Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 192, 193, 194 >> 230 besök senaste veckan (1141409 totalt) |
Ska få upp första vloggen före jul _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Stort tack till dig och andra som erbjudit sig att hjälpa till. Håller på med planeringen nu och hör av mig här när jag vet lite bättre vilken typ av jobb som behövs när _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Jag kan bara imponeras och önska lycka till! Från podden vill jag minnas att du uppskattade vikten till 1100kg, får du ned den till Pro-Ams minimivikt på 944kg under vintern? Var är det du kommer ta in mest downforceökning, är det i front, akter eller golvet? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Viken är ca 1140 kg och vi får nog bara ner den 30-40 kg. Under 1100 är megasvårt med aero, seq-låda, paddlar osv AMB Aero ska designa om efter reglementet nu i januari. Det svåra är alltid att hitta mer df fram. Sen ökar man på bak för att matcha och bibehålla balansen. Tex med ökad attackvinkel på vingplanen eller addera ett 3e. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Jag minns också din gröna turbo från träffar på Brostugan. Du har verkligen avancerat och fått till ett helt fantastiskt recept. Mina tummar har alltid hållis för dig. Ser verkligen fram mot din storsatsning. Heja Gustav. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Vad säger rejsaexpertisen om elservo på kuggstången?
Är det från Corsa som gäller eller finns det fler bra alternativ? Kan man konvertera ett styrrack som är gjort för hydralisk servo eller bör man använda ett manuellt rack eller rack gjort elservon från början? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Använd manuell.
Du kan kopiera mitt recept om du vill - corsa C-stång och Sierra styrväxel. Den växeln är jätteenkel att korta och det finns quaife växlar till dem som ger snabbare rattutslag. Kortad version: [img]https://i1.wp.com/www.propontiac.com/wp-content/uploads/A_DSC8272.jpg?resize=600%2C223[/img] |
||||||
Du kan använda den styrväxel du har. Tömmer du den på olja och pluggar/skyddar anslutningarna från smuts.... så blir det ingen skillnad.
Det går säkert att lätta bort några gram invändigt också... om du vill gå fullt ut. Jag tror inte att det har så stor betydelse vilken rattstång du använder. Det viktiga är att det finns ombyggda styrboxar att köpa. Vi har köpt justerbara boxar från Portugal...eller något..? till Renault. Jag kör Skoda Fabia som bruksbil... med väldigt behaglig styrning. Enda problemet vi haft med elrattstång, är i långlopp med hysteriskt tungstyrd bil. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Är det ca 5 kg som gäller för Corsa C enheten?
Nuvarande rattstång är stel från ratten till brandväggen där den är lagrad. Antar att en setup med tex Corsa enheten så får man skippa den lagrade biten på vägen ner mot styrväxeln. Tur det går bra burrör i närheten så man kan bygga en biffig anordning för hela enheten _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Vill byta styrväxeln. Den ZF-varianten som min nuvarande är baserad på går inte att göra glappfri. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Tror ett customrack från Titan i UK kan vara en bra väg http://www.titan.uk.net/products/cat _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Nu är vloggen som täcker vår resa till WTAC 2017 ute.
Ta något gott att dricka och sätt av 20 min och få en glimps av WTAC https://youtu.be/Nb78L68205Q _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 192, 193, 194 >> 230 besök senaste veckan (1141409 totalt) |