Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6..
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14   >>
12 besök senaste veckan (104098 totalt)
SHySwe
Fagersta
Här sen Aug 2010
Inlägg: 358



Jag har exakt dom 43mm Ford-oken bak på hobbybilen. Nackdelen är att dom är avsedda för 253 mm skiva. Det krävs en hel del våld för att få dom att funka på 300 mm skivor... (Focus ST170 framskivor).
Dessutom är dom ganska tunga och så pass gamla att det börjar kännas trist med reservdelar.

_________________
Samuel Hyving
Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT
Citera
LA
sverige
Här sen Nov 2005
Inlägg: 31



Hej!
Sierra Cosworth 4x4 ,Scorpio 2,9 12V från -92 och alla Scorpio Cosworth har 273 mm skivor.

Leif

_________________
Leif Andersson
Citera
Pajen
Skövde
Här sen Jun 2005
Inlägg: 106



HALLÅ, 17 veckor utan uppdatering, har du gått in i väggen, eller är du bara ute och med ett stort smile i facet.

_________________
Tomas
Andersson

Pontiac Fiero -87 Såld
BMW 525 -05
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Pajen skrev:
HALLÅ, 17 veckor utan uppdatering, har du gått in i väggen, eller är du bara ute och med ett stort smile i facet.


I'M BACK!!!
Dock glömt hur man gör.. hoppas jag kommer på det..

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Gsson skrev:
Pajen skrev:
HALLÅ, 17 veckor utan uppdatering, har du gått in i väggen, eller är du bara ute och med ett stort smile i facet.


I'M BACK!!!
Dock glömt hur man gör.. hoppas jag kommer på det..


Provade att posta nått men det verkade inte funka så jag provar så här....

Har inte haft lust eller tid eller nått annat under våren och sommaren så bilskrället har fått stå ifred i ett hörn och väntat. Fick plötsligt för mig att jag hade någon form av fysiskt kapacitet och att jag är typ trettio år yngre än vad passet påstår och skaffat en Flattrack hoj och vinglat omkring på banan en hel del under sommaren och varit och tävlat i Tyskland på Nurburgring GP slingan (6 tim endurance MC) . Softat lite och det har kommit annat i vägen.

Fixat handbromsen


Borrat hål i rumpan.



Svarvat adapters till att förlänga oljeslangarna till vxl låds kylningen



Anslutet till originalkylaren




Ängnat mig åt i nuläget helt onödiga grejor oxå nämligen baklucke lås.



Monterat dit motorn stumt för den rörde sig mycket även om jag satt dit ett helt nytt fäste. Lite av problemet var att den ville svänga lite under acceleration och tillbaka när man släppte. Innan jag gjorde det så satte jag fast dom gamla styrstagen genom att förbinda dom på h och v sida då det rörde sig lite i plåten där jag fäste dom från början.



Motorfästen
Nere



Uppe


Blev mycket bättre men inte helt bra och det visade sig att det är ett gummi i en av bärarmarna som är dåligt så jag ska fixa det med, vet inte om jag kör med plast eller om jag gör helt nya med uniballs.

Fixat en reducering för att kompensera för dom nya bromsarna som tog alldeles för dåligt bak.




Monterat in och det ser ju bra ut MEN det funkar sådär



Tror att jag monterat fel men det finns pilar på ventilen och i all rimlighet borde trycket från huvudbromscylindern gå in i pilens riktning men den bromsar flödet mest när ratten är släppt

Ska ut nu och kolla om jag gjort fel och egentligen spelar det ingen roll, jag kommer att prova och ändra riktning på flödet så får vi se vad som händer..

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Gsson skrev:
Gsson skrev:
Pajen skrev:
HALLÅ, 17 veckor utan uppdatering, har du gått in i väggen, eller är du bara ute och med ett stort smile i facet.


I'M BACK!!!
Dock glömt hur man gör.. hoppas jag kommer på det..


Provade att posta nått men det verkade inte funka så jag provar så här....

Har inte haft lust eller tid eller nått annat under våren och sommaren så bilskrället har fått stå ifred i ett hörn och väntat. Fick plötsligt för mig att jag hade någon form av fysiskt kapacitet och att jag är typ trettio år yngre än vad passet påstår och skaffat en Flattrack hoj och vinglat omkring på banan en hel del under sommaren och varit och tävlat i Tyskland på Nurburgring GP slingan (6 tim endurance MC) . Softat lite och det har kommit annat i vägen.

Fixat handbromsen


Borrat hål i rumpan.



Svarvat adapters till att förlänga oljeslangarna till vxl låds kylningen



Anslutet till originalkylaren




Ängnat mig åt i nuläget helt onödiga grejor oxå nämligen baklucke lås.



Monterat dit motorn stumt för den rörde sig mycket även om jag satt dit ett helt nytt fäste. Lite av problemet var att den ville svänga lite under acceleration och tillbaka när man släppte. Innan jag gjorde det så satte jag fast dom gamla styrstagen genom att förbinda dom på h och v sida då det rörde sig lite i plåten där jag fäste dom från början.



Motorfästen
Nere



Uppe


Blev mycket bättre men inte helt bra och det visade sig att det är ett gummi i en av bärarmarna som är dåligt så jag ska fixa det med, vet inte om jag kör med plast eller om jag gör helt nya med uniballs.

Fixat en reducering för att kompensera för dom nya bromsarna som tog alldeles för dåligt bak.




Monterat in och det ser ju bra ut MEN det funkar sådär



Tror att jag monterat fel men det finns pilar på ventilen och i all rimlighet borde trycket från huvudbromscylindern gå in i pilens riktning men den bromsar flödet mest när ratten är släppt

Ska ut nu och kolla om jag gjort fel och egentligen spelar det ingen roll, jag kommer att prova och ändra riktning på flödet så får vi se vad som händer..

_________________
Per Gustavsson
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Har du reduceringen till främre kretsen nu alltså?

Det brukar funka sådär bra (ärligt talat inte så bra) men du får väl se vad du tycker.

Det finns ventiler som funkar "tvärtom" dvs de reducerar mest med ratten max utskruvad. Så det behöver inte vara felkopplad på så sätt.

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
therealpinto skrev:
Har du reduceringen till främre kretsen nu alltså?

Det brukar funka sådär bra (ärligt talat inte så bra) men du får väl se vad du tycker.

Det finns ventiler som funkar "tvärtom" dvs de reducerar mest med ratten max utskruvad. Så det behöver inte vara felkopplad på så sätt.

Gustaf


Hej!
Du har helt rätt den här funkar med fjädertrycket som max reducering och jag har den på frambromsarna.
Det funkar men jag skulle vilja kunna justera efter eget tycke och inte 57% eller vad någon annan tyckte.
Jag tror att jag ska plocka isär den och se om det går att modifiera så jag blir nöjd. I vanlig ordning massa onödigt arbete då dom här bromsarna ska BORT direkt efter bes.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Har inte fått möjlighet att prova bromsarna igen pga SKIT väder så jag har ägnat mig åt att göra klart lite grejor.
Haft av bärarm och fjäderben och svetsat klart under, rostskyddat och kittat. Även gjort klart i motor rummet där det inte var färdigt


Roade mig även åt att såga hål i huven till tanklocket som måste sitta utanpå karossen



Naturligtvis inte färdigt men ungefär så blir det, ska styva upp plåten och sätta fast den ordentligt.



Skönt att vara igång igen, det är inte jättemycket till som ska göras men rätt mycket som ska göras klart och rättas till då jag fuskat lite för att komma vidare och kunna prova. Straffet man får för att man har bråttom, hörs snart.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Har fixat lite och ute och provkört en del mest för bromsarnas skull vilka funkar hyggligt.
Den var lite instabil när det går fort, visste att styrstag och länkarm inte helt ligger i linje så jag tänkte att det var lite bump steer. Jag gjorde helt enkelt om det..

Staget satt ovanpå.. skar av



Borra gänga



Montera med pinnbult



Slipa lite fog



Svets



Som det aldrig hänt... fast tvärtom.



Ut och provkör håller på att köra i diket efter några hundra meter NU ÄR DET BUMP STEER.

Duktollen skulle kanske ha kollat innan jag gjorde om det IDIOT
Nu blir det vetenskapligt, mäta, laser och noggrannhet så det blir så lite som möjligt. Det lirar inte riktigt med vinklarna så det får bli en liten kompromiss och dessutom var det ganska bra hade nog bara krävts en riktig hjulinställning MEN nu blir det ändå bättre. (hoppas jag)

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Nu har jag jobbat på med framvagnen, två steg fram och ett tillbaka....
Pratat med en kompis och studerat lite ideer om hur det ska fungera (i teorin) med teoretiska linjer mellan fjäderbenets topp och undre bärarmens infästning och i skärningspunkten ska leden på styrstaget vara
Jaja, det funkade ju inte förut så det var ju bara att sätta igång Plockade isär (på ena sidan) och mätte lite och kom fram till att jag skulle förlänga kuggsången med 10cm och följdaktligen korta styrstaget lika mycket. Gjorde detta och monterade varpå jag släppte fjädern och pallade upp bilen och sedan kunde jag simulera fjädringsrörelsen med en domkraft. Blev sådär Jag gjorde som professor Baltazar, funderade och funderade..... Svarvade nya "infästningar" till P änden med konor i (tog en stund att få rätt på vinkeln) Jag var tvungen att ändra vinkeln (ett antal ggr) på styrstaget i förhållandet till undre bärarmen. I min lilla trånga värld borde det vara samma som undre bärarmen men ICKE!!! efter lite laborerande så blev det rätt bra.


Blev faktiskt lite bättre efter ytterligare lite små justeringar och när jag kände mig nöjd så plockade jag isär det igen och svetsade klart. Monterade ihop och gjorde en grovjustering på hjul inställningen och ut och prova
Blev INTE bra Nu blev jag lite deppig.... började plocka isär bak för att kolla att det inte var nån bump steer där och det verkade inte vara så då gick jag vidare och kollade toe (igen) bak och det var inte bra så jag hade uppenbart slarvat när jag bytte lederna där. Tillverkade ett enkelt verktyg till det och justerade och kollade fram så gott jag kunde och justerade provade, justerade, provade och nu är det ganska bra
Var tvungen att köra en sväng och hamnade på ICA och passade på att köpa kattmat..
Pissdålig bild men ändå ett bevis på att det kan vara en shopping vagn.



Bromsarna verkar också funka (tillräckligt för att kunna besiktiga så nu är det en hel del tillfixande av gammalt slarv och sedan ska jag försöka göra en brandvägg och banka in ett nytt chassinr sedan ska det vara möjligt att åka på "slutbesikting" hos SFRO för att sedan reg besiktiga.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Det sista lät ju bra med några småsaker kvar till bes.. Gjort en lista.... den är rätt lång. Men men, det är bara att jobba på. Nu är det faktiskt färdigställande till största del och inte nytillverkning, gissningar, prototyper och halvfärdigt för att kunna prova.
Styrningen är klar (på ena sidan) och när jag skrev sist så var det bara dithängt och krävde lite mer justeringar.
När jag svängde höger kom Herr Ackermann och snärtade mig i baken med en blöt handuk
Tyvärr väldigt dålig bild (igen) men man ser att vinkeln är överstigen.


Fick laborera med höjd och vinkel men hoppas verkligen att det funkar i verkligheten nu.



Förlängde kuggstången för att hamna i närheten av undre bärarmens infästning



Så blev det när det är på väg att bli monterat igen


En till uppifrån


Ska göra klart på samma sätt på andra sidan och sedan prova en gång till för att se om det verkar som sist och sedan ska jag åka och få en "RIKTIG" inställning av toe, camber och caster både fram och bak och hoppas på att det blir bra sen om inte hjulinställnings killen garvar läppen av sig när han får se eländet
Förhoppningsvis hinner jag med lite annat "pill" imorgon också

_________________
Per Gustavsson
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Jag vet inte hur sugen du är på kommentarer men jag kan inte låta bli. Hoppas du tar det konstruktivt ;-)

Att svetsa i gjutna komponenter (spindeln) för styrning tycker jag är tveksamt. Man bör undvika det eftersom man inte vet hur svetsbart materialet är. Ska man överväga det bör man göra svetsprover och använda sega tillsatsmaterial, helst också låta det svalna långsamt.

Kolla gärna hur mycket kuggstången vill flexa, när man förlänger så mycket blir det ofta ganska mycket utstick utanför kuggstångens lagring vilket kan göra att hela kuggstången rör sig framåt/bakåt vid belastning. Kombinationen av att bromsa och svänga kan ge onödigt spännande resultat.

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1744



Spindeln är nog inte gjuten.
Då skulle de gå av titt som tätt.

Så, jag är ganska säker på den är smidd.
Är enkelt att kolla också.
Leta efter nån 'skarv' mellan 'gjutformerna'(fast den inte är gjuten)
Är kanten typ 3-4mm bred och inte 1mm bred ungefär så är det smide.

I ungdomens dagar byggde jag om spindlar på en ascona b, kapade av öronen för oket och flyttade ut dem ca 20mm samt ändrade offset lite för att passa skivorna direkt.
Jag var noga med fogberedningen.
Folk sa att det var farligt,, jag struntade i det då jag såg det var smide.
Det höll för mitt svinande.

Typ körde drifting långt innan drifting fanns i Sverige *S*

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
therealpinto skrev:
Jag vet inte hur sugen du är på kommentarer men jag kan inte låta bli. Hoppas du tar det konstruktivt ;-)

Att svetsa i gjutna komponenter (spindeln) för styrning tycker jag är tveksamt. Man bör undvika det eftersom man inte vet hur svetsbart materialet är. Ska man överväga det bör man göra svetsprover och använda sega tillsatsmaterial, helst också låta det svalna långsamt.

Kolla gärna hur mycket kuggstången vill flexa, när man förlänger så mycket blir det ofta ganska mycket utstick utanför kuggstångens lagring vilket kan göra att hela kuggstången rör sig framåt/bakåt vid belastning. Kombinationen av att bromsa och svänga kan ge onödigt spännande resultat.

Gustaf


Hej igen!

Blir sällan som det populärt heter kränkt, har både ryggrad och pungkulor
Jag tar det mesta som konstruktivt, har fel har jag fel och har jag rätt har jag rätt. Kan jag inte lär jag mig och kan jag så ler jag. Jag kan inte med 100% säga att det är smitt eller gjutet men det är som att svetsa i en solid bit och inte i gjutgods, dessutom har jag "stiftat" så även om svetsen mot förmodan släpper så ramlar det inte isär.
Skulle vilja komma tillbaka till bromsarna då du verkar ha koll på det.
Jag har ju inget annat val än att reducera fram då det är mest bromsverkan där och varför man sätter bak förstår jag inte riktigt OM man inte bytt huvudcylinder till två men då har man ju en bromsvåg så jag hänger inte riktigt med. Jag har ju valt att försöka göra mycket med egna lösningar (som jag sagt innan) annars hade
man ju bara kunnat kunnat köpa delar och satt dit eller för all del en färdig bil. Mitt ursprungliga mål var rekreation men nu ska det ju bli en besiktigad BIL och då har ett nytt mål blivit att ha (så bra det går) sportbils prestanda motsvarande en bil som kostar 10ggr så mycket. Kul att slå ur underläge.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
Spindeln är nog inte gjuten.
Då skulle de gå av titt som tätt.

Så, jag är ganska säker på den är smidd.
Är enkelt att kolla också.
Leta efter nån 'skarv' mellan 'gjutformerna'(fast den inte är gjuten)
Är kanten typ 3-4mm bred och inte 1mm bred ungefär så är det smide.

I ungdomens dagar byggde jag om spindlar på en ascona b, kapade av öronen för oket och flyttade ut dem ca 20mm samt ändrade offset lite för att passa skivorna direkt.
Jag var noga med fogberedningen.
Folk sa att det var farligt,, jag struntade i det då jag såg det var smide.
Det höll för mitt svinande.

Typ körde drifting långt innan drifting fanns i Sverige *S*


Hej Patrick!

Skönt att höra, det var för visso lättare att borra och gänga än vad jag väntat mig men svetsen brinner i bra.



Gissar att det är en sån här "skarv du menar.


Så här ser det ut på min.




Vad säger expertisen om det?

_________________
Per Gustavsson
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Grejen med svetsningen är ju inte bara fogen, utan risken för värmepåverkan bredvid svetsfogarna. Skulle jag göra SFRO-besiktning på ett liknande bygge skulle jag vara mycket tveksam till att godta svetsfogen. Jag bedömer att risken för haveri är stor. Kan man med svetsprov på en motsvarande komponent visa att det rimligen är svetsbart material, så skulle jag kunna överväga en annan bedömning. Men helst ska en modifierad styrarm vara skruvad.

Angående bromsarna så tror jag att jag tidigare förde fram en åsikt om att du har för små bromsar bak i förhållande till fram, för en mittmotorbil. Jag har besiktat flera liknande byggen, med liknande bromssetup, med just det problemet du har - det bromsar för lite bak.

Det enda "bra" sättet att åtgärda det är att montera större bromsar bak och använda matchande huvudcylinder - och då är bromsvåg med separata cylindrar oftast en bra lösning som gör att man kan få systemet att fungera bra. Vill man ha sportbilsprestanda...

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1744



Ja precis en sån kant.
Eftersom det var lätt att borra i matrialet så var det inte härdat.
Mao blir det också väldigt lite påverkat av svetsning.

Men!
Jag förstår även Gustaf, en del är vansinniga med svetsen och kyler efteråt och donar.

Kan man dock påvisa att man utfört en god svets som bakat in få spänningar i matrialet så bör det ju kunna godkännas.
Exempelvis med MAG svets så kan det bli sprött beroende på tillsatsmatrial och hur mycket matrial runt svetsen som suger åt sig av värmen(typ härdar svetsen något)
Förvärmning och en 'mjuk' tillsatstråd är att föredra.
Pinnsvets är lättare att hitta fina legeringar till.
Minns inte vad jag hade, men det var nåt som skulle ge en 'seg svets'
Jag gjorde även 'v-fog' så jag var säker på genombränning.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
therealpinto skrev:
Grejen med svetsningen är ju inte bara fogen, utan risken för värmepåverkan bredvid svetsfogarna. Skulle jag göra SFRO-besiktning på ett liknande bygge skulle jag vara mycket tveksam till att godta svetsfogen. Jag bedömer att risken för haveri är stor. Kan man med svetsprov på en motsvarande komponent visa att det rimligen är svetsbart material, så skulle jag kunna överväga en annan bedömning. Men helst ska en modifierad styrarm vara skruvad.

Angående bromsarna så tror jag att jag tidigare förde fram en åsikt om att du har för små bromsar bak i förhållande till fram, för en mittmotorbil. Jag har besiktat flera liknande byggen, med liknande bromssetup, med just det problemet du har - det bromsar för lite bak.

Det enda "bra" sättet att åtgärda det är att montera större bromsar bak och använda matchande huvudcylinder - och då är bromsvåg med separata cylindrar oftast en bra lösning som gör att man kan få systemet att fungera bra. Vill man ha sportbilsprestanda...

Gustaf


Hej igen!
Tack för input.
Jag är säker på att det sitter fast men för att inte hamna i diskussion med någon är det dessutom säkrat genom med en bult genom den nya och den gamla biten dessutom "stiftad" (båda svetsade) vid sidan av för att inte kunna vrida sig, kommer bilder på det.
Vad det gäller bromsarna så har jag "riktiga" bromsar så det är prestanda så det räcker. Dock har dom ingen mekanisk handbroms. Jag försökte köpa handbroms ok från wilwood men leverantörer sa att dom inte var bra och ville inte sälja dom till mig så därför ger jag mig på den här tillfälliga lösningen med för små bromsar.

_________________
Per Gustavsson
Citera
Gsson
Asmundtorp
Här sen Dec 2016
Inlägg: 154


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
Ja precis en sån kant.
Eftersom det var lätt att borra i matrialet så var det inte härdat.
Mao blir det också väldigt lite påverkat av svetsning.

Men!
Jag förstår även Gustaf, en del är vansinniga med svetsen och kyler efteråt och donar.

Kan man dock påvisa att man utfört en god svets som bakat in få spänningar i matrialet så bör det ju kunna godkännas.
Exempelvis med MAG svets så kan det bli sprött beroende på tillsatsmatrial och hur mycket matrial runt svetsen som suger åt sig av värmen(typ härdar svetsen något)
Förvärmning och en 'mjuk' tillsatstråd är att föredra.
Pinnsvets är lättare att hitta fina legeringar till.
Minns inte vad jag hade, men det var nåt som skulle ge en 'seg svets'
Jag gjorde även 'v-fog' så jag var säker på genombränning.


Det verkade verkligen inte vara gjutgods när man svetsade och även slipade så det var ju skönt att få det bekräftat. Har som jag skrev till Gustaf "stiftat" för livrem och hängsle principen och naturligtvis fogat ordentligt före. BLIR SKITBRA!

_________________
Per Gustavsson
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Gsson skrev:


Hej igen!
Tack för input.
Jag är säker på att det sitter fast men för att inte hamna i diskussion med någon är det dessutom säkrat genom med en bult genom den nya och den gamla biten dessutom "stiftad" (båda svetsade) vid sidan av för att inte kunna vrida sig, kommer bilder på det.
Vad det gäller bromsarna så har jag "riktiga" bromsar så det är prestanda så det räcker. Dock har dom ingen mekanisk handbroms. Jag försökte köpa handbroms ok från wilwood men leverantörer sa att dom inte var bra och ville inte sälja dom till mig så därför ger jag mig på den här tillfälliga lösningen med för små bromsar.


Fast jag tycker det är ett tråkigt sätt att "lösa" problemet på. Varför inte ordna en bygge som både klarar kraven för gatreggning OCH fungerar bra? Jag är ju tveksam till att du ens får en godtagbar bromsfunktion med för små bromsar bak.

Både Wilwood och HiSpec har ju till exempel hyfsade fyrkolvsok med mekanisk P-broms - de kräver ganska mycket kraft i parkeringsbromsen för att bli okej men en enkel utväxling på vajern löser oftast det

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica 93 med mittmotor från volvo S80 T6..
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14   >>
12 besök senaste veckan (104098 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande