Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Knotans Garage,
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 25, 26, 27   >>
24 besök senaste veckan (135924 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



knotan skrev:
Som det låter får det nog bli att skydda bara kanske lite färg på vissa av delarna
kallgalv thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Urk


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
pillee
kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 133



Hej
Du får linolje bränna delarna.

Mvh Peter

_________________
Peter Infang
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Förklara mer

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Ett svänghjul för bmw m60 till tilton koppling klart idag tidigt på morgonen. Nattjobb fram till jul, så slår ihjäl en timme i verkstaden innan jag väcker ungar

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Väl vald investering tror jag

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Helgen/kommande veckas kundprojekt. Denna vinterbil ska få en reserv zf låda svetsad, just nu sitter m90 som troligen behövs bytas vartefter, sedan översyn av mappen. Std motor och nu grundmapp så den kördes dem ca 10 milen hem till mig


Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Lite småcool vinterbil tycker jag


Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Vad är det för motor?

Dubbelturbo?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Investerat i en, flyttbar lågbyggd lyft till arbetsbänk och eller lyft till formelbilen

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Nikel. Ja en s80 t6, *dubbelturbo dubbel vvt. 2,9?liter
Orginal 275? Häst kanske 300 utan katalysatorer och ny ecu gissar jag.
Förutom det helt std orörd motor, avgasystem Simons "orginal sport" till 240 (likadant som orginal 2,25" men fullflödes dämpare)

Sjukt mysig härlig bil. Tyst och fint snällt chassi full inredning i orginalskick. Men typ 5ggr mer vrid än original motorn, modernare växellåda som går att växla utan skrap. Och antagligen tom mindre förbrukning

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Gillar installationen av snabbare lyftmotor ??

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Blev ett måste med lite uppgradering av bränsle pump sammtidigt som jag började höja laddtrycket på t6an.

Blev en 044 kopia jag hade låg på hyllan, tidigare reserv till min förra lola,

Fick såklart svarva och svetsa egna nipplar för att få ihop det med befintliga slangar och en ny lite grövre backventil

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Nån som testat detta eller, helt galet prisvärt medel som lite starkare avfettning. Perfekt för rengöring av bildelar. Lite hemligt för typ bubblar om fett /olja /skit när man sprutat på det och efter en stund kommer den härliga syradoften med efterföljande hostattack.

Låt det ligga 5-10 min sen spolar man av med hett vatten så är det mesta borta, går även med kallt vatten men då får det gärna ligga lite längre för att bli lika rent.

Ska bli jäkligt intressant att testa detta på typ kolvar och insida av topplock å sånt. Tror det kan fungera sjukt bra

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



knotan skrev:
Nån som testat detta eller, helt galet prisvärt medel som lite starkare avfettning. Perfekt för rengöring av bildelar. Lite hemligt för typ bubblar om fett /olja /skit när man sprutat på det och efter en stund kommer den härliga syradoften med efterföljande hostattack.

Låt det ligga 5-10 min sen spolar man av med hett vatten så är det mesta borta, går även med kallt vatten men då får det gärna ligga lite längre för att bli lika rent.

Ska bli jäkligt intressant att testa detta på typ kolvar och insida av topplock å sånt. Tror det kan fungera sjukt bra

Uppladdad med Rejsas Android-app.


Var har du köpt det?

Trevlig volvo

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Ungsrengörning från "hovleverantören" med de blå och vita skyltarna!
De mest verksamma ingredienerna tycks vara dipropylenglykolmetyleter och natriumhydroxid. Samt något som heter carboxymethyl, Så frätande och hälsovådligt är det nog definitivt!
Ungsrengörning brukar ju vara bra på att lösa upp kol- och fettavlagringar men är ganska aggressivt mot aluminium. Ska nog nvändas med omdöme.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Wankelsport skrev:
Ungsrengörning från "hovleverantören" med de blå och vita skyltarna!
De mest verksamma ingredienerna tycks vara dipropylenglykolmetyleter och natriumhydroxid. Samt något som heter carboxymethyl, Så frätande och hälsovådligt är det nog definitivt!
Ungsrengörning brukar ju vara bra på att lösa upp kol- och fettavlagringar men är ganska aggressivt mot aluminium. Ska nog nvändas med omdöme.


Jag förstod inget av grekiskan. Men förstår vad du menar med omdöme. Luktar faan i garaget ca 15 min sen verkar det avta.

Har jag rätt i som jag misstänker att det funkar bäst om det står varmt (inomhus) eller skulle det fungera lika bra utomhus nu när det är runt nollan tror du??

Ordnade en begagnad spisfläkt som jag ska ha som extra utsug för svetsning ovanför arbetsbänk.

Alla delarna var ju som alltid rejält flottigt. Så tog isär alla delarna och sprayade på det här. Lät det ligga utomhus ca 5-10 min sen spola av med trädgårdsslangen. Plast och plåt delarna blev asrena. Det som hände med skumgummifiltret var lite spännande det försvann nämligen typ ner i gruset när jag spolade, det hade löst upp sig och var helt poröst

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



knotan skrev:
Nån som testat detta eller, helt galet prisvärt medel som lite starkare avfettning. Perfekt för rengöring av bildelar. Lite hemligt för typ bubblar om fett /olja /skit när man sprutat på det och efter en stund kommer den härliga syradoften med efterföljande hostattack.

Låt det ligga 5-10 min sen spolar man av med hett vatten så är det mesta borta, går även med kallt vatten men då får det gärna ligga lite längre för att bli lika rent.

Ska bli jäkligt intressant att testa detta på typ kolvar och insida av topplock å sånt. Tror det kan fungera sjukt bra

Uppladdad med Rejsas Android-app.


Detta är ju annars en fantastisk produkt till det användningsområdet du beskriver

http://www.streetpower.se/rengoringsmedel-/2516-spam-universal-cleaner . . . .

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Eller så åker man till Swedol o köper nått som heter Kraftschampo det funkar precis som SPAM.

Gör rent alla mina motordelar med det, icke frätande på alu heller. Funkar klockrent. Tar bort ingrodd olja och sotrester svinbra.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 293



erki87 skrev:
Eller så åker man till Swedol o köper nått som heter Kraftschampo det funkar precis som SPAM.

Gör rent alla mina motordelar med det, icke frätande på alu heller. Funkar klockrent. Tar bort ingrodd olja och sotrester svinbra.


Fälgar?

_________________
Roger Zetterlund. Cupra Ateca.
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Natruimhydroxid är kanske mer känt som kaustiksoda. Det känner du nog till misstänker jag?

De andra två ämnena känner jag inte till men jag tror att det är "detergenter", eller helt enkelt rengöringsmedel. Eller så är det helt enkelt förtjockningsmedel för att inte kaustiksodan ska rinna av.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Andra projekttrådar
Knotans Garage,
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 25, 26, 27   >>
24 besök senaste veckan (135924 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande