Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Racerender - videoredigering med logdata overlays. Nu v.3!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (76256 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Chefen skrev:
Jo. om du läser så gjorde jag ju det men det verkar inte finnas dom alternativen som behövs...


Om du väljer save file i performance tools så får du först välja vad som ska ingå, efter det när du trycker på save igen så kan du välja filformat, välj då den som heter .csv
Då borde det funka?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Jävlar i skåpet, nu händer de grejer!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Fick det att funka hyfsat tillslut. Inte som beskrivits tidigare i tråden utan bara genom att klicka spara och därefter vilja filnamn och filformat.
Antar att detta bara beror på version av programmet..
MEN jag får inte med g-kraften, bara längsledes men inte i sida. Har provat olika filformat osv men ingen skillnad

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Någon som vet om det går att få samma bild kvalité på den skapade filmen som original GoPro filmen håller?

Jag väljer samma upplösning och Maximum på bild kvalité men den blåa himlen blir ju ändå lite pixlig emellanåt..

Original:




Och här efter att den gått igenom RaceRender ver. 3.6



Och det syns ju ännu tydligare i 1080 upplösningen än denna nedskalade bild här på Rejsa.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Shit, det var hårt komprimerat

_________________
Magnus Thomé
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Japp, testat lite nu och om man ökar video bit rate så minskar det ju, men måste ökas rejält för att bli bra..

Den är filmad med 25003kbit/s och 29fps

Går dock ej att välja 29 bilder per sekund utan finns bara 29.97 eller 30 ?

Och dåliga bilden ovan är med 26000kbit/s
ökar jag till 50.000 så blir det ju bättre, men behövs över 100.000kbit/s för att bli bra.

Men det jag inte hänger med på är varför det måste vara inställt på högre än originalet?Är det en ytterligare kompression den gör och vad ska då kbit/s stå på för att inte komprimera?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Varje gång du packar upp och sen packar ner igen något komprimerat med förlust så försämras ju bilden. Att öppna och spara och öppna och spara en jpg några ggr gör den skitkassare och skitkassare.

Men jag tror iof inte det är problemet här, du har ju bara "förstört" bilden två ggr och så illa som det ser ut kan det knappst ha blivit av det. Jag gissar lite villt på att du behöver en högre bitrate pga att det är en simplare komprimeringsalgoritm i exporten från Racerender? Eller har du koll på vilken komprimerare som används? Länge sen jag använde RaceRender...

_________________
Magnus Thomé
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Glömt skriva här, jag fick detta svar:

Would you happen to be using Windows 7? We typically only see this reduced quality on Windows 7, due to its lack of support for encoding with H.264's "High" profile, which effectively limits the actual output bit rate. The Windows 7 H.264 encoder also has a 4 GB file size bug, so longer videos require us reduced bitrates to avoid corrupting the entire output file. Fortunately, both of these issues are resolved in Windows 8 and 10, and they include many other improvements as well, especially with Windows 10.

A workaround for this limitation in Windows 7 would be to use the Windows Media Video (WMV) output option, which does a better job of supporting high resolutions and high bit rates.


Så då jag kör Win7 väljer jag nu WMV och 30.000kbit/s så blir det okej bild.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Racerender - videoredigering med logdata overlays. Nu v.3!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
1 besök senaste veckan (76256 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande