Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S 2000 - The Ratster
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
12 besök senaste veckan (90743 totalt)
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Ja, jag gissar att det framgår att Spa rekommenderas varmt! Nästa gång sulle jag vilja kombinera den med Bilster Berg som jag är sugen på...

Nåväl, när jag kom hem från Tyskland/Belgien var det eftermiddag och jag tyckte bilen fungerat så bra så jag åkte direkt till drop-in besiktning för att få den avklarad - bad move... De hade synpunkter på bl a ratten och att bromsverkan med handbroms vänster bak var dålig. Ratten blev en följetång i sig men handbromsen var värst. Efter att ha först försökt justera och sedan byta ut delar lämnade jag in den till en auktoriserad verkstad. De lyckades inte heller fixa det...

Isär med eländet en gång till - då upptäckte jag det! En annan verkstad bytte för ett par år sedan hjullager och då satte de förmodligen dit en klyka åt fel håll så att rörelsen/spännvidden mellan backarna inte blev tillräckligt stor.

Nåväl, bilen har sedan dess körts så ofta som möjlighet funnits. Jag har hunnit göra debut på Gelleråsen och Kinnekulle samt åkt ett gäng gånger på Mantorp och den svenska favoritbanan Gotland Ring. Tyvärr ser jag inte att jag kommer åka tillbaka till GR i närtid då jag anser att banledningen vid senaste besöket agerat på ett sätt som lämnar en hel del övrigt att önska.





Kul att det är ny asfalt på Gelleråsen, mycket roligare att slippa studsa fram... I vilket fall som helst så känns det som materialet (ut)nyttjats till bristningsgränsen:



I vanlig ordning har jag skruvat lite på bilen också. Kolfiberhuven syns på bilderna ovan, nya fästen till motor och växellåda på plats, gamla motorfästet var ganska tröttkört... Känns att den där stora klumpen sitter fast bättre och sen blir ljudet in i kupen lite högre! thumbs up




En mekanisk incident har jag haft, det var med 5 km kvar till Gelleråsen. Helt plötsligt sade det "klonk" och luften i kupen blev kvav samtidigt som styrningen blev trög. Tänkte "kollar på det när jag kommer fram" men så klättrade kylvätsketempen - multiremmen måste gått av. Ställde bilen och fick den bogserad till banan, visade sig att det i själva verket var remskivan som gått av. Halv-känt fel så som tur var hade jag original skiva och rem med mig så efter lite McGyvrande var de på plats igen och jag kunde köra. Köpte senare en ny under drive pulley som visade sig vara mycket mindre men bra mycket mer rejäl än den BBI-skiva som gick sönder. Riktigt dålig ingenjörskonst!



Bump steer kit fram för att räta ut bärarmarna samt ett onödigt (men snyggt) fjädringstornstag... Performance Friction flytande bromsskivor har också gjort att skakningarna i ratten vid inbromsning försvunnit, bromsarna känns klippstabila.




Det som gäller nu är installation av lättat svänghjul och Quaife-diff. Jag har aldrig varit inne och pillat i drivlinan på detta sätt så lite oroligt känns det... Jag har skrap när jag lägger i tvåan (klassisk G86-issue, tydligen, när synkringen ger upp) så jag sätter i en "ny" växellåda också - mycket nyfiken på resultatet!



Här var det tomt!



Just nu står bilen på pallbockar och väntar på att bli ihopskruvad.



På insidan har jag börjat rensa ur inredningen, hittills inget som inte kan skruvas tillbaka. Jag kanske inte är vid "point of no return" men åtminstone "point of jävligt unlikely return"... Köpt ett spakställ från Numeric Racing, känns väldigt väldesignat och konsekvent.




Nästa steg är förmodligen att sätta i en bur och bättre stolar. Heigo verkar vara bästa alternativet om man, som jag, inte har några planer med att tävla med bilen.
Stolarna jag har är jättebra MEN hålen sitter alldeles för lågt för mina 186 cm. Nån som har förslag på en passande stol? Bimarco/RSS Futura känns som ett rimligt alternativ, vad tycks?

Sen är det nog läge att mappa bilen också. Får känslan av att den går fett.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580



Vad köpte du för motorfäste? Mitt känns lite trött, och jag har utan framgång provat att pressa ur. Jobbig form på den där aluminiumklumpen som bussningen sitter i. Svårt att få bra stöd i pressen.

Nästan så jag funderar på att såga ur det med tigersåg och skaffa en sån där pulyuretanbussning från Pelican parts som man bara trycker i för hand som jag förstått det.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Jag "har hört" att 987-fästet skall vara lite rejälare så jag köpte ett begagnat sånt på eBay och kompletterade med "instick" som styvar upp ytterligare.

http://www.ebay.co.uk/itm/Torque-Solution-Porsche-Engine-Mount-Inserts . . . .

Var också inne på WEVO men då återstår den utmaningen som du beskriver, att få ur den gamla samt pressa in den nya bussningen. Blev i a f nöjd med lösningen.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Jag har också till slut fått tag på "mina drömmars fälg", ATS DTM Competition. Dessvärre är det en sån modell där man måste ha en adapter för att få fast den på bilen.




Är det någon som har erfarenhet av att köra med såna fälgar på en 986/996? Hur ska adaptern se ut, hub centric? Tjocklek kan jag luska ut men navdiametern verkar vara 69,75 mm - väldigt udda.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580



i96danma skrev:
Jag har också till slut fått tag på "mina drömmars fälg", ATS DTM Competition. Dessvärre är det en sån modell där man måste ha en adapter för att få fast den på bilen.




Är det någon som har erfarenhet av att köra med såna fälgar på en 986/996? Hur ska adaptern se ut, hub centric? Tjocklek kan jag luska ut men navdiametern verkar vara 69,75 mm - väldigt udda.


Hubcentric är ett måste enligt min erfarenhet. Körde ett tag med Porsches originalspacers utan styrningar och det var ständiga vibrationer. Köpte måttbeställda på http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/porsche/ med navstyrning och det funkar! thumbs up

Hålborrade, såklart, för att få bra klämlängd i bultförbandet. Jag tror inte riktigt på en kedja av bultförband som det blir med bolt-on spacers. Köpte även deras "Flexibolt" och lösa muttrar. Mycket smidigare att byta hjul efter det!

Antingen köper du spacers med rätt centrummått till fälgarna, annars kan du lämna in fälgarna och svarva upp centrumhålet till standard Porschemått.

Vad är det för bredd och ET? Spacers med navstyrning bör vara minst 12mm om man inte ska göra navstyrning av tre segment, bara. Det blir lite krångligare fräsning av spacers, inte bara svarvning.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10580



i96danma skrev:
Jag "har hört" att 987-fästet skall vara lite rejälare så jag köpte ett begagnat sånt på eBay och kompletterade med "instick" som styvar upp ytterligare.

http://www.ebay.co.uk/itm/Torque-Solution-Porsche-Engine-Mount-Inserts . . . .

Var också inne på WEVO men då återstår den utmaningen som du beskriver, att få ur den gamla samt pressa in den nya bussningen. Blev i a f nöjd med lösningen.


Så du kör ny bussning + PU inserts, alltså?

Funderade ett tag på att hemslöjda en egen, nät jag inte fick ut originalbussningen. Extrafästet jag har har nämligen en ganska fräsch bussning, och frågan är om sniklösningen silikonfyllnng, ev. laminerat med lite glasfiberväv kan bli "good enough".

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
DJ skrev:

Hubcentric är ett måste enligt min erfarenhet. Körde ett tag med Porsches originalspacers utan styrningar och det var ständiga vibrationer. Köpte måttbeställda på http://butik.spacer.se/sv/produkter/spacers/porsche/ med navstyrning och det funkar! thumbs up

Hålborrade, såklart, för att få bra klämlängd i bultförbandet. Jag tror inte riktigt på en kedja av bultförband som det blir med bolt-on spacers. Köpte även deras "Flexibolt" och lösa muttrar. Mycket smidigare att byta hjul efter det!

Antingen köper du spacers med rätt centrummått till fälgarna, annars kan du lämna in fälgarna och svarva upp centrumhålet till standard Porschemått.

Vad är det för bredd och ET? Spacers med navstyrning bör vara minst 12mm om man inte ska göra navstyrning av tre segment, bara. Det blir lite krångligare fräsning av spacers, inte bara svarvning.


Problemet här är att fälgarna är 5x112 och att jag alltså måste byta hålbild - ingen hålborrning med andra ord. Dessutom måste jag ta bort pinnbultarna jag dragit dit. Det finns adaptrar från ATS som är anpassade för dessa fälgar+986 men de verkar vara gjorda av unobtanium.

Jag har dock hittat TÜV-dokumentet som (på tyskt vis) mycket ingående beskriver alla detaljer så jag borde kunna låta tillverka adaptrar som passar. Tjockleken är inte heller ngt problem, dess fälgar är designade att användas med adaptrar så de har högt ET (65/73). Frågan är bara om det verkligen smakar så mycket som det kostar.

DJ skrev:
Funderade ett tag på att hemslöjda en egen, nät jag inte fick ut originalbussningen. Extrafästet jag har har nämligen en ganska fräsch bussning, och frågan är om sniklösningen silikonfyllnng, ev. laminerat med lite glasfiberväv kan bli "good enough".


Jag har läst om dem som gjort det och de verkar tycka att det funkar - åtminstone i början, tippar att det är få som återkommer och berättar om när det eventuellt gått snett. Men för de pengar det handlar om tycker jag iläggen är värda sitt pris, jag har valt nog med udda lösningar på andra ställen.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Sådär, nu är allt hopskruvat och efter en snabb provkörning igår konstaterar jag att operationen var en framgång!

Den nya lådan fungerar fint, som en varm smörkniv. Kopplat med spakstället blev det en bra kombo. Svänghjulet gör det lite lättare att varvtalsmatcha och rappare svar över lag. Märker ingen försämrad körbarhet - så här skulle bilen varit från fabrik (sen kanske jag inte är representativ för Porsches målgrupp...)!

Diffen kan jag inte uttala mig om efter en tur på väg men nästa planlagda aktivitet (om jag inte kommer iväg innan dess, ska ju få plats sicken däringa familjesemester också) är Kullen 11 aug - ska bli skoj att testa på en så pass knixig bana. Det jag märkt är ett litet vinande vid gaspådrag, inte så att det låter illa - är det nåt jag borde vara uppmärksam på?

Passade på att byta tändstift, har noll koll på hur de ska se ut. Är det här OK?


_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
FreddanO
08
Här sen Feb 2015
Inlägg: 100



i96danma skrev:
Passade på att byta tändstift, har noll koll på hur de ska se ut. Är det här OK?

Ser inte ut som annat att det kanske var dags i mina ögon. thumbs up

_________________
Fredrik Olsson
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
FreddanO skrev:

Ser inte ut som annat att det kanske var dags i mina ögon. thumbs up


Förmodligen, tycker att den antydan till tvekan som funnits på halvgas försvunnit efter bytet. Nu går bilen riktigt bra, ser fram emot att test diffen på Mantorp den 7:e och Kullen den 11:e.

Ingen som har några synpunkter/ideer om bur/stol/bälte och/eller motoroptimering?

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



i96danma skrev:
FreddanO skrev:

Ser inte ut som annat att det kanske var dags i mina ögon. thumbs up


Förmodligen, tycker att den antydan till tvekan som funnits på halvgas försvunnit efter bytet. Nu går bilen riktigt bra, ser fram emot att test diffen på Mantorp den 7:e och Kullen den 11:e.

Ingen som har några synpunkter/ideer om bur/stol/bälte och/eller motoroptimering?


Finns färdigt burkoncept. Skruvbur men då försvinner cab funktionen. Stol köpte jag på GA och även bälte. Motoroptimering ger en del om du bytt avgassystem och IPD, annars tror jag det är pengar i bäcken.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Började nytt jobb i måndags så nu misstänker jag (av flera anledningar, mer om det senare...) att det är slutkört för i år. Jag hann dock med en fullsmäckad vecka innan dess!

Mantorp - Track Monday
Börjar hitta där lite grand vid det här laget. Första passet med diffen - vilken skillnad! Helt okänslig för gaspådrag ut ur kurvorna och när det släpper är det mer kontrollerat. På Kinnekulle och framförallt Gröndal senare i veckan blev det än mer uppenbart. Jag ska aldrig mer köra banbil utan diff... Fick också sällskap i Boxster-klubben av Anders som skaffat en race-preppad S - riktigt kul att ha en bil som kör jämnt med min. Mycket tajt körning.




Växellådan och spakstället fungerade fint även de och jag hade dessutom spontanshoppat en Race Technology DL1-logger med dash som jag labbade med. Riktigt schyssta saker även om man nog ska vara ingenjör om man fipplar med de där - användarvänlighet stod nog inte högst upp på listan...




Nu försöker jag förstå mig på allt med inställningar (visar fortf MPH till exempel...) och andra som har datafiler jag kan jämföra med.

Jag har ingen film från detta besök men lägger in en film jag gjorde för mina kompisar förra året när jag var ovanligt bitter efter ett Mantorp-besök. Om du som är på bilden läser det här: släpp förbi nästa gång så slipper jag få hjärtstillestånd...



Gröndal
Kvällskörning på den knixiga banan. Första gången jag var där - skön stämning och kul körning. Det händer verkligen nånting hela tiden, "riktigt bra förarträning" som Mange uttryckte det. Min gaspedal gick sönder - igen! Vafan händer? Jag köpte en "ny" för nån månad sedan bara. Är det bara jag som råkar ut för det här? Porsches gaspedalskonstruktion suger verkligen kopiösa mängder.



Gott om medåkande i Manges GT3:a (som är till salu!) och passagerare i Boxstern - det är så det ska vara!



Kinnekulle
Tredje banan på fem dagar, en favorit dessutom! Jag har fortfarande inte lärt mig hålla fart under bron men tycker annars jag har ganska bra fart. Dock 4 sekunder efter JohnC tempo i PCSR-Boxstern...



Här kommer diffen till sin rätt och den här dagen insåg jag hur både jag och bilen utvecklats sedan jag köpte den och började köra bana. Det går åt rätt håll men nu ska jag se till att bli snabbare! Jag har ingen klockren plan men bilen och loggern ska gå varm. Jag åkte ett pass med en instruktör och när han sa "Men gasa då!" fick jag ju säga sanningen: "Men... Jag håller redan fullt!"



Jag hade haft ett klonkande i bakvagnen de senaste dagarna som jag inte hunnit titta på men antog var ett stag som jag visste satt löst. 5 km hemifrån kom insikten att det inte var staget då drivaxeln gick sönder och jag strandades...



Som tur var fanns Johan lätt tillgänglig och kom farande med rescue-bilen - tur i oturen då detta kunde hänt på någon av tre banor eller under de 150 milen av transport däremellan!



Så nu ska jag laga bilen, skruva dit oljetrycksmätare och koppla till loggern, kanske fixa lite bur o bättre stolar. Och en mappning. Nya däck. Och ordna adaptrar till fälgarna. Lätta lite, kanske. Tvätta bilen? Eller så ska jag...

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Visar hastighetsmätaren mph?

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
JohnC skrev:
Visar hastighetsmätaren mph?


Ja, hade lite tajt med tid och lyckades inte konfa om loggern. Britter...

Kollade dina videos från senaste racet på Kullen, borde jag gjort innan jag åkte. Din linje är så jäkla mycket mer aggresiv än vad jag kör, skulle jag haft som målbild när jag stack ut. Blir lite knäckt av att det skiljer 4 sekunder, otroligt mycket... Du råkar inte ha lite loggdata du vill dela med dig av? Jag vet att det går mycket fortare för dig under bron och att du bryter in och håller en mycket högre lägsta fart i princip alla kurvor men det skulle vara kul att kvantifiera skillnaden.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Midvinterdagens slask är hård, endast bruksbilen är vaken...

Drivaxeln stängde definitivt säsongen och det tog en stund innan jag fick tag på en ny axel och fick tid att byta. I samband med det hittade jag ett fel som var desto värre:



Drivaxeln hade slagit av fästörat till växellådan... Jag kollade med svetskungarna på jobbet och tydligen är det inte jättelätt att få dit ett sånt öra och få det att hålla. Enkel men klok lösning: snickra ihop en adapter till de befintliga skruvförbanden:



Bingo, sitter som en smäck!



I övrigt inväntas våren, jag har skaffat en bättre stol och sexpunktsbälte men bältet får vänta tills jag fixat bur. Motoroptimering är bokad till våren till kompisarnas stora nöje, helt bortkastade pengar tydligen. Jag tror dock att min bil går fett så förhoppningsvis löser det åtminstone det problemet. Letar fortfarande adaptrar till ATS-fälgarna.

Annars står flytt på programmet - nytt garage att inreda! Tänkte hitta någon bra billyft, antar att saxlyft är mest praktiskt i ett hobbygarage. Nån som vet hur de där flyttbara Kina-lyftarna funkar?

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Betvivlar att motoroptimering är bortkastat.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
i96danma skrev:
Så nu ska jag laga bilen, skruva dit oljetrycksmätare och koppla till loggern, kanske fixa lite bur o bättre stolar. Och en mappning. Nya däck. Och ordna adaptrar till fälgarna. Lätta lite, kanske. Tvätta bilen? Eller så ska jag...


Sagt och gjort - bilen är lagad, jag har satt dit oljetrycksgivare och kopplat den till loggern. Bättre stolar och sexpunktsbälte är ordnat:



Mappning är beställd men när jag väl kom mig för att boka tid så fanns det ingen förrän i juni... Jag har i alla fall tagit mig tid att städa upp i kupén, nu är det ordentliga anslutningar för USB och dash samt en rejäl strömbrytare för loggern. Dessutom en tut-knapp, fick nedslag på det på besiktningen senast...



Besiktning imorgon och sen ordna nya däck så är säsongen igång. Körde en sväng ikväll för att se att allt fortfarande hängde ihop och det gjorde det - ruskigt sugen på att komma ut på bana! Men jag undrar hur/när jag ska få tid att köra?

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
i96danma skrev:
Ruskigt sugen på att komma ut på bana! Men jag undrar hur/när jag ska få tid att köra?


Ja, det löste sig ju av sig självt, så att säga...



På väg till nattlogi dagen före bankörning, minsann. Dessbättre fanns det gott om medkännande bland personalen på banan så dispensen gällde som körkort även där...

Kallt och ringrostigt, behållningen var Manges "nya" GT3 RS. Jag körde om så fort på yttern att fokus försvann...



Hux flux var jag alltså tvungen att hitta andra alternativ för transport. Utan körkort är alternativen lite begränsade så det fick bli en 25 km/h-moped. Det visade sig senare att den gjorde uppemot 60 knyck - hade ju varit fint att bli tagen för moped-fortkörning...
Så blev dock inte fallet utan sista dagen jag skulle köra till jobbet firade Viarellin med en oljefontän varefter den vägrade starta. Motorfordon...



Nu är jag dock åter bilburen och har haft tillfälle att lämna bilen till Stertmans för massage. Det visade sig att LMM var dålig och att det fanns tjuvläckor vilket förklarar de felkoder som sporadiskt dykt upp, de fixade det innan mappningen.

Det är svårt att uttala sig om resultatet då bilen inte var 100% när den kom dit men nu känns den helt enkelt så bra som man kan önska. Jag slår vid återkommande tillfällen i varvtalsbegränsare vilket tyder på att jag nåste kalibrera om växlingarna. Helt klart är att den svarar bättre på gas och jag upplever att den drar hårdare genom hela registret.

Nu är det dags att planera bankörningsveckan som kommer (v 32). Fru och barn hos svärföräldrarna och en hel vecka att resa land och rike runt...

Just det - har flyttat till sextiotalskåk med dubelgarage som jag tänkte inreda. Nån som har förslag på:
1) garageinredning (typ https://verktygsboden.se/verktyg-foervaringsskap/garageinredning-roeds . . . .
2) golvbeläggning (målad betong idag; epoxi eller klinker?)
3) lyft - Kina? Funkar saxlyft med mittmotorbil?

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Jaha, dags att summera årets bansäsong. Det går ju ganska fort eftersom den blev minst sagt kortfattad på grund av flytt och brist på körkort. Ytterligare en bandag blev det, 8 augusti på Gelleråsen med Tracklife. Som vanligt en otroligt varierad uppsättning bilar och förare. Legends-bilar, Carrera Cup-ekipage, Huracan Performante och trimmade Saabar - alla fanns det plats för.




Yours truly, med Rejsa-tröjan i högsta hugg!

Körningen gick bra, känns som de flesta bitarna fallit på plats med bilen. Det enda jag inte kom överens med är de där ämliga Cup 2-däcken. Jag körde på "normala R-däckstryck" men det är ju alldeles för lågt, så yttersidan vek sig och slet ned till korden på ett par pass.



Jag fick skifta höger och vänster samt höja trycket så gick det OK efter det. Men aldrig Cup 2 igen, kanske funkar OK som kombinerat gat- och bandäck men för mig som kör bara bana är det på tok för mycket kompromiss.

Mappningen blev i a f lyckad, färre tillfällen då jag tyckte jag hamnade helt utanför kraftbandet. Vet inte om det är placebo eller på riktigt, men känslan räcker för mig.

Allt annat funkar som tidigare, skönt att sitta still på riktigt med en mer skålad stol och 6-punktsbälte.

Nu till framtiden. Jag har ju inga moddar kvar att göra, riktigt, så jag funderar på att sälja bilen... Om någon är intresserad av en "varsamt" förädlad Boxster är denne välkommen att höra av sig till mig.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Riktigt underhållande läsning!

Många med och motgångar, men alltid en positiv attityd
Hur lyder planerna framöver? Riktig räserbil? Det är synd att "riktig" Roadsport båge eller bur är i vägen för caben på de där. Finns det kanske något boxster-spyder liknande lösning på eftermarknaden?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621


Trådstartare
Tackar, människan har ju en förmåga att undertrycka negativa minnen så i efterhand känns det nog mest som medgångar...

Heigo har en skruvbur som inte förstör inredningen och låter en behålla cabben! Överkomligt pris, dessutom - en sån skulle sitta fint.

Jag vacklar mellan mer extrem bara-bankörningsbil (lätt som tusan) och en mer bekväm/kraftfull kompromiss. En av mina söner har slutat spela hockey, betyder att vi inte måste ha två stora bilar... Jag tänkte att Boxster + BMW Active Tourer = BMW M2! Blivit lite inspirerad av forumägarens eskapader och det verkar helt enkelt vara en riktigt rolig bil som man dessutom kan leva med till vardags.

Sen suger det lite i rejs-tarmen, finns ju många serier som man kan börja fuska i utan att ge upp veckojobbet. MSLS har jag en del kompisar som kör, skulle kunna vara något.

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S 2000 - The Ratster
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
12 besök senaste veckan (90743 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande