Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27   >>
59 besök senaste veckan (369128 totalt)
Stingray468

Här sen Dec 2004
Inlägg: 225



Kan tänka mej att det där måste vara bland de skojigaste momenten. Snyggt!!

_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4M Coupe '07. BMWCS
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12838



Om ni inte redan byggt klart den, så borde ni passa på och göra en timelapse på monteringen! thumbs up

Kul med lackade prylar!
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



thumbs up makalöst!

_________________
Robert Aronsson
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5530



And ersJepp sson skrev:
Om ni inte redan byggt klart den, så borde ni passa på och göra en timelapse på monteringen! thumbs up

Kul med lackade prylar!

Med deras tempo kommer en vanlig film se ut som en timelapse!

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kan inte minnas att jag skrivit i tråden innan.. i.v.f. det så kul att se hur raskt bilen blir verklig. Jag minns att jag diggade karossen redan när den publicerades i Bilsport, sen bronsålder
Man får ju även dumma idéer om att bygga en egen bil när man läser här

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Ihopplockningen går frammåt





Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Det gör ont i skallen att försöka följa gaspedalens påverkan på staget som går i tunneln

Självklarheten och briljansen i alla lösningar när de bara faller på plats påminner om dessa bedrägliga beskrivningar av Kitcars som lurat in mer än en in i hobbyn (och skapat många halvfärdiga projekt, men ni kan ju inte hinna med att slutföra alla). thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Det gör ont i skallen att försöka följa gaspedalens påverkan på staget som går i tunneln



Haha, blev så där för att jag väldigt gärna ville ha en så rak gasvajer som möjligt så inte den kärvar och gasen känns hackig kan ju förstöra hela körupplevelsen. Sen blev den lite underligt formad högst upp eftersom nån tydligen hade placerat en rattstång där.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Haha det där med gaswiren är typiskt en sån där fix idé som även jag får ibland. Men ärligt talat kan man ha ganska många (snälla såklart) böjar på en wire innan det börjar kärva. Speciellt om den fettas vid första montaget. Kolla bara på en mountainbike med ofta flera snäva böjar så fungerar det ju. Och då drar Man ju dessutom bara med fingrarna

Är det kylrör ni isolerat i tunneln?? Borde man inte kunna bara lämna dem öppna för gratis kyleffekt??

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Har nog inte skrivit i tråden innan, men här behövs applåder!
thumbs up thumbs up thumbs up
Vi blir ju bortskämda med finishen och den höga nivån!
Riktigt kul att se hur den tar sin slutform.

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
knotan skrev:
Haha det där med gaswiren är typiskt en sån där fix idé som även jag får ibland. Men ärligt talat kan man ha ganska många (snälla såklart) böjar på en wire innan det börjar kärva. Speciellt om den fettas vid första montaget. Kolla bara på en mountainbike med ofta flera snäva böjar så fungerar det ju. Och då drar Man ju dessutom bara med fingrarna

Är det kylrör ni isolerat i tunneln?? Borde man inte kunna bara lämna dem öppna för gratis kyleffekt??


Ja det är kylrör i tunneln, isolerar vi de inte så kommer ju glassen smälta för fort
I hundkojan jag byggde så har jag kylrören i ena tröskeln oisolerade och den blir rätt varm så för att få ner kupe-temperaturen och även skydda kabelstammen till sprutet som går i samma tunnel valde vi att isolera dem.
Är rätt säker på att kylaren själv klara av att kyla tillräckligt själv, den är snudd på dubbelt så stor som den jag har i Atomen och den klarar banåkning under en varm sommardag utan att överhetta.
Citera
Johns
Huddinge
Här sen Nov 2016
Inlägg: 158



Vilket fantastiskt bygge och detaljer, följer med spänning! thumbs up thumbs up

_________________
John sedin
Porsche 944 Turbo (RSR) -1985
Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Hehe sant iofs.
I micran jag byggde körde jag ju vatten fram /bak direkt i "buren" eller chassie /golv eller vad man nu vill kalla det. (kylaren med fläktar i bagaget)

Den var stört omöjlig att få upp i över dem 82grader som termostaten öppnade vid.
Å andra sidan behövde man defenetivt inte frysa i bilen heller kan jag lova

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Vi har börjat på en ram till surfplattan som vi ska använda som instrumentpanel, kommer att kopplas ihop med sprutet via bluetooth. Lite grejer kvar att göra på den som en plåt på baksidan som låser fast plattan, fixa knapp på utsidan så man kan slå på den om den blivit avstängd och sen ska den skickas på anodisering.





Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



Härligt att se allt detaljarbete!!

_________________
Robert Aronsson
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Det mesta av elen börjar vara dragen, tar sin tid.

Växellådan är renoverad och motorn på plats.

Den 12-13 maj kommer chassit att vara med på motormässan i Sundsvall.



Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Appen i paddan, är det en special från ecu-tillverkaren eller någon universal?

_________________
Magnus Thomé
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Appen i paddan, är det en special från ecu-tillverkaren eller någon universal?


Vi kör megasquirt 3, appen tror jag är anpassad för MS inte helt säker dock har en kompis som hjälper oss med det "fin elektriska"
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5735



Shadow Dash som är på bilden är är ganska anpassad för Megasquirt men kan "prata" med en del annat också.

En mer "generisk" liknande app är RealDash, utvecklad i Finland. Jag testar/har testat båda och RealDash är kanske lite "snyggare" och i vissa fall funkar den mer stabilt för mig. Den har också mer anpassning för andra styrsystem och ska även funka med OBD2.

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7703



Jävligt snyggt, skolboksexempel

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Är inte riktigt nöjd med stolarna jag byggde, de blev lite för mycket skålade, jag skulle vilja ha tag på några som liknar Lotus Elise stolar fast mer bakåtlutande. Vill även ha dem klädda.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27   >>
59 besök senaste veckan (369128 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande