Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (2754 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nu tänker inte jag spåra ur men på sättovis så är det kul att BMW inte gör en slätstruken design som vissa andra bilmärken som inte våga bryta design mönster. Jag har sett z4:an live och alla nya kritiserade bangle skapelser gör sig mycket bättre irl än på bild.
Även om dom andra bilarna är bra skapelser så är det bara en bil som har det lilla extra i detta test och det röstade jag för. ![]() Den har allt som behövs, en riktig motor, låg vikt, bra chassi, utstrålning och ett ljud som förtjänar bilen. Petitesser som dålig kvalitet i inredningsdetaljer, obefintligt servicenät osv kan man ta isf. Hm undrar varför jag åker Alfa... ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
Ser fortfarande ingen anledning till att den inte skulle få vara med ![]() ![]() ![]() ![]() ps Jag skulle lätt välja en TVR ![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
Den enda jag kört av dem är Hondan, som en Miata men med slöare chassireaktioner. Hjälper inte att motor och växellåda är kalas.
Mercan får jag inte plats med huvudet i. Ordinarie kundkretsen, golfspelande överklasskäringar (detta är inge fördom, utan självupplevt) är antagligen betydligt kortare än mej. Z4 har hämtat instrumentbrädan från Volvo S40. Hur mycket sportbil är det? 350Z har jag ingen åsikt om. TVR åker man ju inte ner till närmaste svenska bilhandlare och köper. och nån gång i livet ska man ju ha haft en Porsche. När nu motorn sitter där den ska så får det väl bli en sån. _________________ Johan Rådlund |
Bra val! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag har haft fyra TVR:er och kan inte säga att jag haft fler problem med dem än med andra bilar. De problem som varit, har oftast kunnat kopplas till hur bilen sköts och/använts. Jag har förvisso bara haft (och har) bilar med andra drivlinor än TVR's egna, så basen har alltid varit Ford, Triumph eller Rover. Inga konstigheter. T5-lådor, GFK-diff mm mm. Jag tror samma sak gäller som Peter Sellers maffiaboss konstaterade "Take care of your body, and your body will take care of you..." Men entusiast måste du kanske vara... Jag, TVR-oholic? Nääeehhh... ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (2754 totalt) |