Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Scuderia Hanseat uppkörning video 186p
5134 besök totalt
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Tjena,

Var och körde Scuderia Hanseat kursen tillsammans med Förenade Bil där jag jobbar.
Vi hade 10 platser som vår kunder erbjöds tillsammans med möjligheten att använda BMW originalförsäkring under kursen. Detta vart väldigt lyckadt och grupp 4 som vi tillhörde tillsammans med ett gäng andra svenskar var verkligen en fullträff! Detta kommer således göra om så är det någon som är sugen på att hänga med oss nästa gång och vill ha mer info så är det bara att kontakta mig. För övrigt så var jag inte helt övertygad om att kursen skulle göra en så stor nytta för mig då jag redan ansåg mig hitta bra runt banan. Efter 3 nyttiga dagar med instruktörer som har stenkoll, kan ge dig tips på vilken nivå du än håller fick jag bara inse att jag hade haft fel! Detta var extremt nyttigt & något man fick mersmak för! Frikörning cirka 4 timmar om dagen de första två dagarn och lite mindre den 3de där det var extremt fria varv jämfört med vad jag upplevt på andra trackdays där nere thumbs up
Uppkörning och därtill den lilla poängtävlingen krydda så klart till det hela för en som inte alls är så tävlings inriktad! thumbs up

Här kommer mitt uppkörningsvarv som gav mig 186 poäng av 200 möjliga och en 4de plats av alla 220 deltager inkl. winners group! Jag släpper av mellan bergwerk och mutkurve då jag börja närma mig framförvarande bil, ville inte riskera att komma ikapp i en bedömnings zon. Loggade varvet till ett 7.54-7.55 sport auto om jag ersätter sektorn mellan bergwerk och mutkurve med ett av alla mina andra loggade varv! Alltså ett 7.34-7.35 BTG varv thumbs up

Hoppas till 2:23 om ni vill slippa se mig försöka värma däck på GP-slingan & hoppa rakt till det roliga.


_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253



Tack för en trevlig resa! Tbx i E36or nästa år?

_________________
Ola
BMW
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2081



Snyggt kört!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



Håller med om att man blev glatt överaskad ang. kursen.
Borta är ballongspår och konståkning. Nu gäller individuell bedömning och raceline är mer än ok.
Väldigt välmeriterade instruktörer. Sen är jag ingen större fan av galamiddagar och ryggdunkningar, men det är en del av konceptet som ändå verkar gå hem hos många.

Det blev ett antal aha-upplevelser där iaf. jag fick bättre koll på varför bilen beter sig som den gör i den givna situationen.
Imponerande att de kan hålla ihop ett så stort arrangemang med tysk precision. Över 200 bilar och max. försening på ett par minuter ena dagen.

Rekommenderar att testa detta iallafall en gång även för rutinerade ringenåkare.

(Massor med bilder kommer så snart jag hunnit gå genom allt.)

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



dvorak skrev:
Snyggt kört!


+1 thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Ola80 skrev:
Tack för en trevlig resa! Tbx i E36or nästa år?


Hej Ola,

Ja, det tycker jag absolut vi ska sikta på thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



thumbs up

_________________
Roland Wihlborg
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Som vanligt, imponerande Gabriel thumbs up !

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Grymt!

Hur/Vad var dina vanligaste avdrag? Gillar de när man klipper curbsen såpass som ut i Wipperman, Brünnchen?Bedömer de även hastigheter, för sent/tidigt på broms/gas osv eller är det enbart spårval de baserar resultatet på?

Allt gott!

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Jesper Persson skrev:
Grymt!

Hur/Vad var dina vanligaste avdrag? Gillar de när man klipper curbsen såpass som ut i Wipperman, Brünnchen?Bedömer de även hastigheter, för sent/tidigt på broms/gas osv eller är det enbart spårval de baserar resultatet på?

Allt gott!


Kollar du på youtube så har jag noterat alla poäng parti för parti .
Svårt att säga vad det vanligaste var.. De gillar absolut curbs om man gör det rätt men kan få lika mycket poäng även om man åker utanför. De bedömer på helheten, alltså allt från linje, broms och placering till faktisk hastighet. thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Gabriel Wendel skrev:
Jesper Persson skrev:
Grymt!

Hur/Vad var dina vanligaste avdrag? Gillar de när man klipper curbsen såpass som ut i Wipperman, Brünnchen?Bedömer de även hastigheter, för sent/tidigt på broms/gas osv eller är det enbart spårval de baserar resultatet på?

Allt gott!


Kollar du på youtube så har jag noterat alla poäng parti för parti .
Svårt att säga vad det vanligaste var.. De gillar absolut curbs om man gör det rätt men kan få lika mycket poäng även om man åker utanför. De bedömer på helheten, alltså allt från linje, broms och placering till faktisk hastighet. thumbs up


Där stod det nu om man scrollade ner ja.. Haha!

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
Marcus S.
Göteborg
Här sen Mar 2008
Inlägg: 73



Snyggt rattat och gasat - imponerande poäng för att vara första gången thumbs up

För mig själv blev det 174p på höstens uppkörning, lite för många småtabbar så det för bli ett nytt försök hösten -18

_________________
Marcus Sundh
Citera
Nürburgring
Scuderia Hanseat uppkörning video 186p
5134 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande