Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo (RSR) -85
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
19 besök senaste veckan (46095 totalt)
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Härlig kämparanda!

Vad vägde original värmepaket?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Tack! 😀

Vet inte vad det vägde tyvärr. Sålde det nästan direkt då det åkte ur bilen. Men gissningsvis kanske 5kg med fläkten och vattnet?

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jösses vad fel man kan ha. När jag läste början tänkte jag direkt "jaha, och här har vi en till som kommer bygga bort en startklar bil. Den kommer bara se insidan av garaget det närmaste decenniet". Visar sig vara riktigt genomtänkta och prydliga förbättringar thumbs up ser ut som den kommer vara i skick att köras med till sommaren .

Är så otroligt glad att jag hade fel ! Lycka till med fortsättningen Det här kommer lite riktigt bra

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Tack Eddie!
Ja den ska inte bli någon garage råtta. Räknar med att köra första track monday i april på Mantorp för stt testa den. Det enda som kan dröja lite längre att mappa om motorn då den är strypt idag.

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Bilen ska vara klar hos MJMS med helt nytt elsystem och allt inkopplat nästs helg vilket jag såklart ser fram emot! (Uppdaterar med bilder när den är Hemma)

Jag har även sett att motorn är bytt i bilen till en Turbo S/nya turbo motorn vilket är positivt. Dock inte lika positivt för plånboken då jag skaffat ett delete kitt till balansaxlarna från USA som nu inte passar

Under tiden har det kommit lite mer delar och har även börjat fundera på vad som ska hända nästa vinter.
Nedan är första delen i kommande motorbygge. Porsche 931 turbo svep som passar på .......


_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Johns skrev:
...931 turbo svep som passar på .......


931 turbo motor?




Audi femma? Vad skall du då tävla i, SPVM?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Precis passar på en Audi 5a men även 1,8T motorn som väger mycket mindre.
Audi 5an är tyvärr väldigt svår stt hitta och även 16v golf motorn som är i stort sett samma men 1 cylinder mindre.
Jag får se hur långt jag kör denna idé men tanken idag är en 700hk turbo motor, dock kan mycket hända på vägen

Raceklass har jag inte funderat så mycket på men börjat bli intresserad av Time Attack så ev testa det med bilen i framtiden.

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693



Cayenne v6 då ??

_________________
Magnus Helin
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Kan inte mycket om den motorn. Men den är nog både svår att få ner i bilen och troligtvis inte bolt on mot svepet. Ska man gå den vägen och bygga ett svep tror jag en Honda S2000 motor med turbo hade varit det roligaste valet.

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693



Johns skrev:
Kan inte mycket om den motorn. Men den är nog både svår att få ner i bilen och troligtvis inte bolt on mot svepet. Ska man gå den vägen och bygga ett svep tror jag en Honda S2000 motor med turbo hade varit det roligaste valet.

Är inte v6an en utvecklad folka vr6a . Ser liten ut iallafall under all plast. Då lär den ha audi "bult mönster ".

_________________
Magnus Helin
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Ok det var mer än jag visste. Dock har VR6 motorn ett annat bultmönster och kräver adapterplatta för att passa.

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Tänkte slänga in en tillbakablick på min tidigare Porsche som såldes i höstas och som gjorde att jag köpte denna.

Sista bilden är då den kom hem original,senare när den såldes då jag inte kan hålla fingrarna borta från (i mina ögon sett) en såhär pass fin bil. Sålde bilen då den var för fin för att köra bana med hela tiden och jag inte ville skruva sönder den.

Under min ägo byggdes chassit om helt, motorn byggdes om för att klara R-däck, extra kylning, stolar, bur mm. Bästa tid på Mantorp med denna vart 1:31.72 vilket kändes helt ok. Med rätt förare borde den kunna snuddat/gått under 1:30.





[url][/url]

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 602



Jag tror jag har sett din 997:a några gånger förra året på mantorp, den var riktigt snygg och verkade gå bra! Hoppas du blir klar med nya bilen! =)

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693



Johns skrev:
Ok det var mer än jag visste. Dock har VR6 motorn ett annat bultmönster och kräver adapterplatta för att passa.

Finns att köpa hos vag sitter på ex
vr5 syncro , sen om 931 kåpan har samma bultdelning som typ 01e lådan vet jag inte.

_________________
Magnus Helin
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 887



Passar inte Passat W8:an mot Audi01E:n....? Sniglar på den?

_________________
Magnus Falk
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



stilldouble skrev:
Passar inte Passat W8:an mot Audi01E:n....? Sniglar på den?


skulle nog hellre välja en 1.8T som det finns en uppsjö av trimprylar till ist att bygga på en av historiens tröttaste bojsänken

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Iqbad skrev:
Jag tror jag har sett din 997:a några gånger förra året på mantorp, den var riktigt snygg och verkade gå bra! Hoppas du blir klar med nya bilen! =)


Tack! Det var en kul bil. Hoppas vi ses i sommar då. Dyker nog upp på samma typ av körning med denna.

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Mange K skrev:
stilldouble skrev:
Passar inte Passat W8:an mot Audi01E:n....? Sniglar på den?


skulle nog hellre välja en 1.8T som det finns en uppsjö av trimprylar till ist att bygga på en av historiens tröttaste bojsänken


En 1,8T är i dagsläget vad jag siktar på av några enkla anledningar. Den är väldigt mycket billigare än en Audi 5a eller golf 4a som knappt går stt köpa längre. Den är också lättare vilket jag gillar samt att den tar mycket mindre plats och det finns mycket eftermarknadsdelar.
V6or, W8 och V8 tilltalar mig inte mycket i en såhär liten och lätt bil.

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Thomas944
Kävlinge
Här sen Feb 2012
Inlägg: 31



Johns skrev:
Mange K skrev:
stilldouble skrev:
Passar inte Passat W8:an mot Audi01E:n....? Sniglar på den?


skulle nog hellre välja en 1.8T som det finns en uppsjö av trimprylar till ist att bygga på en av historiens tröttaste bojsänken


En 1,8T är i dagsläget vad jag siktar på av några enkla anledningar. Den är väldigt mycket billigare än en Audi 5a eller golf 4a som knappt går stt köpa längre. Den är också lättare vilket jag gillar samt att den tar mycket mindre plats och det finns mycket eftermarknadsdelar.
V6or, W8 och V8 tilltalar mig inte mycket i en såhär liten och lätt bil.



Porsche motorn e tung , tror den vägen 224 kg. Att tänka på är att viktfördelningen ändras om du tar bort vikt i fronten.
Otroligt nog skiljer det bara något kilo mellan en Cheva LS motor och turbosnurran.

_________________
Thomas Larsson
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 602



En 5-cyl 2.5L k07 från en jetta kanske? Nästan samma motor som en TT-rs i grunden och tydligen sjukt billig i USA?

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 159


Trådstartare
Jo men vikten blir nog ganska bra med en lättare motor fram då originalmotorn är rätt tung och bilen idag har lite mer vikt fram (finns ju inget i bak mer än lådan typ .

K07 får jag kolla upp. Inte läst något om den. Målet är ändå stt slippa tillverka ett svep utan använda 924 turbo svepet. Måste jag tillverka Så blir det en s2000 motor då jag gillar de höga varven och hållbarheten på den motor .

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 Turbo (RSR) -85
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
19 besök senaste veckan (46095 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande