Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
msd-tändning bra eller dåligt?
5 besök senaste veckan (1539 totalt)
anders johanson
borås
Här sen Mar 2004
Inlägg: 11


Trådstartare
jag funderar på att uppgradera mitt tändsytem det ska sitta kopplat till en volvo b30 som är lätt trimmad, nu har jag brytarlöst lumenition men det har en nackdel man kan bara använda hög-ohmiga tändspolar, och då undrar jag är msd något att satsa på? vilken modell är att rekomendera? krånglar det mycket, jag är tacksam för alla svar

_________________
anders johansson
Citera
Johan M
Umeå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 110



Jag har själv ett MSD6 men har inte kört med det så har ingen egen erfarenhet av det, men det är flitigt använt i dragracing, rallycross, racing mm.. så det funkar nog alla tiders. Har hört folk som haft lite bekymmer med sönder bränt fördelarinnehåll, rotor mm... Men det kan nog bero på annat oxå..

Finns en hel uppsjö av modeller MSD5 -> MSD10 och endel ska inte köras kontinuerligt, msd6 klarar iaf kontinuerligt drift.

Kolla in: http://www.msdignition.com/

_________________
/Johan Marquardt
www.snarskogensmek.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Som sagt....används MSD mycket i dragracing......och jag har inte hört att det skulle krångla speciellt mycket.

och det finns mycket kul prylar att köpa till.........

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002
Inlägg: 316



Ett MSD 6AL med en MSD spole borde funka bra och i det sitter det varvstopp oxå. Polaren har ett sånt på sin preppade 240 Turbo och tidigare körde han det på en preppad sugis med Webrar utan problem.

Han tyckte att det var en av dom saker som gjorde störst skillnad på motorn, en helt annan gång i den.

_________________
/Krister Lundkvist
www.klundkvist.se
Citera
El Toro
Örebro
Här sen Jan 2004
Inlägg: 89



Får jag låna tråden lite? Gör en MSD 6AL tändbox med MSD spoole lika mycket på även nyare bilar? typ en 96 årm? Behöver man då inte även byta tändkablar för att kunna nyttja den starkare gnistan?

_________________
Johannes K
Citera
Skruva banåkabil
msd-tändning bra eller dåligt?
5 besök senaste veckan (1539 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande