Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2017-07-13 Bankörning på Sviestad.
1, 2   >>
7651 besök totalt
Cjacobssonfoto
Linköping
Här sen Maj 2013
Inlägg: 12


Trådstartare
Tjena! Här är en hel del bilder från gårdagens körning på sviestad.
Dom går självklart att se på Cjacobssonfoto på facebook med, och vill ni nå mig angående mer högupplösta bilder så är jag lättast att nå där.
































_________________
Christoffer Jacobsson https://www.facebook.com/CJacobssonFoto
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Ett par skakiga filmer från igår

https://youtu.be/1Q0pkBZ9A00

https://youtu.be/eC_o1OJGd4M

_________________
Per Nilsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Kul blandning av bilar som alltid! Och fina foton thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Grymma foton! Och en riktigt trevlig dag med både fint väder och roligt folk

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Cjacobssonfoto
Linköping
Här sen Maj 2013
Inlägg: 12


Trådstartare
Tack! var kul att se alla bilar köra på för fullt!
Riktigt bra blandad uppsättning bilar!

_________________
Christoffer Jacobsson https://www.facebook.com/CJacobssonFoto
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Jag får kanske köra saktare nästa gång så jag också blir fotad

För jag var faktiskt också där thumbs up

Första gången på 2år, men kom snabbt in i tempot, hade dock önskat att det var upp delat så långsamma körde i en grupp och snabba i en annan, för nu var det svårt att få ett fritt varv
Och det skiljde rejält i fart på bilarna alltså vissa jag körde om var jag ikapp igen efter bara 4 varv

Här lite depå bilder på att jag var där






Någon annan som fotade min Audi RS8 på banan ?

Filmer kommer kanske nästa vecka.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Gruppindelning slopades runt lunchtid då det var så få bilar på plats och som körde per pass.

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 669



trocade skrev:
Gruppindelning slopades runt lunchtid då det var så få bilar på plats och som körde per pass.

Hur många var det ungefär som körde efter lunch?
Har funderat på att prova Sviestad, men har inte vågat mig ut då banan är lite mindre/smalare..

"Vågar" man sig ut på Sviestad om man är grön på bankörning?

_________________
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Även om det dök upp ett gäng efter lunch droppa intensiteten ner, brukar bli så.

Använder man insidan när man kör så är det lugnt, det är under ordnade former och arrangören har ganska bra koll tycker jag.
Man dela ut nån svartflagg och informerade vederbörande vad som gällde i just det fallet.
Sen få nybörjare alltid hjälp av mer erfarna bara man ber om det.

_________________
Per Nilsson
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Snömannen skrev:


"Vågar" man sig ut på Sviestad om man är grön på bankörning?


Jag tyckte det var helt lugnt, och jag var nog den långsammaste föraren i den långsammaste bilen. Och jag tror inte jag retade upp någon alltför mycket i alla fall. Det finns åtminstone tre vettiga ställen att släppa förbi folk på Sviestad, så de snabbare behöver inte vänta länge om man som långsam förare har lite uppsikt i backspeglarna.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 669



Tack för svaren!
Det låter ju väldigt bra, då ska jag nog våga mig dit framöver!

Har bara kört på Mantorp än och även fast jag kört i gröna gruppen så har det varit några M3/M4or som dykt upp och pressat sig förbi i vissa partier..
Vilket kanske inte känns helt optimalt med tanke på att de flesta i gröna gruppen var ute på banan för första gången, alt knappt kört tidigare..

_________________
Citera
Bl0mgren
Karlstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 196



Man kan helt klart va nybörjare på dessa körningar, det var jag denna dag.

Och för er som undrar sitter det ingen kompressor på min bil som flertalet frågade om, det är konstruktionen på avgaset som gör ljudet. (ska byggas om.. )

_________________
Sebastian Blomgren

BMW E30 Coupe
Citera
Bl0mgren
Karlstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 196




_________________
Sebastian Blomgren

BMW E30 Coupe
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Vi kör med tre grupper normalt, när det är mer bilar på besök, (och man får flytta mellan klasser om man känner att man inte valde rätt =)):

Nybörjare, erfaren och vagnboksbil (om vi har blandad dag).

Så välkommen på nästa körning

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Rickard-v
Västerås
Här sen Dec 2015
Inlägg: 217



Snömannen skrev:

Har funderat på att prova Sviestad, men har inte vågat mig ut då banan är lite mindre/smalare..

"Vågar" man sig ut på Sviestad om man är grön på bankörning?


Ja absolut. Det finns plats att köra om. Mkt trevligt ställe även för nybörjare. Kul bana, trevligt folk.

_________________
Rickard Vikström
VW Golf R
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Okej, jag kom först efter lunch och då var det ingen grupp indelning.

Det var egentligen bara en som inte hade koll alls bakåt eller visste vad blinkers var, en vit Corvette som helt tvärt gjorde fil byte på start/mål rakan när jag skulle passera honom.
Så jag var väldigt nära att tryckas in i räcket och fick tvärnita..

Påtalade detta för honom sedan att han måste titta i backspegeln och använda blinkers och ett pass senare så gjorde han det när jag hamnade bakom igen thumbs up

Alla andra blinkade så jag kunde passera thumbs up

Hade dock önskat kunna få fler fria varv så jag fick bättre chans att kunde ta mitt PB men nu vart det över sekunden långsammare
Men får vara nöjd ändå när det var så länge sedan sist jag körde..

Så ser fram emot nästa träff på Sviesta, önskar det fanns många fler tillfällen under året än vad det är då Sviesta är min favorit bana.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Pelle_MX5
Bro
Här sen Maj 2016
Inlägg: 140



Såg när du körde med Audin, bra flås på den thumbs up

_________________
Per Nilsson
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Pelle_MX5 skrev:
Såg när du körde med Audin, bra flås på den thumbs up


Jo det rör på sig

Men ändå går den inte som den ska, gick fett på fullgas = lambda 0.75 sen sjönk laddtrycket på dom två sista passen från 1.1bar till 0.7bar ? men när jag åkte hem så laddade den igen över 1bar på motorvägen??

Inga andra som har bilder och filmer från dagen ?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

RallyQuattro skrev:
... måste titta i backspegeln och använda blinkers och ett pass senare så gjorde han det när jag hamnade bakom igen thumbs up

Alla andra blinkade så jag kunde passera thumbs up
...


Min personliga åsikt är att alla arrangörer borde köra med ett absolut blinkerskrav (som vissa arrangörer redan gör). Och om de inte kan tänka sig det ändå alltid vara väldigt tydliga med en stark stark blinkersrekommendation.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Magnus Thomé skrev:
RallyQuattro skrev:
... måste titta i backspegeln och använda blinkers och ett pass senare så gjorde han det när jag hamnade bakom igen thumbs up

Alla andra blinkade så jag kunde passera thumbs up
...


Min personliga åsikt är att alla arrangörer borde köra med ett absolut blinkerskrav (som vissa arrangörer redan gör). Och om de inte kan tänka sig det ändå alltid vara väldigt tydliga med en stark stark blinkersrekommendation.


Jag tror det var blinkerskrav i torsdags, det togs i alla fall upp på förargenomgången. Personen Martin pratade om hade nog missat det, men med tanke på hur till och med jag hann ikapp honom i inbromsningar och kurvor var nog bilen lite svårkörd och tog upp mycket uppmärksamhet.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Himlar skrev:


Jag tror det var blinkerskrav i torsdags, det togs i alla fall upp på förargenomgången. Personen Martin pratade om hade nog missat det, men med tanke på hur till och med jag hann ikapp honom i inbromsningar och kurvor var nog bilen lite svårkörd och tog upp mycket uppmärksamhet.


Jag körde em och hörde inget om förargenomgång då när jag var där, tror denna bil också bara körde em så dom kanske inte heller fick någon förargenomgång?

Tror inte bilen var svårkörd däremot skulle föraren behöva ha en instruktör med sig som visar hur man kör, för att efter ha kollat lite på filmer nu så istället för att skära igenom kurvor så körde han ytterspår i vissa kurvor och svängde hit och dit på banan utan hänsyn till bakomvarande?

Dom var två som delade på den bilen och jag hörde av dom senare att hon körde 2sek snabbare per varv än honom, jag såg dock aldrig när hon körde så jag vet ej hur hennes spårval var.
Det var deras första gång på Sviestad, men dom hade kört på Mantorp & Gotland innan sa dom.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Eftersnack
2017-07-13 Bankörning på Sviestad.
1, 2   >>
7651 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande