Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: S2000 kaross, motor och massa godis
3841 besök totalt
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Pga flytt och garagebrist funderar jag på att sälja min älskling och delarna till den. Kan sälja rullande kaross lös om nån vill köra annan motor alternativt allt i paket. Gick med 630hk och turbo till drivlinan började ge upp. Vill helst sälja till nån seriös person som gör nåt bra av detta, många fina delar och förtjänar kärlek.

Bilen är en 4000 mil fräsch GP White (nylackad pga solblekning) 2003:a som jag hämtade i Kalifornien, som ny i plåt och underrede. AP2 fram och baklampor, AP2 fram och bakstötis med OEM-läpp plastsvetsad på plats innan lack.
Amuse breddare bak monterade innan lack så ser original ut. Honda OEM svart hardtop, borttagen softtop.
Breddad kardantunnel på höger sida om man vill köra R32/R33/R34 Skylinelåda och 4WD. Ingen låda i nu.

Sitter Tein coilovers på och nya 18x9" TSW smidda fälgar med nya 255/35-18 Toyo T1 gatdäck. Stålomspunna bromsslangar vid sidan.

Sitter en originalmotor i nu men en smidd finns också. Bara de finaste delarna så Darton MID-foder med frästa o-ringspår, Mahle Motorsport kolvar, Carrillo vevstakar med de starkaste CAR-bultarna, Honda OEM klassade lager och packningar, ny kedja osv... Toppen är portad och ventilsäten frästa, Ferrea rostfria ventiler och Supertech dubbla fjädrar med titanretainers. Fullblown L19 topplocksbultar. Motor är inte ihopsatt så ringgap och N/A eller överladd kan väljas. Byggd för 1000hk turbo. 2" rostfritt grenrör finns också.

Finns även en nästan ny Nissan 370Z-låda med CNC-fräst adapterplatta till F20 samt en Sachs 200mm 2/3-skivig koppling med ombyggt smitt svänghjul för den kopplingen.

Har haft IC och kyl i V-Mount så de delarna medföljer vid intresse. Även ny fetare IC.

Skicka PM vid seriöst intresse och pengar på kontot, kan tänka mig sälja småsaker sen men då ska kaross eller racemotor vara borta först. Den som vill köpa rubbet går först.

Pris: 50-300.000:-

Bil och delar finns i Trollhättan.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Sorry för dubbelpost men fick inte in bilderna i första, vägrade.




_________________
--Michael Karlsson--
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Många som vill köpa lösa delar så ropa till om nån vill köpa kaross till rätt peng. Mycket bra bas till snabb banbil med valfri motor, finns swapkit till LS, 2JZ och mycket annat.

Sufflett är ju bortbantad med original hardtop i alu finns.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Sorry att jag varit borta ett tag, svarat på alla PM nu.
Har fått bud på 250 för rubbet men inte hämtad än så ropa till om nån är sugen.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
Brytarn
Vänersborg
Här sen Aug 2014
Inlägg: 10



B5254T4 skrev:
Sorry att jag varit borta ett tag, svarat på alla PM nu.
Har fått bud på 250 för rubbet men inte hämtad än så ropa till om nån är sugen.


Hej hur mycket vill du ha för bara karossen

_________________
Joakim crister johansson
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Diskuterar just nu kaross med några och 80.000:-, vill sälja den rullande så då ingår Tein coilovers och hjulen samt alla utvändiga saker. Det är lösa delar för mer än 80 så måste vara bra pris?

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



är Hardtopen till salu, pris?

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008
Inlägg: 461


Trådstartare
Nja, några som rycker i hela bilen nu så de får gå före. Ropar till om det inte blir av så får du ta den billigt.

_________________
--Michael Karlsson--
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



B5254T4 skrev:
Nja, några som rycker i hela bilen nu så de får gå före. Ropar till om det inte blir av så får du ta den billigt.


grymt thumbs up

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
SÄLJES
SÄLJES: S2000 kaross, motor och massa godis
3841 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande