Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17   >>
8 besök senaste veckan (127027 totalt)
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Multi skrev:
...väldigt god fart i en viss kurva, i den kurvan kasade det rejält så det gick fortare igenom av att gasa mindre.

Var det mycket slitage från Kvarnkurvan på Kullen? Det är ju liksom standard typ Speciellt om bilen säger "för fort" och föraren säger "äh jag svänger aningens lite till på ratten o gasar på"


Nix inga däckproblem i Kvarnkurvan, där får jag mer hand ont. Däck slitaget hände på Molanda banan Järpen.

Får se vad som händer på kullen kommande helg, så länge det inte gör ont är jag nöjd

_________________
Patrik Hermansson
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Multi skrev:
Magnus Thomé skrev:
Multi skrev:
...väldigt god fart i en viss kurva, i den kurvan kasade det rejält så det gick fortare igenom av att gasa mindre.

Var det mycket slitage från Kvarnkurvan på Kullen? Det är ju liksom standard typ Speciellt om bilen säger "för fort" och föraren säger "äh jag svänger aningens lite till på ratten o gasar på"


Nix inga däckproblem i Kvarnkurvan, där får jag mer hand ont. Däck slitaget hände på Molanda banan Järpen.

Får se vad som händer på kullen kommande helg, så länge det inte gör ont är jag nöjd


Hoppsan, jag råkade visst lösa ut min licens nyligen så får du för ont i händerna så kan jag ratta bilen Hoppas det funkar för dig på Kullen. Kommer dit på lördag och släpper ut frugan i klass C med vår Giulia.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Gustav_H78 skrev:
Multi skrev:
Magnus Thomé skrev:
Multi skrev:
...väldigt god fart i en viss kurva, i den kurvan kasade det rejält så det gick fortare igenom av att gasa mindre.

Var det mycket slitage från Kvarnkurvan på Kullen? Det är ju liksom standard typ Speciellt om bilen säger "för fort" och föraren säger "äh jag svänger aningens lite till på ratten o gasar på"


Nix inga däckproblem i Kvarnkurvan, där får jag mer hand ont. Däck slitaget hände på Molanda banan Järpen.

Får se vad som händer på kullen kommande helg, så länge det inte gör ont är jag nöjd


Hoppsan, jag råkade visst lösa ut min licens nyligen så får du för ont i händerna så kan jag ratta bilen Hoppas det funkar för dig på Kullen. Kommer dit på lördag och släpper ut frugan i klass C med vår Giulia.


Kul Gustav, man vet aldrig vad som händer på kullen. på grund av ett olämpligt planerat Bröllop kommer jag först på Söndag, men det får gå ändå

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Ja just det, vi har ju varit på race!

Så mycket både för och efter så den trippen slank med av bara farten.

På första träningens första varv small det till ordentlig under bron, trodde nästan motorn skar men icke, körde vidare motorn funkade det andra också men det var väldigt orolig i baken, det var besvärligt underlag med regnskurar varvat med solsken + jag hade mer servoverkan på så jag antog det var det som påverkade.

Bannade min lathet efteråt, skulle bytt till mjuka däck istället för att sitta och surra i förväntan på torka och värme.

Nöjd ändå, körde hela dagen om än i crusing tempo, det bästa inget ont alls och inget stress mek. Bara tanka och köra i all trivsamhet

Men allt var såklart inte bra, den där smällen berodde ju på något, något vitalt i framvagnen ett ledlager som håller spindeln vänster nedre hade bottnat och gett upp, fick rätt mycket stryk på Molanda där man lättar på ett ställe
Blev många landningar den dagen.

Väldigt glad för heavyduty kvalitén, dom brukar ju gå av dom där när nåt händer, faktiskt även glad över det uteblivna däck bytet och den låga farten.

Bara det dyker upp nya doningar snart nog så vi blir redo för Rudskogen 23/9.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Har du en bild på skadan?

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Freddan72 skrev:
Har du en bild på skadan?


Det kommer, var så säker

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
In i garaget, med hjälp av självaste frun

Bytte vänster först, inga konstigheter förutom att den var körd! Dåligt med ledbarheten.

Höger var ommöjligt ännumer körd, bottnad var ordet. Skönt nu återstår 2-2,5 cm sänkning (om det går) går gör det men det finns praktiska och reglementsenliga hinder kanske, märks på Söndag.

Skulle passa på att ersätta pinnbulten till grenröret som smet sista racet men det sket sig direkt då pinnbults saten behagat gå av några m,m in i toppen. Synd att tid är bristvara.

Dom utlovade bilderna helt utan fruns medgivande


_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Just det, den högra satt som gjuten i bärarmen det kan väl inte blivit nån knäck på svetsröret ?

Är glad för det amerikanska heavyduty kvalitén, har ingen lust alls att uppleva ett brott på det som håller nedre spindel tex där det smalltill under bron på kullen.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Tråkig rackare

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Framsteg på Fredagkväll, bara resten kvar

_________________
Patrik Hermansson
Citera
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2235



Wooo-hooo! Kämpa på! thumbs up

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Söndagens huvudsak sket sig, båten ligger kvar vid bryggan.

Det andra gick bättre, 75an har närmat sig marken med 2,5 cm. Provkörde lite i närområdet till min nya garage platts (har hyst in mig hos några rally, rallycross isåkar tokar) och inget verkar ta i.

Det tråkiga är att efter helgens Busso 3,2 känns en 148 hästars Twinspark som en moppe typ


Lite bilder såklart, tror dom nya uniballsen trivs bättre med denna vinkel, så hoppas jag vägegenskaperna blir thumbs up



_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Låg däckad, rätt nära döden av mansförkylning hela veckan innan Norge. Var helt inställd på att stanna hemma men hur kul är det?

Var väl inte speciellt stark på Rudskogen heller men körde det som skulle köras, under rätt så besvärliga förhållanden blött, kallt och väldigt halkigt.

Men jäkligt kul, för sladda är väldans kul även om det inte går så fort.

Bilen kändes kanonbra, hoppas det är en smula torrare på Knutstorp 14/10 så jag får känna på den i lite högre kurvhastigheter.

Sen ska den säljas (tror jag) annons kommer inom kort.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Skippar annonsen,

Tog och pysslade till ett motorstag istället
Verkar som det är läge för det efter grenrörs bultar går av och
Sist drog jag ett metallband runt bakre motorfäste och avgasrör
Det höll nästan en dag men ställde till med öronskärande resonans

Hoppas det blir bra nu 😀

_________________
Patrik Hermansson
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Apropå det, vad är det bästa alternativet för "fjäderbens"stag liknande ditt? (Min 24V-motor kanske blir högre men någon variant vore skoj iaf).

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Eldh skrev:
Apropå det, vad är det bästa alternativet för "fjäderbens"stag liknande ditt? (Min 24V-motor kanske blir högre men någon variant vore skoj iaf).


Det stag jag har är ett moddat 156 TS. det är faktiskt i högsta laget, huven tar i på kanterna (där den röda fläcken syns) men den är stabil.

Du får kolla på Lördag

_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare



_________________
Patrik Hermansson
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Vad säger man, Tack och förlåt.

_________________
Patrik Hermansson
Citera
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 415



Usch så tråkigt! Stora skador?

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407


Trådstartare
Nu har jag inte kontrollerat nertill vid framvagnsinfästningarna sådär jätte noga, men vid en snabb titt ser det bra ut.

Bak blev det lite kontakt med en grå Fiat, väldigt lindrigt, nästan så det räcker med lite ny färg.

Höger framskärm och framfälg blev en smula gröna av en grön Alfabil.

Det stora är väl kylarbalken som fick ny form, (men nu får jag anledning att göra något lättare där)

Kylaren kommer att spricka om den blir het och stinn igen (vilket inte kommer hända)

Så lite plast och aluminium= jag klarade mig lindrigt mot en del andra heltklart.

Jag är mest glad att jag bestämde mig för att inte sälja, då hade det känts lite tyngre

_________________
Patrik Hermansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 75 2,0 -87 CAR Challenge #47
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17   >>
8 besök senaste veckan (127027 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande