Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 58, 59, 60 >> 83 besök senaste veckan (289898 totalt) |
_________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||||
Tack hörrni! Roligt att höra!
Näst på tur blir den bakre brandväggen. Behöver ta ur burkrysset för att få dit den tror jag, och för det behöver stolarna ur. Tänkt passa på att roa mig att skrapa lite asfaltsmatta då. Hur gör man det lättast och för att slippa repa och behöva måla efteråt? Tänker mig värmepistol + isskrapa och torka med typ label off |
||||
Värmepistol och label off funkar bra. Tänk dock på att där är bara grundmålat under mattan så det blir inte så snyggt efteråt, se i min tråd. Och ja det är ett jäkla skit jobb!! _________________ Alexander Johansson E46 Compact race projekt @: alexus330ti |
||||
Jag körde varmluft och började med en plastskrapa, meen den smälte.... Slutade med ett stämjärn istället, det och varmluft gick jättebra! Provade med label off men det var för klent, slutade med tinner ! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Även jag har hört att extrem kyla skall vara enklaste sättet att få bort kletet. Sett film hur man kylt med torris/kolsyreis och sen knackat bort flak. Någon som har egen erfarenhet? http://freezit.se/torr-is-kolsyreis/ _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Ser ju onekligen rätt smidigt ut
Känns dock som man får va lite försiktig kring typ slangar och kopplingar och dyl. Tänker mig baksätet där tankarmaturerna sitter på e46 t ex, känns som det finns saker som kan bli sprött där Vart köper man?! |
||||
Torr-is handlar du på valfri AGA-åf. I Linköping råkar det tex vara en byggfirma. Tidigare kunde man åka till AGA i Köping och ta med en frysbox och köpa torr-is i blockform för fikapengar. Beställer du det så gör du det enklast i pelletsform, lite dyrare men då slipper du hacka blocken i småbitar. _________________ Emil W |
||||
Hittade det, c:a 15 kg för alla asfaltsmattor i hela bilen. Vet du vad den väger nu utan förare? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Då ska det kollas upp! Ja precis, såg att det finns som pellets. Måste ju va betydligt smidigare för det här ändamålet iaf! Tack för info! |
||||
Inga astronomiska summor. Egentligen är det mest remsan i "baksätet" jag vill få bort för det ser så fult ut när man inte har något baksäte. Inte bestämt om jag ska sätta nån panel över där. Måste ändå ta ur stolar och kryss och kan då passa på med tänker jag. Bilen väger ca 1470kg utan förare med 3/4 tank |
||||
1470 minsann, då har du kommit en.bit på vägen
Funderade alltid på hur mycket det gick att komma ner i vikt på olika tilltag. Avgassystemet var säkert en stor klump att bli av med. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Ja en bit men ändå rejäla bjässar. Hade varit fint att komma ner till 1400kg jämnt. Men samtidigt vill jag gärna behålla Clubsport-stuket, så helt rensat är ingen option. Ljuddämparen och borttaget baksäte och dörrsidor är väl det stora som försvunnit sen du hade bilen. Dock har det istället kommit till lite mer bur |
||||
Nu har jag läst igenom hela tråden!
Grymt kört Grym bil Härligt med information och bilder Följer! _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||
Vad roligt att du läst tråden! Tackar! |
||||
Status just nu inne i bilen!
Skrapat bort lite asfaltsmatta, eller närmare bestämt 6.1kg! Lossnade väldigt lätt på dom allra flesta ställen med värmepistol och plastskrapa. Där det sitter karosserikitt däremot kladdar det som fan och lossnar inte lika lätt. Typ hyllan i bagaget bakom bakre ryggstöden sitter det fast hårt. Kommer nog göra något där över ändå som stopp när man har grejer i skuffen, så behövs ingen superfinish. Kommer även ha mattan under framstolarna kvar. I övrigt har det kommit hem lite mer grejer. Tätningar och packningar för Vanos-genomgång. Köpte en del från Bmw istället för Beissan system, t ex sealing platen för ventilpaketet. Kostade inte många kronor och har då tätningarna vulkade på plats. Även två nya fjädrar från Eibach. Ska testa att kliva upp ett snäpp fjäder fram. |
||||
Kan förstå om du vill ha kvar golvmattan för utseendets skull, men kan tillägga att mattan i min Z3 Coupe vägde mer än 15 kg. I din lär den väga ännu mer.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 58, 59, 60 >> 83 besök senaste veckan (289898 totalt) |