Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33 >> 7 besök senaste veckan (218135 totalt) |
De är definitivt ett allternativ, då dom passar rakt av på mina spindlar och behöver ej moddas något alls Problemet är bara att bromsbalansen utan reducering eller våg blir helt gallen tydligen. AP racing sprint kittet behåller orginal balansen, men kostar o andra sidan 25 000:- för bara fram Men brembos borde väll gå att hitta rätt med, om man får till en vettig redusering? Går det att räkna på reducering, kontra min bromscylinders storlek, mot STI som är större har jag för mig? _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Varför skall du bromsa? _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||||
Stämmer bra de, et15 för att klara brembo tror ja _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Behöver ju göra de i bland också, helst så sent som möjligt och där finns det att önska i dagens läge _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Knutstorp final!!!! Rond 4
Pga nytt jobb och andra omständigheter, så kom jag i väg först på fredag efter stängning, med hela familjen och hundar å allt Har haft rygg problem ett längre tag som bara ökar i smärta och vart avråd från läkare att åka, då man misstänker att ligga menten på sidorna om diskarna är utslitna, men de är ju så jävla kul att köra, så den rekommendationen las lågt bak i prio listan (up date om det lägget kommer senare). Tränings dagen på fredag uteblev, hade varit väldigt nyttigt att fåt kört fredag då jag endast kört Knutan 2 gånger innan denna tävling, men i bland vill livssituationer annat tyvär. Kom ner lördag morgon 05:30 packade ur bilen som en riktig tattare och blåste upp Madras bak i en kombi där vi skulle sova första natten jag och frun + rodeschian ridgeback och våran dvärg pincher om jag säger som så, de vart ingen sömn den natten med en trasig rygg och liggandes som en packad sill!!! Upp och i med 1L youghurt, sen ner och kolla över bil, checka ut transpondern och göra sig klar för varmup. Varmup....... Gick mest ut på att bekanta sig med banan och hitta spåren i gen, tog tillfället i akt att pröva både trean upp för backen till idioten och heal toe ända ner till 2an och kändes bäst att gå 2an som föregående år. Väldigt fuktigt på sina ställen och halt. Q1...... Lagom till Q1 börjar det ös regna i lineup, ja ha bara åka till depån och på med regn gummit, hinner precis få på däcken och köra ut på banan, när passet flagad av FUCK!!! Hade behövt de passet till att köra in mig om det ska fortsätta regna i q2. Hamnar varvet in bakom team kollegan Andreas Wiklund som bjuder på regn dans att beundra med sin Evo 6 kul att kolla på en som attackerar och kör som rally cross brett och hårt Q2...... Banan fortfarande blöt på sina ställen och fuktig resterande, men det råder dry condition, så vanliga race gummit i medium är det som gäller, halkigt är de kan man säga och lite dansande på gränsen minst sagt, ner för bäcken riner det mycket riktigt en Bäck, så bilen tappar allt fäste varje var i inbromsning i botten och är riktigt hal vid första höger för att sedan få fäste och vara riktigt halt i knixen och ut på rakan. Här är jag riktigt ärlig och medger att det fanns inte mycket TA glans i min körning, bara köttade på varv efter varv för att få värme i de blöta och försöka köra fortare och fortare. Blir en bästa tid om 1:9.589 vilket är en kass tid, men ändock ger mig en 7e plats och final körning Final........ Dax att man up and get your shit together !!! Riktigt nervöst och vi får info i lineup om att det fortfarande är blött på sina ställen och en bäck ner i bäcken Går ut med samma måtto som i q2 kötta på varv efter varv i brist på inkörning av banan. Lyckas till slut få in ett 1:8.220 hade ett till varv om 1:8.447 där jag klantade till det i sektor 2, hade det varvet flutit på utan tapp i sektor 2 hade en 1:07.5xx suttit vilket var målet för knutan i år, nu vart det ju inte så, men skönt att veta att tiden fanns där, trots att man tappade tid i sektor 3 pga vatten Riktigt roligt att jag hade snabbast sektor 2 tid i hela klassen trots mina 235hk Så överlag var väl säsongen en framgång, trots en total miss på kullen då jag missade totalt pga avsaknad av däck för regn (hade inte fått några däck för regn än) Så en 8e plats totalt i club challange 2017 och en mycket slut rygg, uppföljning på den bitten och vinterns byggnationer kommer efter magnet röntgen 17 november. Vill passa på att tacka alla som stötat mig och familj med vänner och så klart Timeattack.NU för en kanon roligt år och super serie Stort grattis till Andreas Wiklund som van CH på Knutan och tog en 3e plats totalt i år och stort grattis till Fredrik Nilsson som van sin klass på Knutan och klass 1a totalt i P street, han har verkligen lagt ner hela sin själ både på och utanför banan i år, för att kunna stå överst på pallen. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Inte hänt mycket här sen säsongsavslutning, men de smids planer.
Överladdning känns inte som ett allternativ att strunta i längre. Så efter att jag sålt av min FA20, så tänkte jag att de är väl bara att gå på en EJ maskin i stället. Efter mycket huvudbry och funderande, fick jag kalla fötter och köpte åter en FA20 med vev lager ras på 3an cylinder. Efter att jag plockat i ser den och fördjupat mig lite mer i motorn, så ändrade jag mig i gen Så nu blir det sprut i stället, som klarar canbus och lirar med bilen, så får vi ta det där i från. Hämtade i alla fall en EJ257 av sen model med AVC på både insug och avgas med dwb spjälhus i helgen Motorn lider av ringland sprickor som alla ej257, men blir ändå smid botten så spelar ingen större roll, cylinder väggarna ser bra ut i vart fall _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Enligt mitt huvud och ögon borde det vara samma svep, men start motorn sitter ju på andra sidan på EJ mot FA, Men det går ju att lösa. Finns även tanke på 4WD svep parat med en BMW ZF Får måtta och pröva lite i helgen, så ser vi hur det lirar helt enkelt. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
+1 Hur ser tidsplanen ut? Själv tycker man att det börjar närmar sig säsong och känner stressen trots att man bara ha en kväll eller två i garaget för att få klart bilen. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Ha ha, förstod att det skulle falla trogna Subaru fantaster i smaken _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Jag la redan denna säsong mer eller mindre på hyllan, redan efter föra årets var klar. Tid är det ont om nu för tiden, men planen är att försöka göra schake down med bilen i slutet av säsongen och kör full säsong i gen 2019 _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Bara att inse fakta och vara realist, vill jag göra det här ordentligt med allt runt i kring och få en bra slut produkt. Är det lika bra att få 2 vintrar på sig tyvärr. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Låter rimligt och sunt. Hoppas ändå se dig på plats några av tävlingarna även om det är utan bil, du har ju teamkollegorna på plats. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Alla gånger, jag kommer närvara på så många tävlingar som möjligt och även lovat att hjälpa till Så mig sliper ni inte (för utom på knutan) _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Ähh, fegis! Anderstorp är ju i runda slängar 65mil, vad är 15mil till :P Börja åka nu så är du framme lagom till premiären ;-) _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33 >> 7 besök senaste veckan (218135 totalt) |