Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälp med att designa McPhersonframvagn till racebil
1442 besök totalt
UltraM
Rönninge
Här sen Okt 2014
Inlägg: 13


Trådstartare
Jag behöver hjälp med konstruera en Mcpherson framvagn till en banbil , finns det någon kunnig som har tid å lust ? skicka PM för info

_________________
Tomas Stenlund
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator


_________________
Johan Sjölinder
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



UltraM skrev:
Jag behöver hjälp med konstruera en Mcpherson framvagn till en banbil , finns det någon kunnig som har tid å lust ? skicka PM för info

Varför vill du köra med MacPherson?
Varför vill du ha PM i.s.f. en öppen diskussion?

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
UltraM
Rönninge
Här sen Okt 2014
Inlägg: 13


Trådstartare
Varför jag vill ha McPherson, ja den frågan är lätt att besvara, för att det är det på den bilen och jag har tänkt att bibehålla grund konceptet
Och varför PM , ja det kändes lättare än att lägga ut ritningarna mm här, men där tänkte jag kanske fel :-)

_________________
Tomas Stenlund
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2743



Det är ju ett öppet diskussionsforum. Hela poängen är väl att dela med sig så att andra kan dra nytta av informationen med?

Om det gäller någon tävlingsbil där detaljer inte vill avslöjas för andra så visst, men är det racing på amatörnivå ser jag inte varför man ska vara hemlig?



Du kanske kan börja med att berätta vad det är för bil och vad den ska användas till? En McP framvagn på en fwd bil skiljer sig ju mot en för en rwd bil. Jag blir inte förvånad om man får tänka annorlunda på en kort eller lång, smal eller bred bil med!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877



Cassius skrev:
Det är ju ett öppet diskussionsforum. Hela poängen är väl att dela med sig så att andra kan dra nytta av informationen med?

Om det gäller någon tävlingsbil där detaljer inte vill avslöjas för andra så visst, men är det racing på amatörnivå ser jag inte varför man ska vara hemlig?



Du kanske kan börja med att berätta vad det är för bil och vad den ska användas till? En McP framvagn på en fwd bil skiljer sig ju mot en för en rwd bil. Jag blir inte förvånad om man får tänka annorlunda på en kort eller lång, smal eller bred bil med!

+1 på den!

Vi verkar vara några stycken här som funderar på hur vi ska få ordning på våra mcpherson framvagnar i vinter så varför inte hjälpas åt lite och dela med sig av sina tankar och ideer så man kan bolla de lite fram och tillbaka

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Man får respektera de med andra mål, förutsättingar än man själv har.....

Mitt personliga mål är att lära mig mer om vad och varför?
Typ vad är viktigt för att få en blijä... att gå fortare...........
Bli mer lätthantelig, konsekvens.. mm

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Allmänt banåkaforum
Hjälp med att designa McPhersonframvagn till racebil
1442 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande