Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 28, 29, 30 >> 37 besök senaste veckan (180516 totalt) |
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Hade min gamla ratt liggandes, så den fick lite alcantara från RoyalSteeringWheels UK.
Gamla skinnet demonterat, för bibehållen tjocklek. .......... Passade f.ö. på att skicka Alfa 75ans ena originalratt (från Twinspark, har även en original V6 i skinn) även den, blir ju billigare så. Just denna blev sjukt bra, lite tjockare än innan då det var plastratt. Perfekt ihop med runda aluknoppen i bilen! Klart nöjd med deras jobb! 3400kr för båda inkl frakt. |
||||
Riktigt bra pris! Jag betalade 2000:- för omklädnad av ratten i min M5:a till mocka här i Sverige.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Fick hem ett litet berg av nya delar.
Fälgemblem, mugghållare, torkarpanel, nya golvmattor etc. Någon i hushållet, inga namn, lyckades ha sönder hö kopphållare i somras. Rel. enkelt bytt. Ah! Det var vad originalfälgarna behövde. Fattas bara R-däck. Hur jäkla svåra ska gamla Pilot Sport vara att slita ut..? Fått ett hyggligt pris (12-13000) på kontroll/byte av vevlager i vår, innan skiten havererar.. likt många S54 med mindre mil än min gjort. |
||||
AlcantaraRattrenovering..
Av med gammal gummibehandling, slipa (stålull!), lacka mattsvart. |
||||
Fan va fint det blev! Det är alltså stålull man skall använda för att får bort gummibeläggningen, brukar använda sandpapper men det är slitsamt.
Någon speciell stålull som du använder? _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Jag är chockad själv! Vanlig svinto + lite vatten, hur effektivt som helst.
Färgen är Hagmans mattsvart. Provade halvmatt först men det blev för glansigt. Plastprimer först såklart. |
||||
|
||||
Går bra att torka av med lite lösningsmedel också. Då behöver man inte lacka heller, om man inte vill. _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||||
|
||||
Förtunning? _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Varit lugnt på denna fronten ett tag men nu så kanske..
"Egen härd är guld värd" etc etc |
||||
Inte om man demonterar ratten först, köp sen ett set med små torx-mejslar på Clas Olson.
|
||||
Moderniseringsarbetet forsatte långsamt under våren.
Från 2007 satt en aux-in i denna panel men inte på min. Ny torkarpanel då glasmästaren hade sönder några fästen Nytt lock för hö hjulhus/lampbyte, gamla sprucket Med nya frontspoilern bucklade hasplåten nedåt två gånger på autobahn förra sommaren, båda gånger hade jag varit en bit över 200km/h. Mer marktryck alltså? Hursomhelst ett problem om man inte vill lägga sig på backen o trycka tillbaka den varje gång. Borrade 2 små hål mitt på skivan och spände upp mot kylarfästet med buntband. Borde funka. Sonax Plastic Renovator - fantastisk smörja! Provade utrymmet fram med KV W3, verkar som att jag klarar mig utan spacers trots allt. CSL-hjulen har mindre ET än originalen. |
||||
Forumnoja kan vara bra ibland!
http://www.z4-forum.com/forum/viewto Utan ngt tecken på att de skulle vara slitna bad jag Bo&Jimmys Verkstad att kolla mina vevlager. Min har ju ändå gått snart 17800mil och de flesta skräckexempel jag läst om har färre mil... Både S54 och senare V8 i E92 M3 och V10 i M5/6 verkar ha liknande problem. Lagren sägs vara bättre i Z4M än tidigare i e46 M3, men uppenbarligen inte bra.. Det var nog i sista minuten! Vet förstås inte alla detaljer i bilens liv innan min tid (15400mil) men enl alla dokument är den korrekt servad med rätt olja etc. Jag själv har alltid ny olja innan avställning och försiktiga uppvärmningar. Som tur var hade veven inte en skråma. Ska väl hålla 15000mil till nästa byte.. Verkstaden rekommenderade Motul 10w-60 istället för Castrol. Bättre vidhäftning etc. Åsikter om detta? Några av de minsta lager jag sett i en motor f.ö. Vågat av tyskarna... 16117kr landade notan på, en ny motor hade blivit lite mer. |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4M Coupe -06 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 28, 29, 30 >> 37 besök senaste veckan (180516 totalt) |