Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6945 besök totalt |
Re: Nürburgring - In Car 956 video
Intressant observation, jag har gjort densamma när jag för en tid sedan kollade på lite Ring-Taxi videos. De gör det hela bunten? Blir det en jämnare åktur? För det skakar ju onekligen så det räcker... MVh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Är det nån som har nån bättre version av filmen med 956:an? Jag har bara en mov fil som det inte är nån vidare kvalitet på.
![]() |
||||||
Den skall visst finnas att köpa som video, kvalitén är inte bra där heller men iaf klart bättre. Skall se om jag kan få till en bättre digital variant i ngt bättre format än quickime. |
||||||
http://koni.no-ip.biz/ringen/Nurburgring-956.mpg Annars får jag väl bränna den åt dig. ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Finns att köpa på duke-video.com Hela videon är ju sevärd så väl prisvärd. Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Den finns även att beställa från:
http://www.margie-bookshop.se/ Varven på LeMans är minst lika bra som det runt "ringen" tycker jag. 240 mph nedför Mulsanne rakan, den gamla sträckningen utan chikaner. En klart sevärd film! _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||||
Måste fylla i användare och lösenord. Har jag missat nåt eller? ![]() |
||||||
Klaus Ludwig åker snyggt och prydligt där man skall åka med DTM-mercedesen! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Men Derek Bell åker mkt fortare alltså måste det vara rätt! ![]() |
||||||
Det kan aldrig bli lika bra som på Ringen! ![]() Keke Rosberg säger det klart och tydligt i filmen, världens bästa racerbana! ![]() ![]() ![]() |
||||||
Har du kollat om Bellof kör nere på cykelbanan? Han var ju en halv minut snabbare än Bell! ![]() I själva loppet, så körde ju de flesta av dessa bilar inte ner i Karusellen över huvud taget! De körde runt på ovansidan för att skona bilarna. ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Bellof kör också därnere likväl flera andra som inte fegar och kör på ovansidan. ![]() |
||||||
Det ska du inte behöva. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Det var en av dom mest karismatiska Scuderia-lärarna, nämligen Greven av Herschbroich, som kallade den platta asfalterade delen längst ner i Karusellen för "cykelbana". Han mässade i alla fall för att man skulle hålla sig borta från cykelbanan. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Den s.k. cykelbanan - är det den delen mellan betongplattorna och "trottoaren" ?? ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Japp, det är den......
![]() Förresten så laddade jag ner videon idag.....jäklar vad det går undan ![]() Jag har kikat på ungefär 10-12 filmer på olika som kör runt ringen, men den här.......ojoj _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Finns en gatreggad till salu här: ![]() http://www.symbolicmotors.com/frames _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6945 besök totalt |