Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC-look a like- Bygger 2,4 ltr motor
tråden läst  
108652 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
   
sirhiss
Danmark





Här sedan: 29 Jan 2011
Inlägg: 479
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Sep 2017 15:55     Citera

Så fik jeg kort testtur ca 50km for at kore stempelringe osv til, jeg korte med lave omdrejninger men sluttede med at give lidt gas, den korer fint ,men kan ikke vurdere om den har 160 eller 190hk, alt er tæt og jeg odelagde ikke noget så jeg er glad. Nu er jeg ved at lave nyt benz. system med fazet lav tryks pumpe og en 2 ltr surge tank så kan den også få benz når jeg korer på bane i lange sving



Tog også fordæk af da de er for hoje, der kan ikke være rallyslicks på da de er 650mm i dia. nu monterer jeg 225-40-18 mich. pilot sport, de er ca 2 cm mindre i dia. Fælgene fik lige en nu gang lak så de ser friske ud



_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sirhiss
Danmark





Här sedan: 29 Jan 2011
Inlägg: 479
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Okt 2017 18:06     Citera

Så blev benzinsystemet klar, ligner en blæksprutte men den kan starte og det virker fint, kun et sted hvor den er lidt utæt



_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Christian Jansson
Borås





Här sedan: 11 Jan 2003
Inlägg: 281
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Okt 2017 22:34     Citera

Gott jobbat! Fint stuk på bilen och du håller humöret uppe! thumbs up

Fast jag tycker en WRC-replica ser bra ut med heckspoiler...


_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364

BMW 332is E30
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
sirhiss
Danmark





Här sedan: 29 Jan 2011
Inlägg: 479
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Okt 2017 13:38     Citera

Optur- lille nedtur- stor optur og STOR nedtur........................
Det her er så min tors-fre og lordag. Jeg var blevet inviteret over på Sturup til et firma arrangement hvor medarbejderne fra det firma kunne få "hot laps" i en racerbil på bane. Min bil er jo færdig og skulle bare have justeret lidt hjulvinkler så var den klar, jeg havde bestilt tid fredag middag, da jeg henter bilen torsdag aften korer den fint hjemad men pludselig bliver koblingen underlig som om den ikke kobler ordentlig ud, men jeg får den hjem. Spænder så kablet lidt op og får den til at virke igen, jeg kommer ud og får den justeret og det hjalp gevaldigt på korslen men nu var der igen noget med koblingen, ham der sporer den er tilfældigvis gammel peugoj mekanikker og mener det er udrykkerlejet som er def, jeg korer så bilen ud til en ven og tænker lidt, men hvor ofte har man mulighed for at kore en hel dag på bane med benzin betalt. Jeg tager så en beslutning at gearkassen skal af, fredag kl.16 og ca 17.30 er den afmonteret og et stk def. leje afmonteret, så skal jeg lige finde en bil så jeg kan hente stumper, kl 18.30 får jeg fundet et nyt leje hos T.Hansen og så hjem og spise aftensmad og så derud igen, på med lejet og op med kassen igen, på med frisk olie (det gamle havde da også kort næsten 100km :-) )Så virker den sgu og kobler perfekt ud. Korer lige en lille provetur og alt er godt. Vi læsser bilen på transporter. Hjem og sove ca kl.1. Op igen kl.5 og over på banen. Pakke ud, lidt morgenmad og så ud på banen. jeg tager det roligt de forste 3-4 omgange og alt virker faktisk ok, den skal have noget mere caster vinkel da den er noget urolig men ellers ok, jeg begynder så ar kore med folk og korer den stille og roligt lidt længere ud i gearene (startede med max 6000) efter 6 omgange mere hvor jeg 2 gange har kort den til ca 7500omdr begynder den at lugte mærkeligt, jeg korer så ind og kigger. der er temmelig meget olie i motorrum og efter lidt fejlsogning finder jeg ud af at det kommer fra krumtapsudluftningen, jeg tager tændror op og på cyl3 er det mærkelig vådt og allerede ved tomgang kommer der meget oliedamp ud Ja det var så der jeg havde lyst til at sparke til noget.........Det eneste jeg kan tro er at den har fået for lidt benzin ved hoje omdr. jeg har skiftet min benz.tryk regulator ud og den gamle stod der 2,5bar på og den nye har jeg sat til 2,8 bar men måske er den blevet presset på så den har leveret hojere tryk. Nu kommer den i garagen og skammer sig nogle uger så jeg lige kan bruge noget tid på alt det andet jeg har tilsidesat de sidste par uger.................OVER AND OUT


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sirhiss
Danmark





Här sedan: 29 Jan 2011
Inlägg: 479
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Nov 2017 10:12     Citera

Nu har jeg kobt en 98mm krumtap så jeg kan bygge ny motor på +2300ccm, det har givet ny energi Men jeg vil gerne bruge duratec stempler og de har en krydspind på 21mm men mine plejlstænger har kun o20mm hul, Hvad gor jeg så ? Kan man fræse hullet op eller sætte ny bosning i ??


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sirhiss
Danmark





Här sedan: 29 Jan 2011
Inlägg: 479
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Dec 2017 19:39     Citera

Så har jeg fået min krumtap den er fin og spec. lavet ved Farandon i GB. Har fundet brugte 2,3 Duratec stempler og se hvad der lige kom med posten idag


Nye brugte (kort 500km) plejlstænger med friske ARP bolte, manifold er også brugt da der er en lille revne i den jeg korer med nu så vil jeg gerne skifte. Ja de bedste julegaver er dem man selv kober


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Alex H
Malmö





Här sedan: 01 Feb 2009
Inlägg: 130
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Dec 2017 11:30     Citera

Ska du köra med original grenrör? Har tyvärr inte själv haft möjlighet att jämföra original mot det jag monterade i min bil, men vad jag hört(!) så ska det ge en strypning efter 200hk.
Det lär väl bli en 250-270hk med 2.4 l?

Varför föll valet på duratec-kolvar? Vad ska du köra för borr? Varvtal? Kammar?
Många frågor nu då jag har påbörjat ett bygge på 2,24 liter (88x92)


_________________
A-l-e-x-a-n-d-e-r - H-e-d-s-t-r-ö-m

BMW 330d e91 -10
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500

Stort tack till: FR Autosport
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sirhiss
Danmark





Här sedan: 29 Jan 2011
Inlägg: 479
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Dec 2017 09:40     Citera

Hej Alexander
Duratec stempler fordi kolvbolten sidder meget hojt næsten inde bag olieringen og den får 98mm i slag så det er godt og de er billige. De kolver har o21 kolvbolt så skal have lavet nye bosninger til plejlstang. Den er 87,5 i borr så bliver den 2355 ccm. Regner med at kore den til ca 7800 omdr. Den har mekaniske loftere og 11,35 i loft. Jeg bygger den ikke for max effekt så jeg starter med alm. GTI manifold, jeg håber at ligge på ca 220 hk og 240 nm og så kan den forhåbentlig holde længe. Er det en krumtap fra en ew12 du bruger?


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Alex H
Malmö





Här sedan: 01 Feb 2009
Inlägg: 130
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Dec 2017 13:13     Citera

Ah, okej. Min gamla motor levererade 226hk och 231Nm på 2,05 liter (87x86) på bensin ~12.0:1 komp med separata spjällhus och original grenrör, så jag tror inte det ska vara några problem. Får du den att andas bra så ska 260Nm inte vara några problem
Kammarna jag körde med:
Cat cams 4903108 - IN / UT 236 / 233° (vid 1mm) 12.00 / 11.20mm lyft

Det blir en vevaxel från XUD21 i mitt bygge där jag har stakar anpassade till dieselveven.
92mm slag
164mm vevstakar (custom, finns dock en uppsättning stakar till salu)
24.5mm komphöjd på kolvar. (Xsara kit car kolvar med reducerad dome från 9cc till 5cc och 18mm kolvbult)
0.3mm deckning av block

Stakar och kolvar kommer från: http://www.xrallyparts.com/


_________________
A-l-e-x-a-n-d-e-r - H-e-d-s-t-r-ö-m

BMW 330d e91 -10
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500

Stort tack till: FR Autosport
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sirhiss
Danmark





Här sedan: 29 Jan 2011
Inlägg: 479
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Dec 2017 20:58     Citera

Det lyder som en god motor du får samlet der. Her er billede af duratec stemplet til venstre og alm. xu10j4 til hojre, der kan man tydelig se foreskel på hojden, der skal stadig drejes ca 2mm af toppen af stempler for at de ikke rammer toppen og ventiler kan være der, jeg kommer også til at ligge omkring 12-1



_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica
Super 7 Projekt
A4 cab. 1,8T
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Alex H
Malmö





Här sedan: 01 Feb 2009
Inlägg: 130
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Dec 2017 10:40     Re: Citera

sirhiss skrev:
Her er billede af duratec stemplet til venstre og alm. xu10j4 til hojre


Är det xu10j4 eller xu10j4rs?

Har du några mått på komphöjd, staklängd och om kolvarna är plana eller inte.
Vilken topp ska du göra? J4RS?


_________________
A-l-e-x-a-n-d-e-r - H-e-d-s-t-r-ö-m

BMW 330d e91 -10
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500

Stort tack till: FR Autosport
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clarohr
Lyngby, Danmark





Här sedan: 07 Sep 2009
Inlägg: 23
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Dec 2017 12:38     Citera

Tag så lidt materiale af som muligt over overste ring. Der skal være så meget som muligt til at absorbere varmen mellem forbrænding og næste indsugning (kolingen, ca 5/1000sek.).. => tykkeste pakning.
Er det samme kombination, som Agergård brugte?


_________________
Claus Rohr
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC-look a like- Bygger 2,4 ltr motor
tråden läst  
108652 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.333 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec