Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Elektrisk vattenpump. Hur mycket flöde behöver man ?
<<   1, 2, 3
7 besök senaste veckan (31667 totalt)
Johan Edlund
Norrköping
Här sen Jun 2003
Inlägg: 1242



Svalle skrev:
På Kadetten körde vi för övrigt med elvattenpump. Där fick vi bygga ett yttre fördelningsrör för att få flöde till värmepaketet. - Ja jag vet: Nu säger ni att värmepaket är mer vikt. Men faktum är att i regn och kyla framförallt i oktober så var det guld. Om föraren slipper irritera sig på en ruta som immar igen så kör han snabbare och framför allt säkrare. Då hade vi orginalpaket. Nu på Mazdan har vi snott ett från närmsta traktorgrävare. Små fina aggregat.


I årets Le Mans så var det till och med så att flertalet tävlande körde med luftkonditionering. ACo övervakar numera temperaturen i kupén på icke öppna bilar samtidigt som de ger ökad restriktorstorlek värt ca 10 hk till de som kör med AC.
Citera
Svalle
Åstorp, Skåne
Här sen Jan 2005
Inlägg: 99



Libell skrev:
Pumpen sitter på "samma ställe" oavsett om den är original eller elektrisk (Hayabusa motor)

DÅ är det ju en djävla skillnad. Eller rättare sagt ingen skillnad alls. Så då kan du utan vidare byta pump. Förlåt att jag missade detta faktum tidigare.

_________________
/En tanke från Sverker ottosson. Jag har åsikter om allt.
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635


Trådstartare
Svalle skrev:
Libell skrev:
Pumpen sitter på "samma ställe" oavsett om den är original eller elektrisk (Hayabusa motor)

DÅ är det ju en djävla skillnad. Eller rättare sagt ingen skillnad alls. Så då kan du utan vidare byta pump. Förlåt att jag missade detta faktum tidigare.


thumbs up

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 503



Libell skrev:
Johan, det är samma pump som vi har fått med.
Det som gör mig tveksam är dels den lilla anslutningen 20mm (i och för sig inget större problem) och sedan även flödet 20 liter kontra Daives-pumpen 80 liter.
Jag pratade med en båtfirma i Stockhom (Martek ?) som sa att denna pump använde dom till lite mindre motorer (upp till 50hk), så hans personliga uppfattning var att den är för liten. Men den kanske räcker ?
Skulle vara intressant och veta vad en standard pump pumpar.


Gör ett litet trådlyft ca 10 år 😁

Hur blev det med allt vad elektrisk vattenpump heter. Vad prövades? Några andra erfarenheter som kommit fram? Fungerade det med 18l/minut pumpen eller blev det Daives pumpen?

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Racetech
Elektrisk vattenpump. Hur mycket flöde behöver man ?
<<   1, 2, 3
7 besök senaste veckan (31667 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande