Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31   >>
13 besök senaste veckan (344749 totalt)
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Snyggt och stilenligt resultat med enkla medel!!
Det 'r alltid svårt att "bygga bort" nitar, fast i framtiden kanske Du klär även de panelerna.
Snygg bockning på störtbågen-Guss?
Var kommer stolarna ifrån?? De ser smala och smutta ut- Sitter man bra?


Tackar
Stolarna kommer härifrån: http://www.design911.co.uk/fu/pt2624_2625_-cma81/Porsche/Seats-and-Bra . . . .

Sköna att sitta i och fina att titta på.

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
fridsten
Solna
Här sen Jul 2007
Inlägg: 79



Ronny Norkvist skrev:
2QIK4U skrev:
Snyggt och stilenligt resultat med enkla medel!!
Det 'r alltid svårt att "bygga bort" nitar, fast i framtiden kanske Du klär även de panelerna.
Snygg bockning på störtbågen-Guss?
Var kommer stolarna ifrån?? De ser smala och smutta ut- Sitter man bra?


Tackar
Stolarna kommer härifrån: http://www.design911.co.uk/fu/pt2624_2625_-cma81/Porsche/Seats-and-Bra . . . .

Sköna att sitta i och fina att titta på.


Ser ut som en 997 GT3-stol.

_________________
Fredrik Fridsten
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



HU! Vilka dåliga bilder de har på sin hemsida,,, men stolen verkar vettig å då alla mina bilar har smalt utrymme kan detta vara en vettig grej.
Lolan komer vi ifs bygga egna sitsar till men jag har 2 andra byggen på G där såna här kan passa bra
Tackar!!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
2QIK4U skrev:
HU! Vilka dåliga bilder de har på sin hemsida,,, men stolen verkar vettig å då alla mina bilar har smalt utrymme kan detta vara en vettig grej.
Lolan komer vi ifs bygga egna sitsar till men jag har 2 andra byggen på G där såna här kan passa bra
Tackar!!


Kom förbi och provsitt/mät om du vill

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Skrev förut att inredningen var klar men så kom jag på att det saknades innertak.
Men hur roligt är det att se bilder på ett innertak? Men här kommer det iallafall:

Först lite isolering


Klippt till en alu-plåt som här passas in


Klätt med skummbelagt svart tyg (innertakstyg). Till höger i bild dörrspärr från Jula. Numera Huvlås


Förövrigt går jag och väntar på tid för SFRO2. Tanken är att få ut bilen så tidigt som möjligt i vår.

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4687



Vackert så man blir tårögd. thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Cammo skrev:
Vackert så man blir tårögd. thumbs up

Tack

Nu skulle jag behöva lite åsikter.
Som plan B, om den låter för mycket vid besiktningen, så har jag gjort en insats.
Den fungerar väldigt bra (låter som en lite coolare V70) men det jag undrar är om det kan vara skadlig för motorn?
Hålet ut är endast 35mm (mot 3,5" utan insats). Ganska litet hål för en 6 liters motor.
Tror ni man riskerar att blåsa packningarna i toppen, eller kommer motorn gå varm etc etc?



_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Tror inte det är någon fara så länge det bara gäller till och från besiktning. Ska det göras mer permanent än så så ska du nog göra ett nytt system med ljuddämpare och mappning osv.

Jag har gjort liknande grejjor några ggr och man stryper motorn ordentligt på lite högre varv så en annan mappning är nog ett måste om man vill bibehålla driftsäkerhet längre stunder

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5554



Ronny Norkvist skrev:
... låter som en lite coolare V70 ...

Oerhört skadligt! Det kommer bli en traumatiserande upplevelse för hela bilen att inte få ryta efter behag.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Fler småupdateringar:
Plastat av innsidan av luftintagen bakom dörrarna så att jag kan ha två st 10" fläktar som blåser in friskluft till motorrummet. Tanken är att de kommer att vara seriekopplade under normaldrift och därmed gå på 25%. En lufttempgivare i motorrummet kommer sedan, vid behov, koppla om till paralellkoppling, dvs 100%.






Har även snickrat ihop nummerplåtsfäste fram



_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Stingray468

Här sen Dec 2004
Inlägg: 225



Så himla läcker!! Hoppas få se den på Westerqvarn i sommar.

_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4M Coupe '07. BMWCS
Citera
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1250



Är avsikten med fläktarna att få ner insugsluftens temperatur? Jag föreslår isf ett kapslat filter med slangar till luftintagen.

Guson

_________________
Tomas Gunnarsson
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
-Nej, mest för att hålla motorrums tempen på vettig nivå (främst när bilen står still) och även kanske minska risken för värmeskador på lacken.
För att få kall insugningsluft så tänkte jag bygga om luftfilterhållaren så att den tar friskluft från huven som redan har en massa hål.

-Visst ska jag till Westerqvarn. thumbs up

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1250



Om du tar luften rakt uppifrån är jag rädd att den också är ganska varm. Du har galler i titthålet i huven som kommer att släppa ut motorrumsluft när bilen har lite fart. Jag grundar det på erfarenheter från den här designen, glasrutan till kupén är framför kartongerna. Luften ovanför bakluckan är 20-30 grader varmare än omgivningen.

Guson

_________________
Tomas Gunnarsson
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Aha ok, bra input. Detta är tänkt till nästa vinters uppdateringar så jag har tid och fundera på detta.

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Testkörning nr 2: https://www.youtube.com/watch?v=TPiflOmTAzg
Som synes okalibrerad hastighetsmätare

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
heralue
Växjö
Här sen Jan 2005
Inlägg: 212



Gott att se Ronny !
Ja, jag är avundsjuk !!!

_________________
Micke Lvov

mkt40
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Härligt

Även ratten ser okalibrerad ut

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Kul å höra! Japp, det finns såklart en hel del inställningar som skall göras. Inga hjulinställningar eller andra injusteringar gjorda. Bara typ åtta års byggande och sen rakt ut i solen. Därför blev jag possitivt överraskad över hur trevlig och civiliserad den kändes att köra. Bra knuff i motorn också, man får vara lite försiktig på gasen i lägre hastigheter. 🙂

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Jag hade tidigare en total utväxling (hydraulisk + mekanisk) på bromspedalen av 1:213 fram och 1:102 bak vilket blev väldigt tungtrampat (pedalutväxling 4,5:1). Dessutom för lite broms bak.

Har nu byggt en ny bromspedal med typ 6,3:1 + bytt till en mindre huvudcylinder till bakbroms vilket borde en total utväxling av 1:299 fram och 1:180 bak (när vågen står i mitten)

Har inte luftat och provkört än men det skulle vara intressant och höra vilken total pedalutväxling ni har (om det finns någon som kör utan servo i 1200kg bil).

Min gamla fina vattenskurna pedal får nu bli ersatt av en (tillfällig?) stålvariant


_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31   >>
13 besök senaste veckan (344749 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande