Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
53645 besök totalt |
Riktigt kul att den kom igenom besiktningen och allt! Stor eloge för ett i mina ögon sjukt ballt projekt!
![]() Nu när du kört lite då, hur funkar det med räckvidd och laddningstider? Hade varit ruskigt kul att göra något liknande, tyvärr känner jag att kunskapen sviker.. ![]() _________________ Wille Lidström |
||
Skulle vara skoj att veta hur man lägger upp en bandag med eldtift.
Kan man få till 5 x 5 varv och ta sig dit/hem på nåt vis (biodrivet elverk känns nödvändigt)? |
||
Kommentarerna från både SFRO och SBP var "Med beröm godkänt", så det var lite skoj. Halva stationen i Växjö stannade när jag rullade in för regbesiktning ![]() Jag har använt bilen som bruksbil, till och från jobb, garage, affär osv. Och det har fungerat över förväntan. Räckvidden i 100-110km/h är 10-12mil. På landsväg i 70-80km/h stiger det till 14-16mil. Vad den inte är optimal för är långkörning. Jag har gjort ett par tripper på 20-25mil, men då blir det ett långt stopp i mitten för att ladda fullt. Jag kan bara ladda med bilens ombordladdare som ger ca 10kW. En uppgradering jag hade velat få till är snabbladdning med likström, alltså 40-50kW, då hade bilen blivit mycket mer användbar. _________________ Peter Sternersson |
||
Din tråd får mig att fundera på när marknaden bland hobbyfolk är tillräckligt stor för att någon skall börja leverera kompletta lösningar (batterier, övervakning, styrsystem, motor, transmission).
10-12 mil för en entuisastbil (dock kanske inte banåkabil) känns ju helt ok. 20 mil hade ju varit ännu bättre, men som sagt - verkligen helt ok. ![]() |
||
Var det inte ett liknande kit som Wheeler Dealer använde när de konverterade en Maserati Biturbo till eldrift!? _________________ Mats Forssén Mondial T Abarth 695 Assetto Corse Evo |
||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
53645 besök totalt |