Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 44, 45, 46 >> 11 besök senaste veckan (407220 totalt) |
Ooops.
Ibland ska man låta folk som kan göra vissa grejer. Brotcha var inte min grej. Hade två stakar som inte riktigt blev bra efter jag bytt bussning så jag gjorde nya o tänkte att jag brotchar det i fräsen. Efter konstens alla regler justera jag in fräsen o centrera staken ungefär halvvägs blev den blå. Suck! Tur jag fick dem gratis få dem hade fel mått när dem kom. Nu har jag beställt två nya iallafall med rätt mått Mycket mitgångar nu. Skrattar o tar en pilsner nya tag imorgon Det var iallafall rakt o centrerat _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Ang kammarna,kan du inte lämna in några och få omslipade?Eller det funkar inte om du ska ha rökarprofiler?
Jag kan fortsätta och ställa dumma frågor om du vill,men du lär tröttna Som vanligt när du uppdaterar _________________ Andreas Nilsson |
||
Lite olje pickup fixad idag. Tror ni jag behöcer göra fler fästen?
Har även fått hem laserskuren ventilkåpa. Nån som kan hjälpa mig gravera / fräsa lite text o logo i den? O lite ventilfjädrar Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Inte så stor update mest för låta er veta att det fortskrider
Fixat en ventil för o kunna avlufta kylsystemet. Har också satt dit mätnipplar för avgastemp o tryck. Har lämnat iväg min ventilkåpa på lite fräsning här är designen. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
tänkte på en sak.... hur ser axiallagret ut på den där? är det 180graders precis som i 2.0 tfsi maskinen?
jag åkte på haveri när jag monterade stöddig koppling,block å vev blev skrot. så nya motorn fräste jag 3'ans överfall å monterade i ett 1.8t lager så man får 360graders lager,då står det mot lite mer. förklaring bild: övre överfall:moddat mellan överfall: original nedre överfall: 1.8T _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi MB e220 All terrain RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
Nice!
Dock aldrig hört om nån som kört sönder axiallagren på denna motor. Kommer köra en moderat porsche koppling som en 765 tryckplatta kan man säga. Det är bra du skulle sagt det tidigare. Nu ska fanskapet bara ihop. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Jäkla tur det gick åt pipan då du brotschade stakarna.
Det är gammalt som gatan att göra så, blir inte direkt nån precision att tala om. Om du inte tänkte brotscha nån hundring mindre och sedan hena upp dem till rätt tolerans. Bitterljuvt liksom, men som sagt, tur! Man arborrar sånt där nuförtiden så man säkerställer rundhet och rakhet innan slutgiltiga heningen. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Tanken var att brotcha 19.75 och sedan 19.90 o sen hade motorrenoveraren fått hona upp resten.
Vissa saker ska man inte göra själv om man inte vet. Körde både förhögt varvtal och ingen kylning. Klantigt deluxe kan man säga. Men nu vet jag till nästa gång _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Kanske för dom flesta 07k har dsg låda, är väl bara hembyggena som åker manuell. Läser man på engelska forum är det en hel del haverier på 2.0t med stöddigare koppling. Ähh jag ska inte jinxa dej, de funkar nog _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi MB e220 All terrain RS4 4.2 raggarbil...såld |
||
Du är precis som att kolla dyno fails dagen innan man åker för bromsning!
Tyst nu! hehe men nu måste jag ju undersöka detta djupare _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Efter undersökning verkar inte det inte vara några problem på dessa 5 cyl motorer med 180 graders axiallager. Så jag kommer köra vidare på det jag har sen får vi se om det blir en update beroende på hur det ser ut i framtiden. =)
Det har börjat ramla in lite grejer från motorrenoveraren. Veven har blivit slipad 0.25 ud på alla lager så nu vet vi att det är sjysst också. Toppen har jag hämtat denna vecka. Men väntar fortfarande på kammar, lager och en oljeadapter mot blocket. Den som väntar på nått gott. =) mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Fick en fin leverans av lite flänsar och fästen levererat under lördagen så jag fick lite att göra i helgen.
Så nu har jag blockat av luftkanalerna som används för extra luft till katten. I Usa kallar dem det SAI, så nu är dem blockerade. Sedan fick jag även fästen jag ritat för Wastegate klockans montering. Det blev ju skitbra=) Svetsade den i V-bandsklamman som håller ihop lagerhus och kompressorkåpa. Har även slipat o filat in kolvringarna. mvh Eric J _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Tyvärr är jag rätt säker på att wastegate fästet kommer brytas loss från v-bandsklämman eller att v-bands klämman kommer att böjas.
Det är rejäla krafter i wastegate klockan, jag kan se det på mina som är bultade i huset så ändå rör sig hela fästet när man provkör dom med tryckluft och då har jag ändå bara 1bars fjäder i. Så spänn upp armen först 1-2varv med muttrarna på pinnen och testa med tryckluft att pumpa luft in och ut så lär du nog se hur det rör sig. Så du behöver hitta på något mer som håller fast fästet och motverkar det från att röra sig i riktningen med klockans arm. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Har redan provtryckt och pumpat med tryckluft. Rör sig inte.
Hur dina fästen ser ut vet jag inte. Att blåsa tryckluft i är ju inte direkt jämförbart då man chockar fästet med 7-8bar. Blåser man istället med ett lägre grundtryck typ 3bar så blir det en väldig skillnad. Prova även med en regulator som jag öppna på 1 sekund typ och det funkar ypperligt. Vi får väl se hur det kommer funka men jag är inte orolig. Tycker din stil generellt på rejsa är negativ, då du skrivit i min tråd har det bara vara för att klaga. Allt jag bygger är av en anledning o då jag jobbar på ett företag med konstruktion och provning så är jag redan från början självkritisk i mina konstruktioner. Jag vet flera som gjort på liknande sätt och det funkat ypperligt. Jag provar det mesta innan jag godkänner det. Jag bjuder gärna in till disskusion. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Polo07kRS Bilsport nr 9 -10 | << 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 44, 45, 46 >> 11 besök senaste veckan (407220 totalt) |