Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 158, 159, 160 >> 127 besök senaste veckan (690383 totalt) |
Har 2st frågor
Fråga 1: Kan man smacka dit en M3E46 bakvagn bolton på en E46 318? Om inte vad behöver modifieras? Fråga 2: Passar M3E46 bromsoken samt skivorna bolton på främre E46 318 spindeln? _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
1. Komplett bakvagn passar i karossen, däremot lär du ha en kardan som passar mot M3 diffen då de är 210 diff. 2. Nix bromsoken pasar inte mot spindeln, blir fel offset, aldrig provat själv men vad jag förstår ska de gå hyffsat lätt att modifiera så det passar. Men har du inte köpt M3 bromsar så skulle jag rekommendera 330 bromsar istället, de är ungefär lika stora och passar bolt on. (bara M3 CSL som är ännu större). Kolla realoem eller bmwfans.info så har du mått och reservdelsnummer på grejerna. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||
TACK! Precis vad jag ville höra. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Hej! Har sökt en massa men det är väldigt mycket olika svar så jag försöker fråga här och se om någon vet;
Har en e34 med 210 diffen, öppen. Jag har gett upp mina försök att hitta en 750-diff och letar nu bredare. Som jag förstått det så ska själva spolen från övriga 210-hus gå att passa in i min, alltså kan man köpa LSD-delen från en e39 m5 och passa in denna i min öppna diff? Har jag rätt för mig om att jag kan leta efter spolen från 210-diffar från e36/46/39/60/62 etc eller finns det mer att tänka på? Hela diffen från dessa ska vara problematiskt med krav på ombyggnad men själva spolen är samma passform i alla? Har hittat renoverade och förstärkta e39 m5-spolar med 40% broms på eBay för runt 6-7k och detta verkar då vara det bästa och mest ekonomiska i det långa loppet. Finns orörda orginalspolar med för mindre pengar men ska man betala en verkstad för att installera spolen i min är det nog värt det extra för en renoverad som kommer hålla och trevligt med lite aggressivare lås. Ursäkta mitt spretiga inlägg.. Mvh _________________ Isak Wiberg |
||||
Behöver lite hjälp, håller på att bygga en S54B32
saknar remhjulen till den, tänkte svarva egna och behöver lite mått. behöver dia på vevaxelhjulet utv. mått mätt över rillorna, har de övriga tror jag.. Generator dia 57mm Servopump 120mm Vattenpump 115mm så om nån vänlig själ kanske har ett löst hjul att mäta på eller kolla om de andra verkar stämma så vore jag tacksam. hur profilen ska se ut för remmen har jag. _________________ Robert Aronsson |
||||
Hej, kollade remskivor jag har liggande, de har samma diametrar som du skriver+ att skivan på veven har diameter 116mm och AC skivan som sitter framför är 112mm. _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Hej. A=1mm, i stort sett helt plan. B=26mm C=54mm //Lasse [/quote] _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
Funderar lite på SMG som sitter i 330. Nån som kört en? Är det nåt att ha? Nån som kört en på bana eller iaf lite inspirerat?
Inte M3 SMG då utan 325/330 versionen. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
Har du tur så har systemet satt en felkod. Ett enkelt/billigt verktyg som då kan läsa dessa interna BMW-felkoder är Carly for BMW (används i princip uteslutande till att koda om olika funktioner men har fördelen att den även kan läsa ut interna BMW-felkoder). EDIT : Ok - såg nu att det måste vara en E36 vi pratar om. Tror inte OBD-uttaget är wirat med ABS-enheten (dvs l-linan är inte framdragen utan endast k-linan är framdragen) på flera (alla?) E36-modeller - så då lär ju ovan nämnda inte fungera. Så skippa ovan nämnda förslag Finns ju alltid risken att tonringen har gått sönder (eller tonringen gick sönder först och tog sedan sönder sensorn). Men får man en felkod så vet man förhoppningsvis i vilket hörn man ska leta i eller göra en visuell inspektion i - och det underlättar ju enormt. Jag är inte säker, men jag tror E36 CPT hade vanliga induktiva givare - dessa kan man i en nödsituation kolla om de överhuvudtaget lever med en vanlig multimeter (men ska man felsöka exempelvis en defekt tonring måste man ha ett oscilloskop för att se vågform och amplitud). _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Svarar mig själv "50mm" _________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 BMW 320iA Touring -95 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
||||
http://wedophones.com/Manuals/BMW/ Se om du kan hitta de du söker där _________________ M3 Coupé -97 exqbe - Monitor your vehicle |
||||
coolt, tack _________________ janne pettersson |
||||
Ska montera fjäderbensstag på en E46. Frågan är då - kan man göra det utan att fucka upp hjulinställningen? Den är helt original med m-sport chassie, jag vill hålla den så för stunden. Vill bara snabbt kasta i fjäderbensstaget så slipper jag packa med den i flytten och riskera att det aldrig blir gjort! Är det bara att låta bilen stå på hjul eller? Den har camber-pinnen kvar.
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
_________________ janne pettersson |
||||
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 158, 159, 160 >> 127 besök senaste veckan (690383 totalt) |