Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31 >> 13 besök senaste veckan (344749 totalt) |
Tackar Stolarna kommer härifrån: http://www.design911.co.uk/fu/pt2624 Sköna att sitta i och fina att titta på. |
||||
Ser ut som en 997 GT3-stol. _________________ Fredrik Fridsten |
||||
Ja precis. Bättre länk: https://www.design911.co.uk/mobile/#
|
||||
HU! Vilka dåliga bilder de har på sin hemsida,,, men stolen verkar vettig å då alla mina bilar har smalt utrymme kan detta vara en vettig grej.
Lolan komer vi ifs bygga egna sitsar till men jag har 2 andra byggen på G där såna här kan passa bra Tackar!! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Kom förbi och provsitt/mät om du vill |
||||
Skrev förut att inredningen var klar men så kom jag på att det saknades innertak.
Men hur roligt är det att se bilder på ett innertak? Men här kommer det iallafall: Först lite isolering Klippt till en alu-plåt som här passas in Klätt med skummbelagt svart tyg (innertakstyg). Till höger i bild dörrspärr från Jula. Numera Huvlås Förövrigt går jag och väntar på tid för SFRO2. Tanken är att få ut bilen så tidigt som möjligt i vår. |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tack Nu skulle jag behöva lite åsikter. Som plan B, om den låter för mycket vid besiktningen, så har jag gjort en insats. Den fungerar väldigt bra (låter som en lite coolare V70) men det jag undrar är om det kan vara skadlig för motorn? Hålet ut är endast 35mm (mot 3,5" utan insats). Ganska litet hål för en 6 liters motor. Tror ni man riskerar att blåsa packningarna i toppen, eller kommer motorn gå varm etc etc? |
||||
Tror inte det är någon fara så länge det bara gäller till och från besiktning. Ska det göras mer permanent än så så ska du nog göra ett nytt system med ljuddämpare och mappning osv.
Jag har gjort liknande grejjor några ggr och man stryper motorn ordentligt på lite högre varv så en annan mappning är nog ett måste om man vill bibehålla driftsäkerhet längre stunder _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Oerhört skadligt! Det kommer bli en traumatiserande upplevelse för hela bilen att inte få ryta efter behag. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Fler småupdateringar:
Plastat av innsidan av luftintagen bakom dörrarna så att jag kan ha två st 10" fläktar som blåser in friskluft till motorrummet. Tanken är att de kommer att vara seriekopplade under normaldrift och därmed gå på 25%. En lufttempgivare i motorrummet kommer sedan, vid behov, koppla om till paralellkoppling, dvs 100%. Har även snickrat ihop nummerplåtsfäste fram |
||||
-Nej, mest för att hålla motorrums tempen på vettig nivå (främst när bilen står still) och även kanske minska risken för värmeskador på lacken.
För att få kall insugningsluft så tänkte jag bygga om luftfilterhållaren så att den tar friskluft från huven som redan har en massa hål. -Visst ska jag till Westerqvarn. |
||||
Om du tar luften rakt uppifrån är jag rädd att den också är ganska varm. Du har galler i titthålet i huven som kommer att släppa ut motorrumsluft när bilen har lite fart. Jag grundar det på erfarenheter från den här designen, glasrutan till kupén är framför kartongerna. Luften ovanför bakluckan är 20-30 grader varmare än omgivningen.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
Aha ok, bra input. Detta är tänkt till nästa vinters uppdateringar så jag har tid och fundera på detta.
|
||||
Testkörning nr 2: https://www.youtube.com/watch?v=TPiflOmTAzg
Som synes okalibrerad hastighetsmätare |
||||
Kul å höra! Japp, det finns såklart en hel del inställningar som skall göras. Inga hjulinställningar eller andra injusteringar gjorda. Bara typ åtta års byggande och sen rakt ut i solen. Därför blev jag possitivt överraskad över hur trevlig och civiliserad den kändes att köra. Bra knuff i motorn också, man får vara lite försiktig på gasen i lägre hastigheter. 🙂
|
||||
Jag hade tidigare en total utväxling (hydraulisk + mekanisk) på bromspedalen av 1:213 fram och 1:102 bak vilket blev väldigt tungtrampat (pedalutväxling 4,5:1). Dessutom för lite broms bak.
Har nu byggt en ny bromspedal med typ 6,3:1 + bytt till en mindre huvudcylinder till bakbroms vilket borde en total utväxling av 1:299 fram och 1:180 bak (när vågen står i mitten) Har inte luftat och provkört än men det skulle vara intressant och höra vilken total pedalutväxling ni har (om det finns någon som kör utan servo i 1200kg bil). Min gamla fina vattenskurna pedal får nu bli ersatt av en (tillfällig?) stålvariant |
||||
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31 >> 13 besök senaste veckan (344749 totalt) |