Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Varvräknare? Allvarligt?
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (32211 totalt)
H-O Blom
Uppsala
Här sen Sep 2010
Inlägg: 79



Körde för några år sedan en F1:a på Anderstorp. En bil jag inte kör så ofta.

Fick hjälp med att bli fastspänd. Precis som för de riktiga F1-förarna.

Han som spände fast mig sa; när första lysdioden tänds så är det 500 varv till varvstoppet. Jag svarade ja. Då sa han att de hade alla andra oxå svarat men ingen hade varit nära varvstoppet.

Vad varvstoppet låg på glömde jag att fråga men motorn lämnade 650 hk vid 12000 varv.

När jag kom ut på rakan så rampade jag gasen i botten. Inte hade jag tid att titta på ratten!

När det bläddrade till bakom ryggen så växlade jag.

När jag kom in i depån så sa killen som spänt fast mig. Du varvade i alla fall ur. Ja, jag var väl i varvstoppet några gånger. Ja, vi hörde det.......

Det borde väl ha funnits en varvräknare men, har man inte tid att kolla lysdioder på ratten.......

_________________
Hans-Olof Blom
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



H-O Blom skrev:
Körde för några år sedan en F1:a på Anderstorp. En bil jag inte kör så ofta.

Fick hjälp med att bli fastspänd. Precis som för de riktiga F1-förarna.

Han som spände fast mig sa; när första lysdioden tänds så är det 500 varv till varvstoppet. Jag svarade ja. Då sa han att de hade alla andra oxå svarat men ingen hade varit nära varvstoppet.

Vad varvstoppet låg på glömde jag att fråga men motorn lämnade 650 hk vid 12000 varv.

När jag kom ut på rakan så rampade jag gasen i botten. Inte hade jag tid att titta på ratten!

När det bläddrade till bakom ryggen så växlade jag.

När jag kom in i depån så sa killen som spänt fast mig. Du varvade i alla fall ur. Ja, jag var väl i varvstoppet några gånger. Ja, vi hörde det.......

Det borde väl ha funnits en varvräknare men, har man inte tid att kolla lysdioder på ratten.......


Tog över en minut att sluta skratta

_________________
Janne Ström
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Varvräknare? Allvarligt?
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (32211 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande