Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Trackdaybil med V8, kan inte sluta blocketknarka.. | << 1, 2, 3 >> 29 besök senaste veckan (15692 totalt) |
Du är på väg ner i samma träsk som jag, välkommen Har sökt ägaren till Mustangen i Ängelholm med IRS bakvagn sedan igår utan svar.. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Den här har ju ett riktigt läckert aerodynamiskt tillbehör...
Undrar hur mycket downforce den hönstrappan ger https://www.blocket.se/vasterbotten/ _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||
Annars har C5-corvetterna kommit ned ganska långt i pris (i alla fall härborta). Hyfsade exemplar börjar omkring $12 000. De är såklart inte det billigaste att underhålla då det kommer till däck, bromsar, etc, men de har prestanda så det räcker! Eller ska jag skicka hem den här åt dig? https://greenville.craigslist.org/ct Ignorera de gröna bromsoken. De kommer ändå inte vara gröna mer än ett par varv runt Mantorp. _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||
_________________ Tord Ringenha11 |
||
Det där är kärlek på riktigt! Får hoppas den kommer till ett bra hem så att den hittar tillbaka till banorna... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
_________________ Pet ter Uhlin |
||
Och varför då inte satsa på en dagsfärsk kaross? |
||
Har man redan en tävlingsbil med tillhörande cirkus (för klass man trivs i) så är nog målet nåt mullrande som kan ta sig till/från utan att investera i ny cirkus.
Visst vore det skoj med en V8TH med annan motor, mjukare däck och mera Aero. |
||
Jänkarna är verkligen daterade med den stela bakaxeln, men ska du bara ha en rolig V8 vagn med manuell billigt så kan en Camaro gen 3 RS med 5vxl vara intressant eller varför inte turbomatad V6, förbaskat mycket jobb och pengar att få stil på den men som sagt potentialen med eftermarknadsprylar är obegränsad.
Att hänga i en LSx snurra i 944an är riktigt hysteriskt läckert _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Ringde på några annonser med bilar som verkade intressanta, mina slutsatser efter detta:
Trots att det finns en V8 under huven finns det inga hästar, samtliga bilar jag har ringt på har behövt stora åtgärder för att ens nå över 300 strecket. Dessa stela bakaxlar överallt.. Bromsarna verkar vara rena skämtet i original, återigen stora ombyggnader för att våga visa sig på banan. Att peta ner en V8 i en Porsche 944 är nog inget dumt alternativ ändå ( men det kommer nog inte att ske..) _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Jag förstår hur du tänker men samtidigt ska man kanske försöka prova en bra bil med bra stel axel (gärna på bana) innan man låter den saken avgöra.
Det fina med jänkebilarna är att effekt och bromsar är relativt billigt att åtgärda :-) Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Jodå, jag har kört bilar med stel axel på bana, tävlade i 5 år med min Cortina GT-65 i historic racing. Där var det stel axel enbart upphängd i bladfjädrarna, inga panhard eller wattlänk tillåtna. Mycket trevlig bil med högt underhållningsvärde, trumbromsar bak, bara 790 kg, det var tider det Provade också min Mustang -70 cab på Sviestad en gång men det var egentligen fel bil för bana öht. Tanken på en V8 som trackdaybil är inte borta _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Kan inte släppa det här...trodde det var en tillfällig semesternojja, men icke..
Trots attraktiva prislappar går 80-90-tals bilarna bort, jag hittar inget som talar till hjärtat i dessa, nej det måste bli en 60-70-talare, helst 60-tal, det kan ha att göra med att jag växte upp detta årtionde och att den mentala skadan inträffade just då, är biltok en diagnos? Får nog ge avkall på kravet på manuell låda till att börja med, men det går ju alltid att bygga om Något i den här stilen vore så läckert: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Host Host, vad var det nu jag sa. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
_________________ Andreas Persson Mitsubishi Evo X |
||
Nu vart det blocketknarkande för mig med.
Kan man få någon ordning på ett sånt här skepp? Trackdays och glidande? https://www.blocket.se/orebro/Chevro _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||
Ett år har gått och jag har inte slutat blocketknarka, det har blivit ett dagligt gift att kolla nya annonser och att hoppas på bilen som talar direkt till hjärtat finns där bland alla 4-dörrars 70-talspråmar.
Var och tittade på en Dodge dart gt 67 och la ett bud på den men någon annan bjöd högre: Det kanske var ödets nyck att jag inte fick den för den hade krävt massor med jobb: Svensksåld, 38 ägare, alla hade gjort sitt bästa för att ta livet av bilen, många av dem hade haft fri tillgång till spackel, ingen av dem hade kunnat sköta en svets. Ändå ångrar jag att jag inte följde med upp i budgivningen Knarkandet fortsätter... Kravspecen är: 60-tal 2-dörr kompakta mått Tittar man nyktert på det så passar faktiskt Mustang HT 65-66 rätt bra: _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Den här verkar ha allt som krävs, dvs Amerikansk, -60 talare, V8 och individuellt fjädrad bakvagn: https://www.youtube.com/watch?v=qPgI
_________________ Kai Anttila |
||
|
||
Objekt inköpt och hämtat, nu väntar massor med roligt jobb för att få den som jag vill.
Under sommaren har andra saker prio, det får bli höst/vinterprojekt. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Allmänt banåkaforum Trackdaybil med V8, kan inte sluta blocketknarka.. | << 1, 2, 3 >> 29 besök senaste veckan (15692 totalt) |