Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3E46 SMG -02 Bakvagnsoptimering | << 1, 2, 3, 4 12 besök senaste veckan (21952 totalt) |
En standardbil ska ju klara att lastas till maxlast utan att bli farlig, det lär ju ha en viss inverkan på hur tillverkaren lägger RC. _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||
Dina plattor ser grymma ut Samuel! Vad skulle BMW-folk göra utan Millway...? 😁
Jag hade en snarlik tanke om förstärkning av bakvagnen, bygga en brygga/bur mellan infästningarna inne i kupén och fästa den i tornen, finns några exempel på andra forum. 👍 _________________ Christian Halldén Enthusiast Group AB BMW 1M -12 BMW Z3 Coupe -00 |
||||
_________________ Johan Sjölinder |
||||
Här har det inte hänt mycket sen sist. Har bytt garage sen i somras. Så det har mest blivit flytt av grejer sedan sist jag uppdaterade. Och då lyften skulle flyttas med en bil på utan bakvagn tog det längre tid än jag tänkt från början.
Började idag kapa lite rör för att knyta ihop bakvagnen och stötdämpartornen. Kommer även lägga en 3mm plåt mot tornet där jag markerat. Sen kommer det två stag från tornet ner till främre fästena till bakvagnsbryggan. Jag hoppas kunna stoppa in fyra hjul i bilen om det behövs. Därför vill jag undvika ett rakt rör mellan tornen. |
||||
Kan ju säga då också att efter mycket måttande och sågande av krysset i mitten kom jag på att man skulle gjort på ett lite smartare sätt. Tror iallafall det hade blivit bättre om man bockat två rör som på ett dörrkryss?!
|
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3E46 SMG -02 Bakvagnsoptimering | << 1, 2, 3, 4 12 besök senaste veckan (21952 totalt) |