Yokohamas drag att ersätta R däcket A048 med det nya A052 på TW200 också är ett lika stort spel för gallerian och är ett renrakat R däck som nu klassar in i club racingen, antagligen för att dom vill vara högst på pallen där borta

Varför har man annars ett semi R däck (AD08R) på TW180 och ett riktigt R däck som är mycket dyrare (A052) med TW200? Makes no sense?

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Peedster
Stockholm/Solna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 31



Ja jag har löst att jänkarna är förtjusta i RE71R, det verkar överlägset det mesta.
Men de verkar inte gå att få tag på i Sverige?

Lutar om jag inte hittar de att pröva en uppsättning 595 RSR. Kommer behöva köpa däck till en annan uppsättning 18" under våren också och får se vilken väg men går där.

På sikt kanske en ren banuppsättning i 17" med square setup som 944 brukar trivas med och ett rent R-däck.

_________________
/Peter Johansson
_________________
Porsche 944 TURBO -87
Audi SQ5 -13
Citera
Peedster
Stockholm/Solna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 31



Ingen Federalförare som vet svar på frågeställningen varför de har 2 varianter av varje på däckonline med olika pris fast man inte ser några diffar?

Mvh Peter

_________________
/Peter Johansson
_________________
Porsche 944 TURBO -87
Audi SQ5 -13
Citera
CupRacing
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 56


Trådstartare
Diffen är väl just fälgskyddslistens vara eller icke vara?

_________________
M@rtin 411is4t

Leon Cupra
Citera
Peedster
Stockholm/Solna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 31



CupRacing skrev:
Diffen är väl just fälgskyddslistens vara eller icke vara?


Som jag tror också men båda alternativen på 245 har mfs och det skiljer några hundringar ändå.
Och 285 är billigare med skyddslisten tex.

Mvh Peter

_________________
/Peter Johansson
_________________
Porsche 944 TURBO -87
Audi SQ5 -13
Citera
Peedster
Stockholm/Solna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 31



CupRacing skrev:
Diffen är väl just fälgskyddslistens vara eller icke vara?


Som jag tror också men båda alternativen på 245 har mfs och det skiljer några hundringar ändå.
Och 285 är billigare med skyddslisten tex.

Mvh Peter

_________________
/Peter Johansson
_________________
Porsche 944 TURBO -87
Audi SQ5 -13
Citera
CupRacing
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 56


Trådstartare
Då har jag ingen aning.
595 rs-rr ska ha lägre tw men knappast dessa det handlar om.
Kan det vara att en uppsättning är äldre än den andra?

_________________
M@rtin 411is4t

Leon Cupra
Citera
Peedster
Stockholm/Solna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 31



Kört första slalomtävlingen idag på nya Federal RSR. Väldigt nöjd med fästet faktiskt, bra både kallt som något uppvärmda som vid 3 slalom på rad.
Polarn som kör Cayman GTS med nya P Zero halkade omkring med småsladd med samma däcktemp medan när han åkte med mig S2 cab blev helt förvånad och jag körde snabbare än honom i varje omgång trots 135hk mer och 25 år nyare bil

Så jag är väldigt nöjd med dessa!

Har försökt få sladd på flygfältet och i vanliga rondellen hemma men får inte ut baken!

Mvh Peter

_________________
/Peter Johansson
_________________
Porsche 944 TURBO -87
Audi SQ5 -13
Citera
Däck för banåka
R-Däck light 595 RS-R / NS-2R / KU36
<<   1, 2
11149 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande