Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (37380 totalt)
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Härligt projekt och tjusig bil! Snygg färg! Är der en Bmw färg eller har man moddat i efterhand?

På E46an har jag 2.2ohms motstånd. Men det finns cancellors med färdiga kontakter att köpa på t ex eBay. Lite smidigare. På min bil är det egentligen bara sensormattan på passagerarsidan som behöver nollas. Har flyttat med bältessträckarna till recaro stolarna.
Har lampan väl tänts måste den nollas genom t ex DIS.


Tack Det är en folie, under så är den egentligen Interlagos Blau. Tycker nästan att originalfärgen är snyggare. Men folien skyddar ju för stenskott så den får sitta på för i år. Har eventuellt tänkt rycka av den nästa säsong. Vi får se

2,2ohm har jag liggandes så kan ev vara värt att testa. Den måste man också nolla med dator förmodar jag? Jag flyttade också över dessa. Jag misstänkte det,

tack för infon
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
BMW-DJ skrev:
Segmonsson skrev:

Jag läste även mig till att man inte har sensormattan i stolen så löser inte airbag på passagerarsidan
Det är ju inte bra,

Det låter nästan som att hitta någon som kan koda borde vara det bästa. Bältesträckare är på plats
Då kanske man kan koda så att passagerarairbag alltid löser eller så att sensormattan alltid tror att det sitter någon där.


Precis, man vill ju ändå att airbags ska fungera så det är lite lurigt med sensormattan.
Jag vet inte exakt hur man bör ställa in det, men om du simulerar att det alltid sitter någon där så kommer du vara tvungen att sätta fast säkerhetsbältet på passagerarstolen även om ingen sitter där, annars börjar den jäveln att plinga istället... Men det kanske man kodar bort


Ja det känns ganska viktigt, det är sant. Haha ja precis, vi kodar bort ALLT, lika bra haha:D
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Däcken har kommit 😁
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Segmonsson skrev:
Däcken har kommit


= vårkänslor!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Segmonsson skrev:
Däcken har kommit


= vårkänslor!!!


Ja verkligen! Skitväder i Göteborg dock. 17 dagar kvar till Rudskogen
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Tjena!

Har någon testat en sådan här box? Har läst en del och det verkar att vara det vettigaste alternativet för att få airbags och allt att funka?

http://airbaglightoff.eu/bmw-3-series-e90-e91e92e93-passenger-occupanc . . . .
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Intressant. Jag trodde det bara var ett enda motstånd som måste kopplas in?

_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1111



Magnus Thomé skrev:
Intressant. Jag trodde det bara var ett enda motstånd som måste kopplas in?


På passagerarsätet har du inte bara airbag i stolen utan även en sensormatta i stolen som indikerar om någon sitter där, på förarsidan ska det räcka med ett motstånd.


Jag har inte testat, men om någon köper den är jag nyfiken på resultatet thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Intressant. Jag trodde det bara var ett enda motstånd som måste kopplas in?


För att släcka airbaglampan så kan det eventuellt funka med ett motstånd, men då registrerar inte passagerarstolen att någon sitter där, då löser inte heller airbagen på den sidan
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
BMW-DJ skrev:
Magnus Thomé skrev:
Intressant. Jag trodde det bara var ett enda motstånd som måste kopplas in?


På passagerarsätet har du inte bara airbag i stolen utan även en sensormatta i stolen som indikerar om någon sitter där, på förarsidan ska det räcka med ett motstånd.


Jag har inte testat, men om någon köper den är jag nyfiken på resultatet thumbs up


Det har jag fått med mig, vettefasen hur jag skall göra riktigt. Har mailat dom som säljer den där "pucken" så får se vad som svarar. Måste ändå koda bort edc på bilen så får se lite
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Var en sväng i garaget idag och småpillade lite. Satte på en streamer och laborerade lite med resistorer och så till edc, airbag och sensormattan. Men efter en liten stund så började jag greja lite med Carly och koda om massa grejer istället Jag ändrade detta:

Så inte bältes betjänten puttar fram bältet

Backspeglarna vinklar inte ner när man lägger i backen

Komfortblinkers blinkar fem gånger istället för tre

Max ljusstyrka på angeleyes alltid

Baklampor lyser på varselljus

Ej positionsljus på vid varselljus (USA bil)

Positionsljus på vid halvljus (lite coolt)

Stängt av allt kurvljus förutom vid backning

La till lite mer grejer men inget jag kommer på nu på rak arm.

Chassit, fälgarna, bälten och splittern har inte dykt upp än. Har även beställt vita angeleyes då det nu sitter blåa i men dom har inte heller kommit än thumbs down



En bild med streamer på, blev skitbra


Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Fan vad bra! Det där carly verkar enkelt! Vad sätter du för nåt i bilens uttag?

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
AL skrev:
Fan vad bra! Det där carly verkar enkelt! Vad sätter du för nåt i bilens uttag?

//AL


En sådan http://shop.mycarly.com/en/iphone-ipad-wifi-adapter-for-bmw-new/a-1010 . . . .

Deras OBD Adapter. Funkar skitbra Kan vara så att det funkar med en vanlig ebay obd men har inte testat.
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Idag kom en Påskpresent :fly: Dom ligger nu hos Åby Däck för montering.

Glad Påsk!
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Var några timmar i garaget idag och grejade lite. Började med en tvätt och bytte sedan ut som blåa angeleyesen till kritvita. Fick monterat nya belägg (Pagid RS) runt om samt bytt alla bromsslangar till stålomspunna. Hade en polare med mig som samtidigt gjorde rent alla borrade hål på skivorna, detta tackar vi för. Sen byttes även all bromsvätska

Var även en sväng på Elmia igår och kikade lite. Pratade med han som vi beställt chassit av och det verkade som att det dröjer lite tyvärr. Dock så hade han ett V3 liggade så jag skall låna det till Rudskogen så borde vi få mitt Clubsport strax därefter. Toppen service ifrån Hasse på KW





























Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Clean front thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Clean front thumbs up


Taack! Blir ännu bättre med gt4 splitter sen
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
Var i garaget i några timmar igår och fick gjort klart det mesta. Bälterna och frontspoilern saknas men det får jag klara mig utan så länge. Jag började med att limma om vingen då den satt lite sådär. Möttes av en helt förfärlig skräck. Vingen är original ihålig, den har man fyllt helt och hållet med lim Sedan har man låtit det härda för att sedan kunna montera vingen (Herregud). I vanliga fall är vingen utformad så man skall lägga en tunn limmsträng runt kanterna men inte dom som monterat denna. Sedan för att få vingen att fästa har man gjort fyra hål i folien, lagt primer på originallacken och sedan limmat den där. Dessutom dubbelhäftande tejp runt kanterna. Helt sjukt. Tur att vingen skall på igen..

Efter det kom Hasse förbi med ett KW V3 Kitt som jag skulle låna i väntan på mitt Clubsport. I och bilen är så fräsh som den är så var det bara att släppa bultarna och byta. Inget våld behövdes. Ovanligt för min del som mest haft lite äldre bilar innan. Hasse ställde även in chassit lite hårdare för att motsvara karaktären lite på chassit som jag skall ha sen. Hjulen och allt passade perfekt, fick ha 10mm spacers bak men annars var saken biff. Var ute och åkte en sväng igår kväll och bilen kändes som en dröm. Imorgon skall den på hjulinställning och på fredags skall jag hämta den. Hoppas på bra väder i helgen så man kan ut och åka lite. Sen på måndag är det Rudskogen Tack till Far och Daniel som hjälpte till hela kvällen

Sidenote: Herregud va fet den blev! Tycker det blev riktigt bra med hjulen och lagom låg, nu kommer jag bara kunna ca ca 1,5-2 grager camber fram så kommer bli ännu fetare sen



















Efter en liten åktur så satte sig chassit riktigt bra, super nöjd






Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312



Ser riktigt bra ut!

Muttra ni bort topplagringarna utan fjäderspännare?
Ska byta chassi på min 1M snart och står utan spännare just nu..


_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131


Trådstartare
salis skrev:
Ser riktigt bra ut!

Muttra ni bort topplagringarna utan fjäderspännare?
Ska byta chassi på min 1M snart och står utan spännare just nu..



Tackar!

Jajjamen, peka dom bortåt och håll längst upp på fjädern och på tallriken så skall det inte vara några problem, det är inte rätt men det funkar På coilovers får man dock se till att skruva ner dom för att släppa lite på spänningen, annars får man hål i väggen
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Oj då
Har man otur rensar man gängan på toppinnen på stötdämparen med!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (37380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande