Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 192, 193, 194   >>
37 besök senaste veckan (1138746 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Haha det är dem INTE

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Kul och faktiskt förvånansvärt snabbt för mig som är oinvigd i alla delar i projektet. Roligt att utfallet har blivit såpass bra med ny aero och slicks!

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
gomblixt
Kumla
Här sen Maj 2011
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Imponerande insats i söndags. Respekt.

_________________
Michael Blixt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Imponerande kört thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808



måste kännas otroligt skönt att allt jobb gett resultat, grymt jobbat

hur mycket effekt körde du på när du hade 233 som max på rakan? din Aero måste bromsa något enormt över 200 om man ser på mätaren i filmen?

Det kanske är extremt dyrt och mycket jobb att få det att fungera men något slags DRS system är inte att tänka på för er del?

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Tack alla!

Det var en helt vansinnigt stark motvind på rakan i söndags. Och det påverkade nog min bil mest eftersom jag har mest downforce och drag. Toppfarten var mer än 10 km/h lägre än i juli, trots mer laddtryck. Tappade 2 tiondelar på rakan mot i juli.

Sen är det lite komiskt när folk snackar om att S2 tiden är hög på Mantorp när tex Speedlab har ett par hundra hk mer och ca 75 kg mindre Svårt att konkurrera mot V8 eller boxersexa dubbelturbo med konstruktioner som tål "hur mycket effekt som helst".

Men bortsett från det har jag förstås gjort analyser på det här och påverkan på tid men sånt spekulerar jag inte i på forum

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
DRS vore kanon, kan nog ge så mycket som uppåt 5 tiondelar rakt av på varvtiden på mantorp.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
AD7

Här sen Jul 2013
Inlägg: 154



Ball bil och snyggt kört. Nyfiken fråga, har du ingen servo i bilen?
Såg att du tog ett rejält tag i ratten i Krönet kurvan.

_________________
Dan End
Citera
Matso

Här sen Dec 2002
Inlägg: 173



AD7 skrev:
Ball bil och snyggt kört. Nyfiken fråga, har du ingen servo i bilen?
Såg att du tog ett rejält tag i ratten i Krönet kurvan.


Jag skulle också hålla i så knogarna vitnade om det gick 150blås där.....

_________________
Mvh
Mathias Södergren
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Matso skrev:
AD7 skrev:
Ball bil och snyggt kört. Nyfiken fråga, har du ingen servo i bilen?
Såg att du tog ett rejält tag i ratten i Krönet kurvan.


Jag skulle också hålla i så knogarna vitnade om det gick 150blås där.....



Har elservo men styrningen är extremt snabb (ca 1,5 varv lock to lock) så den blir ändå tung i snabba kurvor.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



Hur bred är bilen vid hjulen, känns som den är en del smalare än Supramannens och det bord vara nackdel
kanske på mindre banor.

Stoppa i en LS motor med turbo å 1000hk. :-) så kör du jämn med Speedlab sen även på rakan.

Med vänlig hälsning, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Säger bara lmp2

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Aerodynamic skrev:
Hur bred är bilen vid hjulen, känns som den är en del smalare än Supramannens och det bord vara nackdel
kanske på mindre banor.

Stoppa i en LS motor med turbo å 1000hk. :-) så kör du jämn med Speedlab sen även på rakan.

Med vänlig hälsning, Per


Svårt att jämföra med en 911 som har helt annan viktfördelning. Men man kan jämföra med tex Z4 GT3 och Aston Martin Vantage GT3 och de har snarlik spårvidd som jag.

Men en bredare bil skulle ju på pappret iaf klara mer G i kurvorna (iaf de långsammare)

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



Supramannen skrev:
Säger bara lmp2


Hur bred är din Rickard?

_________________
Per Axblom
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Gustav, skulle du kunna hjälpa mig med en bild på din bur?

Tänker på sammanfogningen mellan framstötta och huvudbågen. Samt hur framstötan ligger längs med taket.

Jag har lite funderingar på om min finess båge passar så bra som jag vill.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Aerodynamic skrev:

Stoppa i en LS motor med turbo å 1000hk. :-) så kör du jämn med Speedlab sen även på rakan.

Med vänlig hälsning, Per

Har tänkt lika några år nu:) Eller ännu hellre någon "roligare" motor,men rätt svår att slå pris/prestanda skulle jag tro.

MVH Theo

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga en SPEEDLABB kopia. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

Man kan ju se det så här:
TA-U 1 Tillåtna fordonstyper..
Nuff said enligt mig och Anything goes (inom tillåtna fordonstyper) brukar det ju sägas.. men det kanske inte gäller i verkligheten?

Bygger man efter någon egen självvald norm så begränsar man sig, så är det ju bara.
Varför nämna LMP som jämförelse när de vad jag förstår aldrig är aktuella?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Magnus Bengtsson skrev:
GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

Man kan ju se det så här:
TA-U 1 Tillåtna fordonstyper..
Nuff said enligt mig och Anything goes (inom tillåtna fordonstyper) brukar det ju sägas.. men det kanske inte gäller i verkligheten?

Bygger man efter någon egen självvald norm så begränsar man sig, så är det ju bara.
Varför nämna LMP som jämförelse när de vad jag förstår aldrig är aktuella?


Vi behöver inte göra det här till en regeldiskussion. Jag bara konstaterar att om nuvarande regler behålls så är det svårt att konkurrera med en sån här typ av bil. Om enda kravet är att bilens utsida ska påminna om en serietillverkad bil så kan du ju i princip ta en prototyp-racer och ändra om karossen.

Jag tror de flesta har någon form av begränsningar när man bygger. Att lägga in ett par miljoner och sätta igång ett bygge helt utan regler som du riskerar att aldrig kunna tävla med vore visserligen ballt att se på men kanske inte det bästa beslutet.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



GustafB skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

Man kan ju se det så här:
TA-U 1 Tillåtna fordonstyper..
Nuff said enligt mig och Anything goes (inom tillåtna fordonstyper) brukar det ju sägas.. men det kanske inte gäller i verkligheten?

Bygger man efter någon egen självvald norm så begränsar man sig, så är det ju bara.
Varför nämna LMP som jämförelse när de vad jag förstår aldrig är aktuella?


Vi behöver inte göra det här till en regeldiskussion. Jag bara konstaterar att om nuvarande regler behålls så är det svårt att konkurrera med en sån här typ av bil. Om enda kravet är att bilens utsida ska påminna om en serietillverkad bil så kan du ju i princip ta en prototyp-racer och ändra om karossen.

Jag tror de flesta har någon form av begränsningar när man bygger. Att lägga in ett par miljoner och sätta igång ett bygge helt utan regler som du riskerar att aldrig kunna tävla med vore visserligen ballt att se på men kanske inte det bästa beslutet.


Jag gör ett undantag och skriver lite. Och dom som inte kör i serien behöver inte svara.
Utan att starta en regeldiskussion här, så håller jag med Gustaf.

Skulle en min-vikt lösa dessa problen ? Jag ser det som en lösning, utan att förstöra skaparglädjen i klassen.

ButterflyRacing

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 192, 193, 194   >>
37 besök senaste veckan (1138746 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande