Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Bygga egen sim rigg.
<<   1, 2, 3, 4, 5
22 besök senaste veckan (90544 totalt)
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



GustafB skrev:

Vad är det för tillverkare som gjort setupen?


Själva stommen har jag ritat själv och beställde färdigkapade profiler i rätt längder från motedis.se

Passade även på att bygga ett bord med lite hyllor att förvara saker på.

Sen har jag köpt till lite smågrejer som tangentbordshyllan med mera. Inte så svårt att bocka till själv för den som har tillgång till verktyg.

Pedalerna är från Heusinkveld Engineering och rattbasen är köpt på simracingbay.com

GustafB skrev:

Vilka spel funkar bra med VR?


Assetto Corsa och iRacing fungerar riktigt bra.

rFactor 2 och Raceroom har stöd för VR men jag har inte fått dem att flyta på lika bra. Jag har inte lagt mängder med tid på det så det kan vara så att det är fullt möjligt. Samma med Project Cars 2.

_________________
Martin Öberg
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 965



Ruskigt snygg rigg!
Nu kör jag nästan enbart rFactor2, och då med VR sedan i höstas. Det gick i beta innan, men numera är det rakt av plug-n-play.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Håller på att hjälper ett par andra med att bygga rigg just nu. Kan kolla exakt vilka delar som krävs och lägga ut en ritning + materiallista sen.

Profilerna + fästdelarna som går åt till alustommen kostar 3-4k + moms ser det ut som när jag gjorde en snabb räkning på det. Färdigkapat är det som gäller då. Har man möjlighet att kapa själv kan man nog få ner kostnaden lite.

_________________
Martin Öberg
Citera
Racingsimulatorer
Bygga egen sim rigg.
<<   1, 2, 3, 4, 5
22 besök senaste veckan (90544 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande