Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3 ... 98, 99, 100 ... 106, 107, 108   >>
71 besök senaste veckan (826778 totalt)
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Magnus Bengtsson skrev:
And ersJepp sson skrev:
Kul uppdatering, men fasen vad sunkiga hubstands ni har.
Kan ju åtminstone dra lite väggfärg på dem

Michael Karpers skrev:
- Ombygge av uprightsen fram för annan typ av lager. Originallagren från GM verkar inte klara krafterna. Titta på bilden. Laget har givit sig så illa att bromsskivan har svarvat och svarvat bromsoket. Samma sak på båda sidorna.

Är det C6-lager? I så fall finns det någon motorsportsvariant med SKF-lager istället. Vet inte om de är styvare, men de använde dem i Le Mans så de borde vara någorlunda bra.



https://www.youtube.com/watch?v=T2d8_G0zwAQ


Jodå, redan inköpta! Ligger i garaget och väntar på att monteras!
Så tack för tipset, pojkar!!

MVH/ Michael K

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Michael Karpers skrev:
Bort med 100kg och ner under 1 ton är målet inför premiären i maj!


Intressant! Vad vägde bilen innan ni startade dieten?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Himlar skrev:
Michael Karpers skrev:
Bort med 100kg och ner under 1 ton är målet inför premiären i maj!


Intressant! Vad vägde bilen innan ni startade dieten?


Hej,
Ca 1070 i torrvikt

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Ralph
Svalöv
Här sen Jun 2004
Inlägg: 89



SKF Racelager/hjulhub heter "SKF BAR- 5049C".
Har ni kontakter hos lokala SKF återförsäljaren / Momentum Industrial, kanske de kan ta hem till bra pris.

Jag har det runt om på Corvetten.
Har dessutom 1 nästan ny hub med avbrott i ABS kabeln som ni kan få billigt eftersom ni kör utan ABS.


Ouups,
läste just sista inlägget att ni hade fixat nya hubbar ;-)

_________________
Ralph Frisk
Cayman 718 GTS -18
Corvette C6 Z06 -07 Såld
Corvette C5 Z06 -01 Såld
Corvette C3 SB -72 Såld
Citera
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 415



Fint reportage i Bilsport thumbs up
Jag slogs dock av att ni hade vacumslangarna från WG-s väldigt nära WG-rör osv. Kanske en synvilla?

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Ralph skrev:
SKF Racelager/hjulhub heter "SKF BAR- 5049C".
Har ni kontakter hos lokala SKF återförsäljaren / Momentum Industrial, kanske de kan ta hem till bra pris.

Jag har det runt om på Corvetten.
Har dessutom 1 nästan ny hub med avbrott i ABS kabeln som ni kan få billigt eftersom ni kör utan ABS.


Ouups,
läste just sista inlägget att ni hade fixat nya hubbar ;-)


Ingen fara, bättre en gång för mycket än för lite!!

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Kalle_alfaturbo skrev:
Fint reportage i Bilsport thumbs up
Jag slogs dock av att ni hade vacumslangarna från WG-s väldigt nära WG-rör osv. Kanske en synvilla?


Det är nog mest en synvilla, kan även vara så att vi redan då, när artikeln gjordes, börjat klippa upp och montera isär...

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Våra nya olje-evakueringspumpar anlände just från Demon Tweeks. Tillverkade av VDO och de väger bara 240 gram/st med kontakten monterad.


_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Michael Karpers skrev:
Våra nya olje-evakueringspumpar anlände just från Demon Tweeks. Tillverkade av VDO och de väger bara 240 gram/st med kontakten monterad.



Smidig produktplacering.

_________________
Anders Hansson
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
sweanders skrev:
Michael Karpers skrev:
Våra nya olje-evakueringspumpar anlände just från Demon Tweeks. Tillverkade av VDO och de väger bara 240 gram/st med kontakten monterad.



Smidig produktplacering.


Den bara råkade ligga där!

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Nu har vi äntligen kommit någonstans med nya alublocket. Det är på väg hem över Atlanten!
Kruxet visade sig faktiskt vara att få tag på kolvar som passade. Vi ville ju ha 8,5:1 i komp trots att vi har lite udda dimensioner för att vara en Cheva SB.
Grejen är att för att hålla budgeten så vill vi använda hela innehållet från den gamla motorn. Det enda avsteget som kändes vettigt var att byta kolvar för att öka borret. Så då blev borret 4.125, med allt annat standard...

MEN... det visade sig inte helt enkelt att hitta kolvar för 4.125 borr med en bra form på toppdelen och en negativ dish som ger -20cc (ja, jag vet att man kan specialbeställa kolvar och att det inte är dödens dyrt...!). För om man kör 4.125 i borr så antas man tydligen bygga en stroker-motor och då funkar inte standard staklängd och standard stroke. Men till slut vi lyckades trots allt och hittade en ICON-kolv som funkade.


_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Fasiken vad fränt, se bara till att inte fastna i garaget igen

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Chefen skrev:
Fasiken vad fränt, se bara till att inte fastna i garaget igen


Tror inte att det är någon risk den här gången, Micke verkar att ha fått smak på att vara nervös när bilen är ute på banan

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412



Kanon reportage på kanon bil thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Ronny Norkvist skrev:
Kanon reportage på kanon bil thumbs up thumbs up thumbs up


Tack!!

Var här om dagen uppe i Waxholm och hämtade vårt nya, priseffektiva Li-Ion batteri från Per på Top End Batteries.
Passar utmärkt nu när det skall bantas!
Vi valde faktiskt inte det absolut lättaste utan valde att ha lite energi kvar om bilen skulle behöva startas ute på banan. Så det fick bli ett på 2kg.


MVH/ Michael Karpers

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Köpte också ett 12ah från per, man verkar kunna cranka på bra länge innan det tar slut. Och vikten är ju kanon, prisvärt för ett lifepo4 men ändå en hel del stålar för ett nedrans batteri

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751



12A Det var väll inte det vi kom överens om

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Anton-Dekorteknik skrev:
12A Det var väll inte det vi kom överens om


Näe! 2st sådana här var väl det som vi föreslog ;-)



_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 751



Wärhner skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
12A Det var väll inte det vi kom överens om


Näe! 2st sådana här var väl det som vi föreslog ;-)




Ja något åt det hållet absolut!

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Anton-Dekorteknik skrev:
Wärhner skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
12A Det var väll inte det vi kom överens om


Näe! 2st sådana här var väl det som vi föreslog ;-)




Ja något åt det hållet absolut!


Kanon! Då kan man definitivt kasta ut generatorn och bara gå på batteri! Viktvinst!

/MK

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Kastabojsänket längst fram också å in med en elmotor!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3 ... 98, 99, 100 ... 106, 107, 108   >>
71 besök senaste veckan (826778 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande