Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Team sökes i Jönköpings län, instegsklass långlopp.
1 besök senaste veckan (2199 totalt)
kalle-jkpg
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 12


Trådstartare
Hej

Efter 20 år bankörning och lite rejsande på två hjul har intresset nu vaknat för bilracing. Söker ett team där jag förutom körning, kan bidra med mek- och service av bil så garaget högst 5-10 mil från Jönköping.

Har erfarenhet från de flesta svenska banorna. Kört Anderstorp på 1,40 Mantorp på 1,25 och Gelleråsen på 1,09 så sent som 2016 så hygglig farttolerans har jag Se 'Old Bull Racing' på Facebook.
Under 2017 hamnade fokus på bygge av en Hayabusa turbo som kom att utveckla 370 hk ur 1300 cc och toppa runt 380 km/h. Ytterligare fartträning

Roadracingen gick över förväntan bra och topp fem placeringar var normalt men det var stora kostnader att bära själv. 10000 kr per racehelg för att köra 4 x 20 minuter kändes inte hållbart i längden. Ett set däck kostade 4000 kr och höll bästa fästet i en halvtimme. Inte värt det för att bara rejsa i lilla Sverige.

En bekant fick under hösten prova min racingsimulator och upplyste om att långloppsracing i bil inte behöver kosta alls så mycket, man får mer teamkänsla och mer körtid. Win, win, win!! thumbs up thumbs up Så efter att vi förgäves sökt med ljus och lykta efter lämplig bil och fler teamkamrater öppnar vi nu även för möjligheten att hitta ett team som söker förare. Kompisen Calle har kört flera säsonger långlopp tidigare och menar att roadracing på mc är en bra erfarenhet för bilracing.

Har inte tagit licens för bilracing än men det är väl fort fixat om fler bitar faller på plats. Hjälm, overall, skor mm har jag redan hittat Till dess nöter jag Nordschleife i timslånga pass i simulatorn med målsättning att köra snyggt, snabbt och inte skada bilen på något sätt.

I övrigt kan jag bidra med mekkunskaper, ny dieselskåpbil med verktyg och dragkrok, ytterligare mekaniker (20 års efarenhet) och en ödmjuk vinnarskalle. Dra mig ett mail eller PM och berätta om team, målsättningar och tänkta kostnader så syr vi ihop något!

Vänlig hälsning, Kalle Glad. 42 år, Jönköping
Gixxerkalle@gmail.com


_________________
Kalle Glad
F.d. Roadracer. Nu wannabe car-racer
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Köp en Ginetta G20 och häng med där och kör. Mycket roligare med sprintrace än att mala varv efter varv i en långloppa.
Budgeten är låg i Ginetta G20, jag kör lätt på en uppsättning däck för hela säsongen och har vunnit serien 2 gånger.
Jag är numera kontaktperson och samordnare för serien, hör gärna av dig om det verkar intressant och om du har frågor. Jag vet även vart det står bilar som kan vara till salu.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
tobbe #25 tornado
Sweden
Här sen Mar 2005
Inlägg: 801



Supersnake skrev:
Köp en Ginetta G20 och häng med där och kör. Mycket roligare med sprintrace än att mala varv efter varv i en långloppa.
Budgeten är låg i Ginetta G20, jag kör lätt på en uppsättning däck för hela säsongen och har vunnit serien 2 gånger.
Jag är numera kontaktperson och samordnare för serien, hör gärna av dig om det verkar intressant och om du har frågor. Jag vet även vart det står bilar som kan vara till salu.


Racing är racing , allt är roligt.
Det finns positiva saker i att tävla sprint
Det finns positiva saker i att åka långlopp
Bara att välja.
Du kan åka billigt oavsett tävlingsform om det är det primära.

Långlopp:
Många nyttiga varv som gör dig till en bra förare
Många varv i bil per helg.
Välkommen till bilracingvärlden

_________________
T.Soderberg
Tornado Racing
BMW M3 3.2 L
Allt i Däck Falkenberg #68
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



tobbe #25 tornado skrev:
Supersnake skrev:
Köp en Ginetta G20 och häng med där och kör. Mycket roligare med sprintrace än att mala varv efter varv i en långloppa.
Budgeten är låg i Ginetta G20, jag kör lätt på en uppsättning däck för hela säsongen och har vunnit serien 2 gånger.
Jag är numera kontaktperson och samordnare för serien, hör gärna av dig om det verkar intressant och om du har frågor. Jag vet även vart det står bilar som kan vara till salu.


Racing är racing , allt är roligt.
Det finns positiva saker i att tävla sprint
Det finns positiva saker i att åka långlopp
Bara att välja.
Du kan åka billigt oavsett tävlingsform om det är det primära.

Långlopp:
Många nyttiga varv som gör dig till en bra förare
Många varv i bil per helg.
Välkommen till bilracingvärlden


Det var med lite glimten i ögat som jag skrev som jag gjorde, det kanske framgick lite otydligt.
Racing på fyra hjul är grymt kul, sprint har sin charm och långlopp har sin.
Poängen var att lyfta att det finns fina klasser i sprint där vi kör med enhetsbilar (helt lika villkor för alla) där ändå budgeten är mycket låg. Ginetta G20 är mycket driftsäker och kräver inte så mycket skruva. Perfekt insteg i en racing satsning där racen är löjligt jämna men framförallt helt ärlig då det är enhetsracing.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
kalle-jkpg
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 12


Trådstartare
Ett långloppsteam i STEC eller MSLS (eller liknande) är vad jag söker i första hand! Att bli del av ett team och slippa dra allt själv. Har redan provat det. Nog om detta.

Så här ser min träning ut. PS4 med VR-brillor och ratt. Här är ett dimmigt Nordschleife i skymningen i en trimmad Corvette GT3


_________________
Kalle Glad
F.d. Roadracer. Nu wannabe car-racer
Citera
tobbe #25 tornado
Sweden
Här sen Mar 2005
Inlägg: 801



[quote="Supersnake"]
tobbe #25 tornado skrev:
Supersnake skrev:
Köp en Ginetta G20 och häng med där och kör. Mycket roligare med sprintrace än att mala varv efter varv i en långloppa.
Budgeten är låg i Ginetta G20, jag kör lätt på en uppsättning däck för hela säsongen och har vunnit serien 2 gånger.
Jag är numera kontaktperson och samordnare för serien, hör gärna av dig om det verkar intressant och om du har frågor. Jag vet även vart det står bilar som kan vara till salu.


Racing är racing , allt är roligt.
Det finns positiva saker i att tävla sprint
Det finns positiva saker i att åka långlopp
Bara att välja.
Du kan åka billigt oavsett tävlingsform om det är det primära.

Långlopp:
Många nyttiga varv som gör dig till en bra förare
Många varv i bil per helg.
Välkommen till bilracingvärlden


Det var med lite glimten i ögat som jag skrev som jag gjorde, det kanske framgick lite otydligt.
Racing på fyra hjul är grymt kul, sprint har sin charm och långlopp har sin.
Poängen var att lyfta att det finns fina klasser i sprint där vi kör med enhetsbilar (helt lika villkor för alla) där ändå budgeten är mycket låg. Ginetta G20 är mycket driftsäker och kräver inte så mycket skruva. Perfekt insteg i en racing satsning där racen är löjligt jämna men framförallt helt ärlig då det är enhetsracing.[/

Hej Joakim !

No Problem
Jag förstod vad du menade
Jag har testat Ginetta.
En superkul bil.

_________________
T.Soderberg
Tornado Racing
BMW M3 3.2 L
Allt i Däck Falkenberg #68
Citera
tobbe #25 tornado
Sweden
Här sen Mar 2005
Inlägg: 801



kalle-jkpg skrev:
Ett långloppsteam är vad jag söker i första hand! Att bli del av ett team och slippa dra allt själv. Har redan provat det. Nog om detta.

Så här ser min träning ut. PS4 med VR-brillor och ratt. Här är ett dimmigt Nordschleife i skymningen i en trimmad Corvette GT3



Hej

Coolt

_________________
T.Soderberg
Tornado Racing
BMW M3 3.2 L
Allt i Däck Falkenberg #68
Citera
scape_2_paradise
Vaggeryd
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206



Hej.

Även jag söker team i Jönköpingsområdet. Bor i Vaggeryd. Vän med Kalle Glad.
Största intresset är långloppsracing.

10 års erfarenhet av racing i bla MSLS och SLC.
Gott om referenser från gamla teamkamrater.

Jag kan bidra med garage, bra kontakter inom bilbranschen och
mycket erfarenhet inom chassite/byggnation av bil.

Hör av er via tel/sms. 0736205931.

Mvh: Carl-Erik Sjöholm

_________________
Carl-Erik Sjöholm
_________________
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Är det snickare Kalle som menas från Gisebo/Kaxholmen. Om inte så vet jag att han kört lite långlopp och senast jag pratade med honom så lät det som att han ville växla upp.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
kalle-jkpg
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 12


Trådstartare
Nej jag är låssmed

Vill han i kaxholmen ha teamkamrater menar du? Vad har han för nick på rejsa isf?

Vore ju kul med ett team med tre Kalle i...

Här är ett varv på Ringen under dagtid med replay-overlay


_________________
Kalle Glad
F.d. Roadracer. Nu wannabe car-racer
Citera
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Team sökes i Jönköpings län, instegsklass långlopp.
1 besök senaste veckan (2199 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande