Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
The Corchamps resa!
7492 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Traditionen fortsätter, Compete- Comfort- Continous- Concise följs nu av The Corchamps-resa!!

I år kommer vi nämligen testa Spa-Francorchamps för första gången. Just nu verkar det regna hela dagen varför både gatdäck och r-däck är nedpackade. Tanken var hinna med några varv på ringen dagen innan och dagen efter men öppettiderna är nyckfulla så det verkar endast bli en enda kväll på ringen...

I morse bytte jag ut pulkan mot racerbilen på väg till jobbet. Kul att åka med ett "tydligt avgassystem" när man kör in i p-huset.


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3321



Trevligt! Ser fram emot rapport

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



thumbs up thumbs up

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



Nej!!! jag hade inte upptäckt att de ändrat öppettiderna på ringen. Båtresa och boende är redan bokat, semestern är klar med jobbet och barnvakt är bokad. Ingen mening att vänta med att åka ner.

Frågan är om det är lika bra att åka till Spa den 27:e om ringen ändå är stängd, även om jag bara hinner till lunch. Visst går det att betala per pass på Spa?

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Ja det går fint att betala per pass om det inte är fullt. Annars är pass 13 vikt för dom som bara vill köra ett pass och det går normalt att köpa på plats. Men som sagt, är det inte fullt kan man köpa plats i vilket pass man vill om det inte är fullt.

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Var på väg till 27e och det är ett antal 20min pass. Efter kl16 är det nog ngn sorts allkörning om jag förstod det rätt..?

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Eldh skrev:
Var på väg till 27e och det är ett antal 20min pass. Efter kl16 är det nog ngn sorts allkörning om jag förstod det rätt..?


Kl 16 är sista körpasset för dagen. Det är tolv pass innan som säljs i fyra och fyra. Alltså fyra pass för 290 euro.
Det trettonde passet säljs för 100 euro och riktar sig till dom som inte vill köra fyra pass. Men det brukar gå att köpa enstaka pass i 1-12 med om det inte är fullt.



Förresten... ett pass varar 25 minuter. Första varvet är dock bakom en pacecar i lugnt tempo. Jag brukar hinna med sju varv... men så är jag ju ganska långsam ;-)

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



Det låter iaf bättre än att sitta och häcka vid en stängd Nurburgring. Om det inte går att köra kan jag fotografera.

Får se när jag kommer fram. Landar i Travemünde kl 07.30 och ska ta mig förbi Hamburg...

Nu sitter jag och tar en pilsner i Trelleborg.

Vi syns antagligen imorgon!

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



Tyvärr stängde de tidigare än hemsidan men jag hann med ett pass på gatdäck. Vilken bana! Fick reda på att det är RSR har trackday imorgon dwn 28:e på Spa. Passar egentligen ganska bra eftersom det är stängt på ringen men prislappen är EUR795. Lite häftigt.. och det verkar som att man kan räkna med en hel del ultrasnabba bilar på banan under dagen.



_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
NickeD skrev:
...och det verkar som att man kan räkna med en hel del ultrasnabba bilar på banan under dagen.


Helt riktigt.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Igår vart det åka av. Riktigt rolig bana, det går dock ganska fort. Men den är hyfsat lätt utsorterad. Eau rouge är inte direkt lätt men det handlar imho mest om att bilen blir väldigt lätt och orolig. I övrigt är det inte superkrångligt. Kul!



_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Håller med!
Eau rouge är nog helt olika saker FWD/RWD, i min Fiat Coupe var det "no sweat" att bara släppa av lite lätt innan och sedan stå på max hela vägen upp till rakan, i min Z4M kommer det nog inte kännas lika bombsäkert trots mindre flås. Typ som Fuchsröhre fast tvärtom..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Jonas-81
Borås
Här sen Jan 2008
Inlägg: 233



BTG skrev:
Igår vart det åka av. Riktigt rolig bana, det går dock ganska fort. Men den är hyfsat lätt utsorterad. Eau rouge är inte direkt lätt men det handlar imho mest om att bilen blir väldigt lätt och orolig. I övrigt är det inte superkrångligt. Kul!




thumbs up
Var där ock körde två dagar förra månaden med RMA.
Kan bara hålla med. Helt underbar bana där bilen får sträcka ut.
Och inte så krånglig att lära sig som man kan tro

_________________
Jonas Andersson.

Kör Volvo 244 Turbo på bana.

Volvo 850 som brukis.

Ford Sierra på vintern.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Eftersom det snart är dags för en ny C-resa måste det dåliga samvetet för brister i förra resetråden avhjälpas.

Förargenomgång


Confidence i el-bakrutan!








Schysst uteservering.





_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Som ofta är vi "kusinerna från landet".

Alla andra hoppar in i varmkörda och herrparfymdoftande (inte soppa- och svett-"doftande") GTR:r, GT3 RS, 458:or m.m. med fräscha alcantara-rattar.






_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289


Trådstartare
Sammanfattning: Superkul bana där man verkligen kan sträcka ut och gnugga bil i högre farter än man någonsin uppnår på våra svenska "hundkoje-banor". Det kommer i framtiden bli återbesök på den banan.


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



BTG skrev:
Sammanfattning: Superkul bana där man verkligen kan sträcka ut och gnugga bil i högre farter än man någonsin uppnår på våra svenska "hundkoje-banor". Det kommer i framtiden bli återbesök på den banan.


Word! thumbs up

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Nürburgring
The Corchamps resa!
7492 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande